Mundruczó Kornél és Wéber Kata első angolul beszélő, de egyetemes nyelven szóló filmje, ami érintettségtől függetlenül ragadhat magával mindenkit. Több
Ez a kellemetlen téma sokkal, de sokkal többet érdemelt volna, mert hiába fogja a film megnyerni a nagy háromkilós színarany ibriket, ha utána két évvel már senki nem fog emlékezni rá. Több
Egyrészt hiányzik belőle az a radikális kreativitás és merészség, ami az ő filmjeit és színházi darabjait mindig oly izgalmassá és persze vitathatóvá, problematikussá tette. Másrészt hiányzik az az elrajzoltság. Több
A Pieces of a Woman tehát „feldolgozás-film”, melynek további elszomorító, ugyanakkor felemelő súlyt ad a körülmény, mely szerint a művet az egymással párkapcsolatban élő rendező és a forgatókönyvíró, Wéber Kata gyermekének születése és halála ihlette. Több
Ha egy hazájában elismert rendező először forgat angolul, annak általában valamiféle bérmunka a vége. A Pieces of a Woman azonban ízig-vérig Mundruczó-film, a szerző életművében megszokotthoz képest erősebb színészi alakításokkal, de sajnos kevésbé koherens végeredménnyel. Több
Csak annyit mondhatok, hogy ha a Pieces of a Woman nem kerül majd fel 2021-es best of listámra, az azt jelenti, hogy ez egy kiemelkedően jó filmév volt. Több
Zaklathatjuk további kérdésekkel a Mundruczó-Wéber fémjelezte mozit, és erre könnyű azt válaszolni, hogy az a tragédiákkal terhes érzelmi univerzum, amelybe könyörtelenül belevisz, nem sokban különbözik a tíz, húsz, negyven év előtti világtól. De mélyen emberi. Több
A Pieces of a Woman izgalmas és szívszorító alkotás. Nagy érdeme, hogy megmutatja: mindenki másképp gyászol . Egy vázat kapunk, amibe aztán nézőként belehelyezhetjük a magunk valóságát. Örvendetes, hogy a film – dacára annak, hogy amerikai koprodukcióban készült – nem követ hollywoodi mintákat: a rendező a cselekményt az USA-ba helyezve is megtartja a kelet-európai gondolatiságot és a magyar vonatkozást. Több