Játssz egy 32" LG LED televízióért! · Ajándék mozijegy minden felhasználónknak! Több info itt » Login  
89

Három óriásplakát Ebbing határában

(Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)
 
26
42
14
40
 
alexxx   2018. 01. 21.

Aki tudja, mire számítson a filmtől, egész biztosan nem fog csalódni. A maga nemében páratlanul szórakoztató, tele kiváló alakításokkal. Nagyon furcsa a sztori, nagyon sötét a humor, de kapunk egy olyan egészet, amitől tényleg egy élmény lesz. Nem egy látványmozni, de nem is egy orosz melodráma, azért tudni kell hova tenni, mielőtt belevágsz, de nem kell hozzá nagy nyitottság, hogy beszippantson. Nálam ez egy csillagos ötös. Oscar-díjat Frances McDormandnak!

 
hp   2018. 02. 21.

Egészen pazar film kiváló alakításokkal, nem egy könnyű program, de elhihetitek, hogy megéri. Nálam kétségkívül ez az év drámája.

 
ArpiHajdu és Réci   2018. 03. 03.

Ez a cím mondhatni tökéletesen illeszkedik Martin McDonagh filmográfiájába: amennyire konkrét, olyannyira megfoghatatlan is egyszerre. Ám miután végére értünk a közel két órás drámának, örömmel konstatálhattuk, hogy az idei filmes felhozatalból már ilyen hamar megkaptuk az első olyan alkotást, amely majdhogynem tökéletes. Ezt annak a fényében mondom, hogy számomra az Erőszakik (akarom mondani: az In Bruges) nem ütött akkorát, de jelen filmnek volt egy olyan hatása, amelyre azt mondom: ez igen. Lássuk csak! Egy igazi karakterdrámát láthatunk nem is egy, hanem egyszerre három szereplőre lebontva. Adva van egy dühös anya (McDormand), akinek megölték a lányát, s meglátása szerint a helyi rendőrség sok mindennel foglalkozik, csak épp a gyilkosság ügyével nem. Másrészt ott van a rendőrfőnök (Harrelson), aki hiába áll köztiszteletben, Mildred Hayes feltűnése és akciózása (azokkal a bizonyos plakátokkal) alapjaiban rendíti meg pozícióját (nem beszélve a súlyos betegségéről). És ott van a rasszista, iszákos és kisiklott életű Dixon nyomozó (Rockwell). E hármas mind egyénileg, mind együttesen remekül funkcionálnak a Három óriásplakátban… Mélységgel rendelkező karakterek, akikkel még ha nem is tud teljes mértékben azonosulni a néző, a motivációikat tökéletesen meg lehet érteni. De ha ez nem lenne elég, akkor megfigyelhetjük, hogy az egész film át van itatva (bőségesen) fekete humorral, amely a brutális és drámai jelenetek esetében egyaránt képes szelepként funkcionálni. És szerintem itt van McDonagh varázsa: minden káromkodás mögött ott van az adott karakter drámája, érzékelhető a frusztrációja (ez leginkább a McDormand által alakított Mildred Hayes esetében rajzolódik ki a legjobban, de észre lehet venni Willoughby és Dixon esetében is), s ettől van az, hogy a film, illetve a karakterek brutalitása (legyen az verbális, vagy nem verbális), egy percre sem válik öncélúvá. Mert mindenek előtt ez a film végig az marad, ami: három karakter drámája. Természetesen nem derül fény a gyilkos kilétére, de ezt már az elejétől fogva sejteni lehet, ebben a történetben ugyanis a gyilkosság csak egy kiindulópontja valaminek, amelyben megismerhetjük ezeket az elképesztően erős karaktereket. S még egy dolog (jobban mondva egy valaki), aki nélkül a Három óriásplakát nem lenne az, ami: Lucas Hedges, mint Mildred fia, aki zseniálisan tolmácsolja nemcsak az anyja, de a néző felé is azt, hogy milyen érzések kavarognak egy emberben a gyász óráiban (főleg ha egy gyilkosság miatt veszti el valaki azt, akit szeret). Hedges már a Régi városban is bizonyította, hogy mennyire tehetséges, s most sem vallott szégyent. Az nem titok, hogy engem egy film egy jól felépített, s jól elmesélt történettel tud megfogni, márpedig ez a film remekül meséli el a történetét. A forgatókönyv mesterien van összerakva, s emellett minden fontosabb színészből sikerült McDonagh-nak a lehető legjobbat kihoznia: Frances McDormandot én eddig csak a Coen-filmekből ismertem, de Mildred szerepében élete egyik, ha nem a legjobb alakítását hozta számomra. Mellette pedig Rockwell és Harrelson is egy egészen új arcát tudta megmutatni, bizonyítván azt, hogy ők sem akármilyen aktorok. Egyben van a történet tehát, a karakterek pedig együttes erővel teremtik meg azt, ami által ha katarzist nem is ad a végkifejlet (amit mondjuk az idei jelöltek közül a Dunkirk esetében éreztem), de nagyon rendben van mindben a filmben, s ez már nem kis siker. Ebben a filmben valóban minden a helyén van, úgyhogy hype ide vagy oda, mi drukkolunk neki az Oscar-gálán!

 
GedyPapa   2018. 02. 05.

Egy olyan film, amit elvittek a mellékszereplők. Számomra Sam Rockwell és Caleb Landry Jones mindent vittek. Ha valaki szereti a személyiségfejlődést és az igazán elgondolkodtató filmeket azoknak ajánlott megnézni. Zseniális volt az egész!

 
Hetedik   2018. 02. 17.

Mi történik, ha állóvízbe követ dobunk? Felkavarodik az egész....ez jutott eszembe a film nézése közben. Ritkán jön ki ilyen gyöngyszem az álomgyár kapuja mögül, ami ennyire nyíltan mer mesélni a rendőrségről, rasszizmusról, az USA problémáiról, vagy egyének rossz tulajdonságairól. Mert jól tudjuk, az amcsiknál a mai napig milyen feketegyűlölet van, főleg a filmben is szerepet kapó déli részen, hogy a rendőrök sokszor szarnak rá mindenre egy jó nagyot és ilyen-olyan ürüggyel embereket kloffolnak, ha éppen úgy tartja kedvük, vagy hogy mi emberek mit művelünk egymással. Adott egy szörnyű bűncselekmény, amit McDormand karaktere nem tud feldolgozni, ezért elhatározza, az ezer éve nem használt városka előtti lepusztult táblákat hasznosítja, felkavarva az állóvizet. Ezzel pedig elindítja számos ember hihetetlen drámáját vagy jellemfejlődését, legfőképp Rockwell karakterére hatnak ki iszonyat erősen a dolgok, miképpen a film végére valahol egymásra talál az ugyanolyan zűrös és különc McDormand karakterével. És akkor álljunk meg eme két szereplő mellett. McDormand annó Oscart nyert a Fargoval, mai napig nem értem miért. Ott semmi olyat nem nyújtott, amiért meg kellett volna kapnia, de amit itt leművel, az egész egyszerűen zseniális. A kőkemény, számos jellemhibával rendelkező anya, aki tűzön vízen át küzd az igazáért, egy másodpercig sem meghátrálva, még akkor sem, mikor mindenki ellene fordul. És miért is fordul mindenki ellene? Egyszerű az oka. Az igazat mondó embernél nincs gyűlöltebb....mert sokaknak fáj az igazság, nem akarják hallani, kényelmesebb eléldegélni egy álomvilágban vagy ami társadalmunkra különösen jellemző, képmutatónak és álszentnek lenni. Sose felejtem el ,mikor kiosztja a pádrét, adva egy gyomrost az egyháznak is. A másik zseniális alakítás pedig Sam Rockwell-é, aki hosszú idő után végre lubickolhat abban a szerepben, amiben igazán jó: a tahó, életunt proli, aki hihetetlen fordulaton megy keresztül. Emlékezzünk csak vissza, anno a Halálsoron-ban mennyire hasonló szerepe volt, és ott is mit alakított....minden rezdülése fantasztikus, ahogy játsza a kretén idiótát, amikor pedig kihajítja szerencsétlen srácot az ablakon, a film egyik legemlékezetesebb jelenete. Tipikusan az a film, ami az emberre hatást gyakorol, elgondolkodtat és még a stáblista lepörgésénél is csak bámulja a képernyőt. Szívfájdító dráma, zseniális alakításokkal, remek rendezéssel és csodálatos zenével. Remélem tarolni fog az Oscar gálán is!

Woody Harrelson
Frances McDormand
Frances McDormand
Woody Harrelson
Frances McDormand
Sam Rockwell
Frances McDormand
Željko Ivanek
Frances McDormand
Woody Harrelson
Sam Rockwell
Frances McDormand
Abbie Cornish
Woody Harrelson
Sam Rockwell
Lucas Hedges
Frances McDormand
Sam Rockwell
Frances McDormand
Frances McDormand
Peter Dinklage
Frances McDormand
Woody Harrelson
Sam Rockwell
Sam Rockwell
Woody Harrelson
Frances McDormand
Frances McDormand
Frances McDormand
Sam Rockwell
Sam Rockwell
Woody Harrelson
Frances McDormand
Frances McDormand
Frances McDormand
Frances McDormand
Woody Harrelson
Sam Rockwell
Frances McDormand
Frances McDormand
Lucas Hedges
Sam Rockwell
Filmsomnia.hu - Három óriásplakát Ebbing határában
A Három óriásplakát Ebbing határában egy krimiként induló karaktertanulmány a düh megnyilvánulásairól, három eszméletlen alakítással életre keltett karakter függvényében, amelyet Martin McDonagh író-rendező humorral és elégtétellel prezentál a nézőknek. Míg a film második szegmense kissé eltávolodik a kezdeti hitelességtől, összességében egy fenomenális alkotás született, amely legfőbb erőssége a komplexitás és empátia, amellyel a társadalmi tényezőket és az emberi érzelmeket kezeli. 100/100
Popcorn Project - Három óriásplakát Ebbing határában
Egy igazán stílusos, remek zeneválasztással tálalt, a fekete humor és a mélyreható karakterdráma keverékének iskolapéldája a Három óriásplakát Ebbing határában. Számomra a lezárás valóban csalódás volt, de ennek ellenére is bőven van annyi felejthetetlen pillanata, amik újra és újra szóba kerülnek majd baráti csevejek során, mikor felidézitek a filmet. 8,5/10

Vox.hu - Három óriásplakát Ebbing határában
Ne kerteljünk: pazar módon megírt, eljátszott és megrendezett film a Három óriásplakát…, belekötni nem nagyon érdemes – nem is nagyon lehet. 95/100
 

Martin McDonagh sokkal több humoros jelenetet vett fel a filmhez, ám végül ebből sokat kivágott, mert úgy érezte szétfeszítené a filmet, hiszen itt mégis egy komoly drámai cselekményről van szó.

(ArpiHajdu és Réci )
 

A Dixon anyját alakító Sandy Martin korábban már forgatott Martin McDonagh A hét pszichopata és a si-cu című filmjében, de végül ki kellett vágni a jelenetét, így a rendező most nagyon örült, hogy újra vele dolgozhatott.

(ArpiHajdu és Réci )
 

A közönség és a kritikusok egyaránt elismerték.

(Hetedik )


  Előzetes A film adatlapja
Ez az oldal sütiket (cookies) használ. A honlapon való további böngészéssel Ön hozzájárul ezek használatához. Bővebben itt.