A jövő börtönében a rabokat igencsak különös módon helyezik el: függőlegesen, amely a legtöbbek számára a valóságossá vált pokolt jelenti.
(Csillag Lajos)
FILMINFÓ
Filmgyűjtemény
A platform 2 (2024)
KULCSSZAVAK

77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
A kép forrása: Basque Films
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
A kép forrása: Basque Films
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
77 A platform (2019)
A Platform (2019) egy nyomasztó, elgondolkodtató és erőteljes film. A történet egyszerű alaphelyzetből indul: egy toronyszerű börtönben az emberek szinteket kapnak, és a táplálék egy hatalmas mozgó platformon érkezik fentről lefelé. A koncepció zseniális, mert nagyon látványosan mutatja be a társadalmi különbségeket, az önzést és a túlélési ösztön sötét oldalát. Engem az fogott meg a legjobban, hogy a film nemcsak a horrorisztikus jeleneteivel hatott, hanem azzal is, hogy tükröt tart a valóság elé. A színészi játék hiteles, a hangulat végig feszült és nyomasztó. Ez az a fajta film, amit nem feltétlenül könnyű nézni, de mindenképpen érdemes, mert erős társadalmi üzenetet hordoz.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Szombaton néztem meg, és azóta is sokat gondolok rá. Elég beteg darab, de eszméletlen társadalomkritika fogalmazódik meg benne. Ha mindenki csak annyit venne el, amennyit muszáj, maradna (szinte) mindenkinek. Sajátos köntösbe bújtatva mesélte ezt el ... Teljes kritika
"Háromféle ember van: aki fent van, aki lent van, és aki lezuhan." Már a film kezdőmondata felfedi a mondanivalót. Egészen zseniális ötlet volt egy függőleges börtönnel lemodellezni társadalmunkat. A közepén mozgó platform pedig az emberi kapzsiságot szimbolizálja, hisz ha mindenki csak annyit venne el, ami elég az életben maradáshoz, mindenkinek juthatna. Eszünkbe juthat a Covid 19 által kirobbant felvásárlási őrület... Így hát az alsóbb szintekre mindössze morzsák potyognak, még mélyebbre pedig már az sem. Főhősünk művelt ember lévén próbál harcolni a rendszer ellen, de egy idő után beletörődik az embertelenségbe és megtörik. Egészen eddig tökéletes a film, a végét azonban csúnyán elszúrták. De így is kapunk egy nagyon is megdöbbentő és elgondolkoztató kórképet társadalmunk működési mechanizmusairól. Az meg nagyon is meglepő, hogy mindezt egy spanyol film szállítja nekünk. Respect.
Sajátos film A platform, mely a legkevésbé sem tűnik hitelesnek, viszont nagyon elgondolkodtató. A speciális börtönbe, mely egy végtelen mély (200 szintből álló) betongödör, önként is be lehet kerülni, jutalom (és pénz) reményében. A gond az élelem-ellátás, ugyanis azt egy platform hozza (lift jelleggel), melyről minden szinten levesznek, amit akarnak a rabok. Csakhogy a legfelső 20-30 szint mindig sokkal többet vesz le magának, mint ami járna neki, így az alsó 50 szintre szinte már semmi nem jut. Tegyük hozzá: kb. a középső 100 szinten is csak mocskos ételmaradék jut mindenkinek. Pedig ha mindenki arányosan fogyasztana, jutna az összes szintnek. A szintenként két-két rab mindegyikét áthelyezik időnként máshová, így ha valaki legelőször mondjuk a 10. szintre kerül, nem nyugodhat meg, mert lehet, hogy pár nap után a 185. emeleten ébred. Az emberi önzést és eltorzult társadalmat szimbolizáló helyre a rabok mindegyike magával hozhat egy-egy személyes tárgyat. A film néhol szinte sokkoló, több helyen gyomorfordító. Értékelésem közepes körüli: 60%.
A film összbevétele 383 297 dollár volt (imdb.com).
A filmet kronológiailag vették fel, mivel Iván Massagué 12 kilót kellett fogyjon a film során. 6 hét alatt vették fel, hogy hogy ez is krzékeltesse a megterhelését a börtönnek.