Játssz karácsonyi ajándékcsomagért! · Ajándék mozijegy minden felhasználónknak! Több info itt » Login  
82

A dán lány

(The Danish Girl)
A dán lány
 
moov18  2016. 06. 12.

Nem tudok releváns véleményt nyilvánítani jelen alkotásunkról, hiszen nagyon ritkán ülök le ilyen jellegű filmek elé - ebből következik, hogy nem nagyon értek hozzájuk. Most viszont megtörtént és írok is róla néhány sort. A film önmagába véve egy rendkívül megható, lélektani szempontból felkavaró, drámai alkotás, amely egy férfi testbe zárt nő életének egy szakaszát tárja elénk. Nyilvánvalóan témájánál fogva a készítők sem számoltak azzal, hogy ez közönségfilm lesz és kasszákat fog robbantani, ettől függetlenül ajánlatos a megnézése. Elfogadásról, barátságról, szeretetről, toleranciáról, empátiáról szól. Ment a négy csillag!

 
Bogi87  2016. 05. 27.

A dán lány című életrajzi dráma megható, elgondolkodtató módon mutatja be Einar Wegener és Gerda Wegener művészházaspár kapcsolatát, annak megváltozását, Einar átalakulását, önmagára találását. Nehéz eldöntenem, hogy Eddie Redmayne alakítása melyik filmben jobb, A dán lányban, vagy A mindenség elméletében.

 
rbernadett  2016. 01. 24.

Sajnos ez most nekem nagyon kevés lett. Elég nagy elvárásokkal indultam neki a filmnek, hiszen kellőképp nagy fenekét kerítettek a beharangozásának, ehhez képest szinte semmi nem volt. Azon túl, hogy Eddie Redmayer bebizonyította, hogy nagyon szép vagy inkább különleges nő válhatna belőle, sajnos mást nem nagyon sikerült bebizonyítania. Mindazok ellenére, hogy a történet rá épült, Alicia Vikandernek sikerült lejátszania a képernyőről.
Sajnos a tény, hogy a film igaz történeten alapszik még nem teszi azt felépítetté. Még véletlenül sem tudtam a főszereplővel azonosulni, ami nem csak az alakításnak volt betudható, hanem a történet és a magyarázatok hiányosságának. Nem tudtuk meg igazán, hogy Lili mit érez valójában, miért csak a felnőttként jött rá, hogy ő valójában egy nő, amikor tudomásom szerint ezt már gyerekkorban érzi az ember és egyáltalán. Ebből nem lesz most Oscar szerintem.

 
indingo  2017. 10. 06.

Szokatlan igaz történetű film, gyönyörű kosztümökkel és hiteles alakításokkal. Picit talán az elfogadásról is szól, nem mindennapi sztori. Ajánlós.

 
ArpiHajdu és Réci  2017. 03. 04.

A filmet először a 2016-os Oscar-gála hevében láttuk, éppen a díjátadó napján, amikor általában halmozzuk az élvezeteket és több jelölt filmet megtekintünk. Abban az évben úgy alakult, hogy az igen erős A dán lány után azon melegében beültünk a Saul fiára, majd pedig még rátettünk egy lapáttal és a gála előtt gyorsan megnéztük A szobát is. Mondanom sem kell, hogy igen szívfacsaróra sikerült az este, hiszen mindhárom film igen erős témákat feszeget.
Most, közel egy év után, hogy újra erőt éreztünk magunkban, hogy elővegyük A dán lányt, ugyanolyan hatással volt ránk a film, mint először. Egy igen szépen építkező történetet kap a néző, amelyben láthatjuk egy férfiből nővé váló ember átalakulását. Az első jelenetek, amelyek tökéletesen szimbolizálják ezt az átalkulást, amikor Einar felesége ruháiba bújik (először csupán egy-egy festmény, egy-egy póz kedvéért), érdekes megfigyelni hogyan viszonyul a női ruhák anyagához, szinte láthatjuk az arcán, ahogy rádöbben, milyen puha tud lenni a selyem, ahogy végigsiklik a testen, s ezek az apró részletek abban a jelenetben összpontosulnak, amikor Gerda-val szerelmeskednek és Einar a felesége hálóingét viseli. Bennem már itt felmerült az a gondolat, amelyet Gerda verbálisan csupán a film legvégén mond ki, vagyis az, hogy lényegében ő vezette arra az útra a férjét, amely által előbújt belőle az igazi énje és aminek következtében megszületett maga Lili. Eddie Redmayne fantasztikus tehetségét tükrözik azok a képsorok, amikor Einar próbálja elnyomni magában a rajta elhatalmasodó érzéseket, aztán egyszercsak kapunk egy újabb tökéletes jelenetet, amikor a férfi (vagy inkább már nő) betér egy korabeli peep-showba és gyönyörködik az ott látható női testben, de nem úgy, ahogy azt egy férfi tenné, hanem elkezdi utánozni a táncosnő mozdulatait.
Ennek az átalakulásnak a folyamata már önmagában is elég erős, ám a film mindeközben ügyesen csepegteti a partner, vagyis a feleség viszonyulását ehhez a folyamathoz, amelyen keresztül a nézőben is felvetődhet a kérdés: vajon én mit tennék, hogyan reagálnék arra a szituációra, amikor életem szerelme azzal áll elém, hogy át szeretné operáltatni magát ellenkező neműre.
A film másik nagy érdekessége, az, ahogyan ábrázolja, milyen elképzelések léteztek a korabeli orvostudományban arra a "kórképre", amelyben Einar szenved, kornkrétan el is hangzik, hogy ő homoszexuális, személyiség-zavaros, skizofrén, de mindenekfelett elmebeteg.
A film utolsó harmada (az operációk) talán kicsit kizzökkentik a nézőt a film korábbi hangulatából, ám ennek a lélektani folyamatnak a megértéséhez mindenképpen szükségesek voltak.
Egy utolsó momentum, amelyet megemlítenék: ez a két, fantasztikusan tehetséges színész, akik életre keltették ezeket a nem mindennapi alakokat. Alicia Vikander (aki szerintem a filmben több puszta mellékszereplőnél) szinte a semmiből bukkant elő, ám már az Ex Machina-val is megmutatta milyen nagyszerű színésznő, Eddie Redmayne pedig vitathatatlanul korának egyik legtehetségesebb színésze, s ezt a szerepet el sem tudom mással képzelni, csak vele.
Egy gyönyörű film, amely léletani-, és életrajzi jellegéből adódóan kissé lassú folyású, ám mindenképpen maradandó élményt nyújt a nézőjének.

Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Amber Heard
Tom Hooper
Amber Heard
Johnny Depp
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Amber Heard
Amber Heard
Alicia Vikander
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Matthias Schoenaerts
Amber Heard
Alicia Vikander
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Amber Heard
Amber Heard
Matthias Schoenaerts
Amber Heard
Eddie Redmayne
Amber Heard
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Alicia Vikander
David Ebershoff
Paco Delgado
Tom Hooper
Lucinda Coxon
Alicia Vikander
Johnny Depp
Amber Heard
Amber Heard
Johnny Depp
Amber Heard
Johnny Depp
David Ebershoff
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Paco Delgado
Lucinda Coxon
Danny Cohen
Tom Hooper
Peter Schlessel
Johnny Depp
Amber Heard
Alicia Vikander
Amber Heard
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Amber Heard
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Alicia Vikander
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Eddie Redmayne
Tom Hooper
Eddie Redmayne
Cinestar: A dán lány
Hooper műve olyan, mint Wegener tájképei: finom ecsetvonásokkal próbál rekonstruálni egy emléket, ami ha nem is fedi a valóság minden szeletét, mégis rendkívül megkapó.
Smoking Barrels: A dán lány
A dán lány langyos és közhelyes, és néhány végtelenül emberi pillanatától sem lesz egy átütő erejű mű.
Movieaddicts: Az légy, aki vagy!
Akit a téma nem is vonz annyira, annak is érdemes egy próbát tenni az alkotással, ha más miatt nem, akkor a lenyűgöző színészi alakítások miatt, mert ritkán látni színészpárost akik ennyire jól együtt tudnak működni a vásznon.
 

A filmben látható festmények a film produkciós designerének, Eve Stewart-nak, valamint egy brit művésznek, Susannah Brough-nak a munkái. Nem használhatták a filmben Gerda Wegener munkáit, ugyanis az azokon szereplő alakok nem hasonítottak teljesen Eddie Redmayne-re.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A Párizsban játszódó jeleneteket Brüsszelben vették fel.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A film premierje a Velencei Filmfesztiválon volt 2015 szeptemberében.

(ArpiHajdu és Réci)


  Előzetes A film adatlapja
Ez az oldal sütiket (cookies) használ. A honlapon való további böngészéssel Ön hozzájárul ezek használatához. Bővebben itt.