Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! Login  
95
Filmadatlap
 
33
Szereplők
6
Vélemények
30
Képek
8
Videók
 
ArpiHajdu és Réci   2018. 05. 09.

Wes Anderson kalandozása a stop-motion világában, második rész. A kortárs filmművészet egyik legeredetibb rendezője kilenc év elteltével újfent visszatért ehhez a különleges animációs stílushoz, s ismét valami nagyon egyedi hangulatú, különleges remekművet tett le az asztalra. A Kutyák szigetét nyugodtan tekinthetjük egy ódának, amelyet az ember legjobb barátjának címeztek. Elég csak megnézni az eredeti címet: Isle of Dogs, innen már csak egy lépés az I love dogs. És persze a stílus, az a nagyon markáns stílus: a szimmetrikusabbnál szimmetrikusabb beállítások és képek, a jellegzetes színek és karakterek, a fekete humor és a helyenként nagyon abszurdba hajló történet. Mindezek mellett mégsem vádolhatjuk a direktort önismétléssel, hiszen az még rendbe van, hogy másodjára készít egész estés stop-motion filmet, de a jövőbeli Japánban játszódó sztori egy teljesen új próbálkozás a filmográfiáját elnézve. Sőt mi több, külön öröm nézni, ahogyan Anderson világokat teremt. Lássuk is, mi történik új alkotásában! A távol-keleti szigetországon belül Megaszaki városában a galád és korrupt Kobayashi polgármester elrendeli, hogy a kutyákat egy elszeparált szigetre kell szállítani, ahol szegény ebek a hátralévő életüket fogják tölteni. Az apropó: a kutyák populációjának ugrásszerű megnövekedése, s emiatt egy magas lázzal, s agresszivitással járó járvány is felütötte a fejét. A film elején meg is ismerhetünk egy öt kutyából álló „falkát”, amelynek tagjai bele is törődnének sanyarú jövőképükbe, csakhogy egyvalami (valaki), felzavarja az állóvizet: az ifjú Atari ellop egy repülőt, hogy eljusson a szigetre, s megkeresse a kutyáját. Természetes, hogy a szigeten egyből a már megismert ötfős brigáddal találkozik, s megindul a keresés Atari kedvence után. S amíg a szigeten a keresgélés folyik, Megaszakiban a gaz polgármester és klánja túlkapásainak a leleplezésén munkálkodik egy csoport, élükön a Greta Gerwig hangján megszólaló cserediáklánnyal. Wes Anderson eddig sem arról volt híres, hogy túlbonyolított cselekményt alkalmaz a filmjében, s ez alól a Kutyák szigete sem lesz kivétel. Ugyanakkor kétségtelen, hogy világteremtése most is remekül működik, kezdve azzal, hogy „csak” a kutyák ugatása lett szinkronizálva (angolul), míg az emberi karakterek egy-két kivételtől eltekintve csak japánul beszélnek (igen, itt még a felirat is mellőzve lesz, habár a mondanivalót ki lehet következtetni. Másik eshetőség pedig a szinkrontolmács, amelynek szintén megvan a maga humora, Frances McDormandtől nem is várhatunk mást). És itt jön egy fontos dolog: ezt a filmet valóban csak eredeti nyelven érdemes nézni, hiszen nézzünk végig a névsoron: Edward Norton, Bryan Cranston, Bill Murray, Liev Schreiber, Tilda Swinton, Harvey Keitel, Scarlett Johansson, és még sorolhatnám a neveket, de már ezen is látszik: nem mindennapi színészi gárdát tudott összetrombitálni Anderson. Mindemellett Megaszaki képében egy jellegzetes, de ezzel párhuzamosan egy nagyon abszurd diktatúra jelenik meg, amolyan igazi tanmesébe illően (értem ezalatt azt, hogy mi lesz a végeredménye). A társadalompolitikai áthallásai pedig nagyon hatásosak, amelyért újabb pluszpont jár. Bár elismerem, hogy Wes Anderson minden zsenialitása ellenére megosztó, de azt kell mondjam, hogy az új filmje ugyancsak nem okozott csalódást, s bár idejétmúltnak tűnhet, hogy stop-motionnel ma valaki filmet készít, a maga bája és hangulata miatt érdemes beülni egy ilyen menetre. Az pedig csak a hab a tortán, hogy a szórakozás mellett még el is tud gondolkodtatni.

 
alexxx   2018. 05. 03.

Wes Anderson egyszerűen nem tud hibázni. A Csodálatos Róka úr után ismét egy zseniális, instant klasszikus animációs filmmel rukkolt elő. Ez a pali egészen elképesztő. Komoly mondanivaló, káprázatos kivitelezés, mit mondhatnék? 5-ös!


 
Berto49   2018. 07. 08.

Nem különösebben kedvelem az animációs filmeket, de ezzel kivételt tettem egyrészt a „főszereplők” miatt, másrészt egy Wes Anderson film mindig – az esetek többségében – emlékezetes filmélmény. Tegyük hozzá, hogy ez a stop-motion animációval készített munka tetszett ugyan, csak nekem a formája miatt túl sok volt. Merem remélni, hogy sok mindent megéreztem a rendező szándékaiból; a totalitárius rendszerek maró kritikáját, a népirtások szörnyűségeit, de az ilyen és hasonló súlyos témákat szerintem nem ilyen formában kellett volna feldolgozni. Ennek ellenére érdemes volt megnézni – felirattal láttam – így hallhattam Edward Norton, Jeff Goldblum, Bill Murray, Bob Balaban hangját.

 
Keiichi Tsuchiya   2018. 05. 07.

Mivel alapból Wes Anderson rajongó vagyok, így én ezt a filmet egyszerűen nagyon vártam. Az biztos, hogy a rendező egyszerűen remekül bánik a stop-motion technikával, hihetetlenül aprólékos és kidolgozott a látvány. Egyszerűen gyönyörű ez a képi világ. Úgy gondolom, hogy Wes Andersonnak egyúttal ez az a műve, amely a leginkább reflektál valamilyen társadalmi problémára, jelenségre. Mindenképpen érdemes megnézni!

 
Phalanx   2018. 05. 04.

Remekmű, ennél többet ehhez nem is kell hozzátenni. A stop-motion sajnos egyre ritkábban használt technika (baromi időigényes), de ebben a filmben csúcsra járatták, a tartalomról nem is beszélve. Boruljunk le Anderson előtt. Korunk egyik legnagyobb zsenije!

 
Anderson második stop motion filmje igazi ínyencség, egy szerzői remekmű, aminek minden pillanata a mozgókép iránti szerelemről árulkodik, és amit vétek lenne kihagyni. Szeretnivaló, különös és felejthetetlen alkotás. több»
 
Megkapjuk a már megszokott Wes Anderson stílust a maga szimmetrikus kamerakezelésével, fekete humorával, western hangulatjegyeivel és kiváló zeneválogatásával, mindezt egy áll leejtős stop-motion látványba csomagolva, és mindemellett népmesei egyszerűségű eszközökkel csempész bele komoly társadalomkritikusi attitűdöt. Egy tökéletes filmélményhez számomra nem is kell ennél több. több»
 
Akkor járunk tehát a legjobban a Kutyák szigetével, ha nem gondoljuk túl, hanem csak hátradőlünk, és élvezzük az utánozhatatlan humorát, a stop-motionnel teremtett szemét-világot, hiszen ez egy mesefilm, és ekként megvannak a maga korlátai. De az biztos, hogy egy szívhez szóló, vicces, szerethető mesefilm, ami kikapcsolódásként tökéletes. több»
 

Wes Anderson gyakran alkalmazza azt a módszert, hogy stopperórával méri a párbeszédek hosszát, hogy azok ne legyenek se túl hosszúak, se túl rövidek.

(ArpiHajdu és Réci )
 

A verekedős jelenetek (nagy bunyófelhő, fel-felbukkanó végtagokkal) a Kengyelfutó gyalogkakukk inspirálta.

(ArpiHajdu és Réci )
 

Az emberi karakterek bábjainak arca levehető volt, így cserélgetni tudták az arckifejezéseket. A kutyák esetében a mozgatható állkapoccsal próbáltak érzelmeket kölcsönözni a karaktereknek.

(ArpiHajdu és Réci )


  Előzetes A film adatlapja
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.