Az egykor fényesen tündöklő Racoon city ma valóságos szellemvárossá vált. Az Umbrella ugyan elhagyta ezt a helyet, ám sötét titkok maradtak után a felszín alatt.
Mitán a elszabadulnak a pokoli teremtmények a városka lakóinak nincs hova menekülniük végzetük elől. Minden örökre megváltozik,… több»
Talán a leggyengébb próbálkozás... gyenge sztori felejthető karakterek... 1x meg lehet nézni és talán pár ismerős videojáték kép is bevillan de semmi extra.
A legújabb, 2021-es Kaptár (Racoon city visszavár) sokkal inkább passzol a videójáték világához, mint a Milla Jovovich-filmek többsége. A nyomasztó hangulatról az éjszakai eső és a fekete-fehér képi világ gondoskodik. A rendező, Johannes Roberts nem újonc a horrorműfajban, hiszen ő készítette a 47 méter mélyen 2-t és előtte, 2011-ben a Kéjutazást is, mely ugyan nem klasszikus horror, de kiváló feszültségfokozó thriller. A Racoon city visszavár realistán indul: Claire (Kaya Scodelario) visszatér gyermekkora helyszínére, ahol egy árvaházban élt. Csakhogy már minden más: a Védernyő vállalat elköltözött, ellenben egy sereg furcsa jelenség jellemzi a várost. Felbukkannak az élőholtak, és elszabadul a pokol. A gond az, hogy bár van kísérlet fordulatokra és csattanókra, valahogy leül a sztori, majd a végén a szörnyes rész gagyivá teszi az egészet. Nálam közepesnél alig jobb, 60%-os. Az is Kaya Scodelario miatt, aki minden filmjében remek.
A régi Kaptár-filmek iránt érzett tiszteletből végigszenvedtem, de ezt kár volt mozis szinten bemutatni. Csak azt nem értem, hogy az ilyen gyenge filmeket miért nem streamingre szánják, alacsonyabb költségvetéssel persze, hogy megérje. Ritka kiszámít... több»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Johannes Roberts rendezői székbe ültetése nagyszerű ötlet volt, Paul W. S. Anderson ezúttal csak producerként vett részt a munkálatokban. Elsősorban a hangulaton érződik a rendezőváltás, talán Rodriguez mára már klasszikussá vált Terrorbolygójához tudnám hasonlítani. Iszonyú jók a zenei aláfestések, az atmoszféra nagyon el lett találva, és talán az eddigi feldolgozások közül ez áll a legközelebb a Capcom legendás játékához. Nagyon tetszett még, ahogy a cselekmény beúsztat egy-egy popslágert betétdalként, a rendőrörsre zenére bemasírozó zombifáklya például meglehetősen szürreálisra sikerült. Sokszor valóban ijesztő, a karakterek jól el lettek találva, egyetlen negatívuma, hogy túl sokmindent akartak belezsúfolni, és talán ennek köszönhető, hogy a főgonosz meglehetősen súlytalan, és a végső "bossfight" sem lett túlkomplikálva. Ettől eltekintve, nekem kifejezetten tetszett a stílusváltás, hangulatos film kerekedett belőle.
Aki esetleg nem játszotta végig a PS-sorozatot, az talán nem is fogja értékelni ezt a mozit... Amúgy a helyszínek, emberek öltözete stb. tényleg ugyanaz, nagyon-nagyon tetszettek az azonosságok. Ezt simán lehetne folytatni még elég sok résszel, lehetne vinni a történetet tovább. Lehetett volna izgalmasabb is, de lehet, hogy én elfogult vagyok, mert a játékok kenterbe verik bármelyik moziverziót. A szereplők nagyon tetszettek, gyönyörűen meg lett minden tervezve. De a videójáték rajongóinak ez egy igazi csemege lesz, nekem is az volt!
A film 54 610 755 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 31 022 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Hannah John-Kamen második olyan filmes szerepe, amely videójáték-adaptáció a 2018-ban megjelent Tomb Raider után.
(csd)Robbie Amell egy interjúban elárulta, hogy ő maga is nagy rajongója az eredeti videójátékoknak.
(csd)Greg Russo a forgatókönyv fejlesztéséhez felhasználta a James Wannal közösen írt Resident Evil 7 Biohazard című videójáték forgatókönyvének addig fel nem használt elemeit.
(csd)Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »