Játssz egy PlayStation-ért · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
67

A ház, amit Jack épített (2018)

The House That Jack Built
Filmadatlap
 
28
Szereplők
25
Vélemények
32
Képek
7
Videók

Vélemények: A ház, amit Jack épített (2018)

Légy a nap kommentelője, és NYERJ mozijegyet minden nap! Tudj meg többet itt!
 
Szilonka   2020. 01. 31.

legújabb vélemény

Beteg egy film az biztos, de nekem maga végkifejlet vágta ki a biztosítékot. A főszereplő karaktere jó jó volt, de ennyi.

 
Milanman   2018. 12. 21.

a nap véleménye

Pokoljárás Lars Von Trierrel

Lars Van Trier mélyen a lelkébe nézett és akarva, akaratlan, valamilyen kényszertől vagy szabad akarattól vezérelve megalkotta a Ház, amit Jack épített című filmszerűséget. Önreflexió, vagy önkielégítés, nehéz eldönteni, ugyanis Trier mindvégig egy nagyon vékony és sérülékeny mezsgyén halad. Röviden jellemezve, filmje nem jó. Nem jó, mert hiába próbál különböző metafizikai és művészi síkokra evezni, hiába akarja saját önnön démonait egyfajta kulturális megváltásba gyömöszölni, ha lecsupaszítjuk, filmje semmit sem tesz hozzá a azokhoz a témákhoz, amiket feldolgozni szándékozik. : Főhősének Jacknek Dante: Isteni színjátékából vett Verge(Vergilius) parafráz kísérője mondja egy ponton, mitől len... több»


 
indingo   2018. 12. 13.

Az otthon nem egy hely, hanem egy érzés

Az előzetes mindenek előtt egy különleges humorba bújtatott sorozat gyilkosos történet látszatát keltette. A film főszerepében Matt Dillon látható. Játékára nem lehet panasz. Mimikája mesteri, helyenként valóban vérfagyasztó. A film öt történetet mesélt el, mindegyiknek egy vagy több gyilkossággal a középpontjában. A történetek különbözőek mégis hasonlóak. Mindegyikben megegyezik, hogy az emberi butaság teret nyer magának. Végig rendőrnek hazudja magát emberünk, majd beismeri, hogy nem is az, ezért be sem akarja engedni őt asszony, de amint kiderül, hogy meg tudja növelni a nyugdíját márt tárt karokkal várja őt. Uma Thurman karaktere annyira idegesítő volt, hogy valóban azért kiáltott, ho... több»

 
HercegPeter   2019. 07. 09.

Lars von Trier neve mára már egyet jelent a komor hangulatú, különc filmekkel. Minden alkotása egyedi, ha az ember nem is tudja, hogy ő rendezte, a film nézése közben biztosan rájön. Nála ez a fajta depresszív légkör és a fejezetekre osztott filmek ugyanolyan jellegzetes, mint például Quentin Tarantino véres és morbid jelenetei, vagy mint Michael Bay robbanásai. Személy szerint nekem ez a filmje nem annyira tetszett mint a többi, de más filmekhez mérten bőven a jó kategóriába tartozik. Úgy éreztem, mintha a narrációt kicsit túltolták volna és minden kicsit túl lenne magyarázva. A történetek tetszettek csak a köztük lévő összekötő részek nem. Valamint a befejezés sem volt olyan hatásos mint például a Melankóliánál. Persze akad néhány emlékezetes jelenet itt is (mosolygó kisfiú, pénztárca). A másik oldalról viszont Matt Dillon alakításában nem találtam hibát.

 
Bazzzsi   2019. 01. 05.

Nem jött be a története. Hosszú és helyenként nagyon elnyújtottak a jelenetek.

 
HETEDIK   2019. 02. 02.

Trier eddigi munkái nekem finoman fogalmazva sem jöttek be, ez a film azonban igazi kis gyöngyszem. Betekintés egy igazán beteg lélekbe, aki néha ordító igazságokra is rámutat. Ne menjünk messzebb annál a jelenetnél, mikor a prosti segítségért sikítozik, majd Jack odavágja neki: - "Nem látom hogy bárhol is felkapcsolták volna a villanyt, se egy szobában, se lépcsőházban. Tudod miért van ez? Mert ebben a városban, ebben a rohadt országban, ezen a nyomorult világon senki sincs aki SEGÍTSEN! Üvölthetsz torkod szakadtából, de az egyetlen válasz csupán az a síri csend lesz, amit most is hallasz." Szerintem ebben a jelenetben minden benne van az emberiségről...

 
TomÁcs   2019. 09. 18.

Kicsit elmeroggyant film, kicsit hosszúnak találtam és voltak benne üres járatok, de a koncepció tetszett.

 
VvV   2018. 12. 01.

Voltak jobb fejezetek a filmben, de összességében kicsit erőszakos volt.

 
Hakker   2019. 01. 21.

A Best of Trier címe is lehetett volna a filmnek. Számomra kellemes meglepetés volt a film, a mostanában készült Tier filmek nem tetszettek annyira. A film tele volt paradoxonokkal, Trier zseniálisan manipulált. A rendezés egyszerűen zseniális volt, ha tényleg ez volt az utolsó rendezése, azt nagyon sajnálom. Érdekes volt, hogy Jack az emdert is csak kelléknek tekintette a művészetének a kibontakozásához,. valamilyen szinten párhuzamot éreztem Nietzsche: Übermensch elméletével.

 
hackerjulcsi   2019. 02. 07.

Irtózatosan jó film. Alapból kedvelem Lars Von Trier munkáit, de ez a film azt kell, hogy mondjam, egy mestermű. Egy beteg elme működéséről szól, beteg elbeszélésmóddal. Az irodalom mint társművészet remek párbeszédet tud kezdeni ezzel a filmmel.

 
BoBamburg   2019. 05. 27.

Lars Von Trier miatt kicsit vonakodva álltam neki a megtekintésnek, voltak neki számomra kevésbé értékelhető filmjei is (habár egy független rendezőnél ez mindig benne van a pakliba, hogy egy-egy "művészfilm" nem jön át), de ebben kellemeset csalódtam. Sőt mitöbb, kimondottan nagyszerű film, ami nyers őszinteséggel mutatja be a sorozatgyilkosok gondolkodását. Lényegében minden tökéletesen össze volt illesztve. A színészek profik, a zene és a kamerakezelés hibátlan, a hangulat pedig magával ragadó, egy percig sem lehet rajta unatkozni, hála a feszültségnek amit teremt.

 
Timcsi   2019. 01. 26.

Egyedi nézőpontból közelíti a témát, izgalmas a stílusa. Nem hétköznapi film a sorozatgyilkosságról.

 
jake_green   2018. 11. 29.

a nap véleménye

Önreflexív L.v.Trier Dante poklába menetel - haladó rajongóknak ajánlott

Aki Nem Lars von Trier rajongó, az ne ezzel a filmmel kezdje! A RENDEZŐI ESZKÖZÖK, NARRATÍVA: Ez a mű gyakorlatilag Lars von Trier kiterjedt önreflexiója, az elmúlt évei munkásságaira adott egyfajta "magyarázat". Közel sem olyan depresszív, mély és magával a mélybe rántó film, mint mondjuk a Melankólia, vagy mint az Antikrisztus. Én személy szerint rendkívül kedvelem a rendező által használt szimbólumokat! Ebben a filmben a főszereplőnk OCD személyiségzavaros pszichopata. Ebből kifolyólag csúszik némi humor a film első felébe. A groteszk, torz és aberrált cselekedeteket visszássá teszi a főszereplő betegsége, ami már-már komikus és egyben morbid humort eredményez. A film felénél viszont ez... több»

 
petraszab   2019. 04. 23.

A hosszán kicsit faraghattak volna. A történetben én különlegesebbre számítottam, nekem nem volt elég kerek.

 
Král   2018. 12. 12.

a nap véleménye

Lars von Trier sípoló pokla

A dán provokátor(lehetséges utoljára) visszatért és elmondja véleményét a művészetről egy rendkívül önreflexív és bizarr módon. Szögezzük le. Lars von Trier, filmjeiben, sosem egyszerű alakokról, sztorikról forgatott, ráadásul mindig egy különleges filmnyelv segítségével.Ez most sincs másképp. A Depresszió trilógia(Antikrisztus, Melankólia, A Nimfomániás 1.és 2.rész) után tehát egy amolyan életmű összegzésként készítette el az "A Ház amit Jack épített"-et. Tehát ugye a film a művészetről per a művészetekről nyilatkozik egy furcsa köntösben. A film főszereplője Jack egy bérgyilkos aki úgy véli saját magáról, hogy ő is egy művész csak úgy mint bármelyik festő vagy akár dalszerző, valamint, ho... több»

 
Minka   2018. 11. 30.

a nap véleménye

Horrorfilmbe bújtatott önreflexió

Mindenek előtt azzal kezdeném, hogy ez a film tipikusan nem az a film, amit minden „előképzettség” nélkül megnézhetünk. És az előképzettséget én most Lars von Trier munkásságára értem, mivel anélkül, hogy képben lennénk az eddigi filmjeivel, nem fogjuk érteni, hogy itt miről is beszél. Mert Trier minden filmjében beszél hozzánk valamiről, és ezt - aki nem nyitott az általa alkotott jelképekre - az soha a büdös életben nem fogja megérteni! Ebben a filmben azt a kérdést teszi fel, hogy mi a művészet és ki a művész? Hiszen a művészet az én- kifejezés eszköze, a gyilkosság a személyiségzavar kifejező eszköze. A kettő között pedig nagyon vékony a határ. Nekem ez a film egyfajta összefoglalója... több»

 
Caravaggio1978   2019. 01. 10.

Nagyot akart szólni de csak elpukkant

Össze szerettek volna dobni egy kissé elvont nem megszokott irányvezetésű mozit,de szerintem abszolút nem jött össze,zavart,abszolút nem izgalmas film. Nem zengek hatalmas ódákat a lelki harcokról és hókuszpókuszokról: -Leülsz,megnézed(már csak azért sem kapcsoltam ki 40 perc után...)-és nem okoz semmit,nem is fogsz emlékezni rá túl sokáig.

 
pj19   2019. 04. 07.

Mit is mondjak, ez egy olyan film, ami mély benyomást tesz az emberre; gyomorforgató, egyben érdekes, szürreális, elvont, baráti és szórakoztató. Érdemes megnézni.

 
Dóra7.6   2019. 05. 19.

Nagyon vártam ezt a filmet, de sajnos csalódnom kellett. Kicsit lassú, vontatott sok helyen, az utolsó fél órát meg kb. sehova nem tudtam tenni, számomra elvont volt a befejezés.

 
Szilágyi Sándor   2018. 12. 07.

Pokoli

Nagyon nyomasztó film egy pszichopatáról, ,akinek beszámolója alatt 5 incidens rajzolódik ki, egyre durvább aspektusból. Matt Dillon játéka hatalmas energiákat emészt fel. Lars von Trier nem hazudtolja meg önmagát, megmagyarázza a megmagyarázhatatlant.

 
trinagl   2018. 11. 29.

Sokan a zsenialitás látják Trier filmjében, de szerintem csak egy egyszerű provokáció, ami ügyesen ki van találva, de minden pillanata arról szól, hogy hatást gyakoroljon, de az ihletett rendezést én valahogy nem érzem ki belőle. Nem tudok jónak tekinteni egy olyat filmet, aminek minden percében ilyen eszközökhöz kell nyúlnia, hogy megmutassa, milyen nagyon eredeti is a rendező. Hagyjuk már azt, hogy nagy rendezőnek tekintjük Triert: vannak jó filmjei, de ez csak egy öncélú pózolás, semmi több.

 
Bodnár Dániel   2019. 05. 06.

Most akkor féljünk LvT-től?

A véleményem nagyobb része spoiler mentes, jelezni fogom a veszélyes vizeket. Ahogy A nimfomániás révén láthattunk példát arra, hogyan működik a szex iránti kényszer, úgy kaphatunk ízelítőt az erős, tettleges gyilkolási vágyból. Általánosságban megfigyelve egy sorozatgyilkosnál az indíték változó lehet, de mintázat mindig van benne, hacsak nem egy Ledger-féle Joker az illető, márpedig Jack nem ilyen. Ő egy művész, aki kihasználja ennek a jelzőnek a nyitott jellegét, hogy definiálja a saját "felülemelkedését" a konvenciókon. Ez teljesen jól le van vezetve, ijesztő részletességgel, ahogy azt a rendezőtől megszokhattuk. Nem támogatjuk őt, de nehéz azt mondanunk, hogy teljesen téved... Ami ijes... több»

 
marklar   2018. 11. 30.

Részben egyet tudok érteni az előttem szólóval, ami a hatásvadászatot illeti, de nem lehet elmenni Matt Dillon elképesztően erős alakítása mellett. Nekem ő mindig is egy B-kategóriás színész volt, akinek bár megvannak a képességei, de sokszor elripacsoskodta a szerepeit. Nem mondanám, hogy itt nincs meg ugyanez, viszont ennél a figuránál épp egy ilyen szélsőséges színészi eszköztár kellett. Szóval gratula Dillonnak, ez most nagyon komoly volt.

 
FunBoi   2018. 11. 26.

Elmondhatatlanul féltem ettől a filmtől ismerve Trier korábbi alkotásait. És nem is hazudtolta meg magát, szóval, aki szereti az ő alkotásait, az biztos, hogy szeretni fogja ezt is.

 
sajvi   2018. 11. 25.

Nem egy könnyű darab, engem teljesen felzaklatott, a képi világa annyira precíz és hátborzongató, hogy nem is lát ilyet minden nap az ember. Szerintem mindenképp érdemes megpróbálkozni vele.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.