Értékelések (159)

62 Stay Awake  (2023)

2024. 01. 11.
2024. 01. 11.
2024. 01. 07.
Régóta szerettem volna látni a filmet, így talán a fejemben kialakítottam egy túlzó elvárást is, aminek az alkotás csak részben tudott megfelelni. Szerettem volna, ha a személyes karakterdráma egy kicsit jobban kidomborul a történetben. Ettől függetlenül a „Truth” egy átlagosan jó dráma, Blanchett kiváló alakításával.
2024. 01. 07.
2024. 01. 07.
Ártalmatlan, de felesleges folytatás. Persze az emberben akaratlanul benne van, hogy az Oscar-jelölt Nia Vardalos hollywoodi karrierje sohasem indult be igazán, így érthető, miért ragaszkodik ahhoz az egy projekthez, amivel sikere volt.

74 Bajnokok  (2023)

2024. 01. 07.
2023. 12. 29.
Teo Yoo megragadóan érzékeny alakítása húzza fel a pontomat.

67 Saltburn  (2023)

2023. 12. 25.

63 Hullaadás  (2023)

2023. 12. 22.
Kiszámítható, felszínes, butácska horrorfilm, ami kizárólagosan a sokkoló látványelemekben érvényesíti az erejét. Eli Roth tizenöt éves lemaradásban van: most már nem elég brutális mészárlásokat színre vinni egy horrorfilmben, meg is kell ezeket tölteni izgalommal és legfőképpen tartalommal.
2023. 12. 22.
2023. 12. 17.
Vártam és vártam, hogy történik-e valami a filmben, építkezik-e nagyobb katarzisokba, de elmaradt a csoda. Portman felejthető és teljesen idegen marad a néző számára, a Riverdale-es Charles Melton pedig egész jó, de még sokat kell fejlődnie, hogy helyt tudjon állni egy Julianne Moore-kaliberű színésznő mellett. Főleg a drámai jelenetekben. Moore messze kenterbe veri kollégáit, még akkor is, ha a szkript nem ad neki elég teret arra, hogy jobban belelássunk a karakter lelkivilágába. Összességében nagy csalódás volt ez a film, Todd Haynes a 2007-es I'm Not There óta nem rendezett olyan filmet, ami felidézte volna rendező zsenialitását.
2023. 12. 16.
2023. 12. 14.
Egyszerre érzem, hogy tökéletes befejezése volt a filmnek, ugyanakkor azt is gondolom, hogy érdekfeszítő lett volna látni, mi történik a kezdeti káosz után.
2023. 12. 14.
A „Killers of the Flower Moon” is azok közé a filmek közé tartozik, amiket nehéz volt végigülni hosszuk miatt, de összességében mély nyomot hagytak lelkemben. Nagyra értékelem Scorsese rendezését, ami állandóan érvényesítette a történetnarratívát a sztoriban, ahelyett hogy elkalandozott volna; valóban egy megdöbbentő történetet hozott el az amerikai történelemből, ahol semmi sem fékezte meg a kapzsiságot.
2023. 12. 14.
2023. 12. 04.
2023. 12. 03.
2023. 12. 03.

78 Oppenheimer  (2023)

2023. 11. 26.
Az Oppenheimer több sebből vérzik: nem csak bődületesen hosszú és unalmas (főleg az első két óra), de a karakterek többsége sincs kidolgozva, a néző semmiféle szimpátiát, érdeklődést nem táplál irányukba. Akad a filmben egy-két jobb, intenzívebb szegmens (az utolsó fél óra), de összességében nem csak a forgatókönyv száraz és sokszor élvezhetetlen, de Christopher Nolan rendezése is a történelmi háttér kizárólagos bemutatását tűzi ki célul, olyan „hello, vegyetek már komolyan, én is tudok erős drámát rendezni” alapon, mindeközben elfelejt szórakoztatni vagy hús-vér emberi alakokat megjeleníteni a színen.