A luxus ára Már korábban felkeltette az érdeklődésemet ez a történet, az előzetes alapján. Vannak dolgok, amit pénzért nem lehet megvenni : szerelem, család, igaz barátság, fiatalság, egészség. A film remekül mutatja a gazdagok gondolkodásmódját, és azt, hogy mi történik, amikor szembesülnek ezzel. Aki Agatha Christie-szintű, szövevényes bűnügyi történetre számít, az csalódni fog. Oscar-díjat senki nem fog kapni ezért, de egyszer bőven nézhető.
Star Trek újratöltve Több Star Trek-sorozat készült az elmúlt években, de egyik sem sikerült annyira jól, mint a Különös új világok. Jó szereplőgárda, izgalmas kalandok, nem woke vagy LMBTQ. Látszik, hogy a készítők nem igazán akartak "meríteni" a korábbi nagysikerű sorozatokból, pedig a holofedélzet vagy a Q entitás olyan alapötletek, amelyekben még nagyon sok potenciál rejlik. Várom a folytatást.
Szuperman szellentése Az idióta és kissé félresikerült szuperhősök új kalandokra indulnak. A történetet simán eladja a jó időben elcsattanó humor és a szórakoztató helyzetkomikum. A viccelődés mellé sikerült drámai vonalat is becsempészni a filmbe: egy félresikerült szuperhős mögött félresikerült élet áll. Jó színészi játék, szórakoztató párbeszédek. Remek történet.
Nem annyira fantasztikus ez a 4-es A történet újragondolása a legutóbbi sikertelen próbálkozás után. Legyen kékebb, gömbölyűbb, és a '60-as évek fiktív Amerikájában játszódjon. Minimális történet, minimális fordulattal, feledhető színészi játékkal. Eladhatta volna a jó humor, de abból kevés van, CGI-ból sajnos annál több; a film nagy része CGI-jelenet. A besorolása PG-13, tizenhárom éves kortól, a tizenéveseknek talán tetszeni fog. Egyszer nézhető.
Egy zseniális bűnöző (lehetett volna) Kik a legjobb bűnözök ? Akiket sosem kaptak el. Kevesen vannak, de a Kígyó nem tartozik közéjük. A sorozat főszereplője egy antihős, Charles Sobhraj, aki az 1970-es években különféle álneveken végigrabolta Ázsiát és Indiát. A végtelenül egocentrikus, manipulatív Kígyó ékszereket rabolt, és többször megszökött különféle börtönökből. Sajnos nem csak rabolt, de gyilkolt is, valószínűleg ezért nem lett belőle nemzeti hős. A sorozat remekül mutatja be egy nem hétköznapi bűnöző életét.
A sötétség, mely mosolyt fakaszt Az eddig látottak alapján a második évad is remekül sikerült. Tetszik, hogy a készítők csak a legszükségesebb esetben használtak CGI-t, helyette a valódi díszleteket és modelleket részesítették előnyben. Rengeteg apró kis mütyür és kellék van a díszletben, ami a filmhez készült. Az első évad óta majdnem 3 év telt el, ez kivételesen jót tett a történetnek, minden percén látszik a kidolgozottság. Ha lesz folytatás, remélem arra nem kell majd ennyit várni.
Látványos semmi A film jól mutatja az USA filmkészítés gyakori irányzatát: hogyan próbálják eladni a semmit szépen becsomagolva. Történet csak nyomokban fedezhető fel a 90%-ban CGI-ból álló, tulajdonképpen semmiről nem szóló filmben. Ezúttal a látvány nem volt elég.
A német tégla A német filmgyártás sosem volt túl népszerű, szemben pl. a franciával. Alapvetően minden benne van, ami egy jó sci-fihez kell, valahogy mégis középszerű az egész. Hiányzik a fordulat, a történet túl lineáris. Egyszer nézhető.
Az isteneknek is van humora ? Nem volt ez annyira rossz. Az előzetesben látott sok CGI miatt halogattam a megnézését. Meglepetésemre a nem kevés CGI mellett sikerült történetet, humort, némi fordulatot is belecsempészni az amúgy kissé sablonos filmbe. Ezek a sablonok azonban itt szerencsére működtek: szerelem, árulás, bosszú, happy end. Családi mozi, 9-től 99 éves korig bárki megnézheti.
Forradalom a gödörben Az első részhez nem írtam értékelést, remek történet volt, az előttem kommentelők jól összefoglalták a lényegét. A második rész – Trimagasi újbóli feltűnése miatt – az első rész előzményének tekinthető. A Platform az emberi társadalom némileg egyszerűsített modelljét szimbolizálja. Az első rész felfogható egyfajta kapitalista gödörnek, ahol a felsőbb szinten lévő annyit eszik, amennyit csak bír, és nem törődik vele, hogy jut-e az alatta lévőnek. A második rész a kommunista rendszer modellje lehet, ahol mindenki ételhez jut. De a szabályokat mindenkinek be kell tartani, tilos másképp gondolkodni, mert a büntetés halál. Hogy melyik gödör a jobb? Döntse el mindenki!
Fogd a pénzt, és fuss Az USA filmek többsége nem törekszik mély mondanivalóra, beledobálnak a levesbe mindenfélét, és vagy jó lesz, vagy nem. Van itt minden, önbíráskodó FBI-ügynök, alkoholista, demenciás bankrabló, szex szekta elől menekülő testvérpár, szárnyait próbálgató énekes, ópiátfüggő veterán, és Chris Hemsworth amolyan laza Thor stílusban. A dolog mégis működik, a 60-as évek amerikai hangulata és az ügyesen elhelyezett csavarok szórakoztatóvá teszik a történetet.
Meztelenül időben és térben Szórakoztató sorozat, a sci-fi rajongók egyik kedvenc témáját dolgozza fel, az időutazást. Az ilyen történetekre jellemző, számtalan logikai bukfenc ellenére, fordulatos, a készítők törekedtek arra, hogy minden epizód végén legyen csattanó. Az angolok még nem felejtettek el jó történeteket készíteni.
Légy te a Jaguár! A Jaguár a francia filmkészítés azon korszakából származik, amikor a franciák nagyszerű filmeket készítettek. Sajnos az USA azóta elárasztotta dömping, CGI-látványfilmjeivel Európát, az európai filmkészítők az ötleteiket inkább eladják nekik. A történet fő mondanivalója ma is aktuális, az ember tönkreteszi a bolygót, amin él, valamit tenni kell. A Jaguár egy fordulatos történet, humor, dráma, akció egyben. Remek szórakozás.
Mesterművet alkotni... most nem sikerült A Chihiro, Totoro, A vándorló palota stb. remekművek után a léc már olyan magasan van, hogy azt Miyazaki nem tudta megugrani. Kétbites, már ismerős, kissé unalmas történet, a korábban megszokott magas szintű látvánnyal, más alkotásokból átvett szereplőkkel. Aki nem látta a fenti hármast, annak biztosan remek szórakozás nyújt.
62 A nő a tízes kabinból (2025)
Már korábban felkeltette az érdeklődésemet ez a történet, az előzetes alapján. Vannak dolgok, amit pénzért nem lehet megvenni : szerelem, család, igaz barátság, fiatalság, egészség. A film remekül mutatja a gazdagok gondolkodásmódját, és azt, hogy mi történik, amikor szembesülnek ezzel. Aki Agatha Christie-szintű, szövevényes bűnügyi történetre számít, az csalódni fog. Oscar-díjat senki nem fog kapni ezért, de egyszer bőven nézhető.