Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
73

A ház, amit Jack épített (2018)

The House That Jack Built
Filmadatlap
 
26
Szereplők
10
Vélemények
32
Képek
9
Videók
 
indingo   2018. 12. 03.

Az előzetes mindenek előtt egy különleges humorba bújtatott sorozat gyilkosos történet látszatát keltette. A film főszerepében Matt Dillon látható. Játékára nem lehet panasz. Mimikája mesteri, helyenként valóban vérfagyasztó. A film öt történetet mesélt el, mindegyiknek egy vagy több gyilkossággal a középpontjában. A történetek különbözőek mégis hasonlóak. Mindegyikben megegyezik, hogy az emberi butaság teret nyer magának. Végig rendőrnek hazudja magát emberünk, majd beismeri, hogy nem is az, ezért be sem akarja engedni őt asszony, de amint kiderül, hogy meg tudja növelni a nyugdíját márt tárt karokkal várja őt. Uma Thurman karaktere annyira idegesítő volt, hogy valóban azért kiáltott, hogy gyilkolj már meg. Voltak benne elképesztően abszurd megoldások. A pali aprótartója gyomorforgató volt, de valahol vicces is. Humora sem a szokásos. Amit hiányoltam, hogy miért is lett emberünk olyan, amilyen. A gyerekkorból csak egy szösszenetet kaptunk. A hossza sem szokványos, bár hamar eltelt az a bő 2,5 óra. Néhol olyan érzése volt az embernek, hogy egy természetfilmet néz, ahol bevezetnek minket a borkészítés művészetébe, másutt egy művészettörténeti tárlat tárult a szemünk elé, egy kis Vénusz születésével és Gustav Klimt Csókjával. Bizonyos jeleneteket sokszor is megmutattak nekünk, már-már zavarba ejtően sokszor. Szokatlan megoldás volt, hogy egyetlen dal van a filmben, azt azonban százszor felhangzik. A vallási vonal előtérbe helyezése már a legelejétől sejthető volt, továbbá az is, hogy az ötödik fejezet a főszereplőről fog szólni. Nagyon retro hangulatot keltett az adott fejezethez tartozó kifejezések papírlapon való előrevetítése. Összességében azt lehet elmondani a filmről, hogy nem egy hétköznapi alkotás. Hétköznapi témához nyúl, de olyan elemeket használ ami kiemeli őt az átlagos filmek sorából. Valaki csodálni fogja, másnál kiveri a biztosítékot.

 
jake_green   2018. 11. 29.
Önreflexív L.v.Trier Dante poklába menetel - haladó rajongóknak ajánlott

Aki Nem Lars von Trier rajongó, az ne ezzel a filmmel kezdje! A RENDEZŐI ESZKÖZÖK, NARRATÍVA: Ez a mű gyakorlatilag Lars von Trier kiterjedt önreflexiója, az elmúlt évei munkásságaira adott egyfajta "magyarázat". Közel sem olyan depresszív, mély és magával a mélybe rántó film, mint mondjuk a Melankólia, vagy mint az Antikrisztus. Én személy szerint rendkívül kedvelem a rendező által használt szimbólumokat! Ebben a filmben a főszereplőnk OCD személyiségzavaros pszichopata. Ebből kifolyólag csúszik némi humor a film első felébe. A groteszk, torz és aberrált cselekedeteket visszássá teszi a főszereplő betegsége, ami már-már komikus és egyben morbid humort eredményez. A film felénél viszont ez... több»


 
Minka   2018. 11. 30.
Horrorfilmbe bújtatott önreflexió

Mindenek előtt azzal kezdeném, hogy ez a film tipikusan nem az a film, amit minden „előképzettség” nélkül megnézhetünk. És az előképzettséget én most Lars von Trier munkásságára értem, mivel anélkül, hogy képben lennénk az eddigi filmjeivel, nem fogjuk érteni, hogy itt miről is beszél. Mert Trier minden filmjében beszél hozzánk valamiről, és ezt - aki nem nyitott az általa alkotott jelképekre - az soha a büdös életben nem fogja megérteni! Ebben a filmben azt a kérdést teszi fel, hogy mi a művészet és ki a művész? Hiszen a művészet az én- kifejezés eszköze, a gyilkosság a személyiségzavar kifejező eszköze. A kettő között pedig nagyon vékony a határ. Nekem ez a film egyfajta összefoglalója... több»

 
HETEDIK   2018. 12. 10.

:::A HOZZÁSZÓLÁS CSELEKMÉNYLEÍRÁST TARTALMAZHAT:::Finoman fogalmazva sem vagyok Trier rajongó, sokan zseninek tartják, szerintem csak egy egyedi stílusú provokátor. Ennek a filmnek sincs semmi célja, csak hogy néha elborzasszon egy szadista, szociopata egyén bemutatása által, igaz ezt ügyesen teszi, olyan az egész mint ha mi is ott lennénk a gyilkossal. Van itt gyerek fejbelövés, kacsa csonkítás, mell levágás, de igazából közel sem annyira durva, mint amilyennek beharangozták. Ami tetszett ebben a filmben, az az emberek gyilkolási vágyának bemutatása többek között a nácik vagy a vadászok által...persze ha egy gyereket lőnek fejbe, mindjárt felszisszennek az emberek, azonban az a kutyát nem érdekli, mi hány állatot mészárolunk le nap mint nap, táplálkozás vagy pusztán hobbi céljából. A végén pedig tényleg megértjük, miért az a címe a filmnek, ami...

 
VvV   2018. 12. 01.

Voltak jobb fejezetek a filmben, de összességében kicsit erőszakos volt.

Matt Dillon
Matt Dillon
Matt Dillon
Uma Thurman
Matt Dillon
Riley Keough
Matt Dillon
Matt Dillon
Jeremy Davies
Matt Dillon
Bruno Ganz
Matt Dillon
Bruno Ganz
Matt Dillon
Matt Dillon
Matt Dillon
Lars von Trier
Matt Dillon
Matt Dillon
Matt Dillon
Matt Dillon
Lars von Trier
Matt Dillon
Matt Dillon
Siobhan Fallon
Matt Dillon
Matt Dillon
Siobhan Fallon
Matt Dillon
Uma Thurman
Matt Dillon
Siobhan Fallon
Matt Dillon
Matt Dillon
Uma Thurman
Matt Dillon
Bruno Ganz
Matt Dillon
 
Elevenen felboncolva tárja önmagát bírálói elé Lars von Trier végtelenül sötét, kegyetlen és kilátástalan új filmjében. Zsigerek, brutalitás és halál a témát és kifejezőeszközöket egyetlen nagyformátumú koncepcióban egyesítő remekműben. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. több»
 
Lars von Triertől megszokhattuk már, hogy mind magánemberként, mind alkotóként szeret elmenni a végletekig, folyamatosan újra és újra definiálja művészete kereteit és szabályrendszerét. A ház, amit Jack épített minden bizonnyal az életmű lezárása. több»
 
Jack rejtett betegsége kivételesen jó táptalaja egy abszurd figura kivitelezésének, ehhez társul antiszociális személyiségzavara, ami egyszerre teszi elbűvölő hétköznapi emberré és egocentrikus manipulátorrá. Matt Dillon kifogástalanul adja át ezeket a jellemzőket, kihívás elé állítja a nézőket is vonzó intellektualitása és visszataszító viselkedése. több»
 

A ház, amit Jack épített Matt Dillon és Lars von Trier harmadik közös munkája az elmúlt három évben (Wayward Pines, Vén rókák).

(hp )
 

A ház, amit Jack épített (2018) Lars von Trier és Siobhan Fallon Hogan harmadik közös filmje (Táncos a sötétben, 2000, Dogville - A menedék, 2003).

(hp )
 

A Koppenhágai Filmalap 1,08 millió euróval támogatta a filmet.

(hp )


  Előzetes A film adatlapja
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.