Az összes Pókember-film a legjobbtól a legrosszabbig

A 2002 óta készült 11 Pókember-film közül melyik a legjobb?

Bár a közelmúlt összes Pókember-filmjét figyelembe véve nem tűnik egyértelműnek, sok időbe telt, amíg Hollywood felismerte a Peter Parkerben rejlő lehetőségeket. A Pókember blockbuster filmek előtt számos sorozat és tévéfilm készült Nicholas Hammond főszereplésével, valamint különböző elismert rajzfilmek, mint például a Pókember: Az animációs sorozat.

Az 1980-as és 1990-es években Tobe Hooper és James Cameron rendezők megpróbálták a Pókembert a nagyvászonra vinni, de a sikertelen produkciós cégek - és a Pókember filmes jogait övező jogi csatározások - meghiúsították őket. Végül az MGM a Columbia Picturesnek adta a Pókember jogait, cserébe a James Bond licencéért. Sam Raimi rendezőt szerződtették, aki 2002 és 2007 között elkészítette a nagy hatású Pókember-trilógiát. Ennek akkor lett vége, amikor Raimi és a Sony útjai időbeosztási problémák és kreatív nézeteltérések miatt elváltak.

Miután a Sony megtartotta a Pókember filmes jogait, 2012-ben Marc Webb megosztó duológiája révén újraindította a karaktert, amelyben Andrew Garfield váltotta Tobey Maguire-t a főszerepben. Garfield és Webb azonban hamarosan kiesett 2015-ben, amikor a Sony és a Marvel Studios egyesítette erőit.

A franchise 2017-ben ismét felfrissült, a rendezői székben pedig Jon Watts ült. Ma már Tom Holland Peter Parkerje az MCU egyik főszereplője. Watt legutóbbi része, a Nincs hazaút elbűvölte a kritikusokat és a rajongókat, a Sony animációs Pókember: Into The Spider-Verse pedig rengeteg díjat nyert, köztük a legjobb filmnek járó Oscar-díjat, a folytatás, a Pókember: A Pókverzumon át pedig már mindjárt a mozikba kerül.

A pizzafutárkodástól az interdimenzionális csatákig itt van minden, amit a Pókember filmes történetéről tudni kell, beleértve az eddigi 11 Pókember-film rangsorolását a legrosszabbtól a legjobbig - és a hamarosan érkező Pókember-filmeket, amelyek hamarosan versenybe szállnak a legjobb helyért.

#11

49 Spider-Man  (1977)

akció | fantasy | kaland | krimi | sci-fi

Egy fiatalember egy radioaktív pók harapása által kapott erő birtokában szuperhősként harcol a bűnözés ellen. több»

Közel harminc évvel azelőtt, hogy Tobey Maguire először lépett a mozivásznakra, és Peter Parkerként a 2002-es Pókemberben a 21. század összes Pókember-filmjét elindította, Nicholas Hammond, a Volt egyszer egy Hollywoodban színésze az 1977-es közvetlen tévéfilmben tette meg az áttörést Pókember szerepében. A Pókember '77 az 1970-es évekbeli Pókember tévésorozat, a The Amazing Spider-Man előzményfilmje volt, amely 1977-től 1979-ig futott. A Pókember '77 két saját folytatást is produkált: 1978-ban a Pókember visszavág és 1981-ben a Pókember: A sárkány kihívása. Hammond mindkét filmben újra eljátszotta Peter Parker szerepét, amelyben Pókember a szokásos gazemberek helyett gengszterekkel és vállalati bűnözőkkel került szembe. Stan Lee írta a filmet, a 77-es Pókember pedig világszerte 9 millió dolláros bevételt ért el azokon a területeken, ahol a moziban is bemutatták (inflációval kiigazítva körülbelül 43 millió dollárt).   A 77-es Pókember elavult, és határozottan nem elég jó ahhoz, hogy a Pókember-filmek listáján a legalsó helyeken foglaljon helyet. Azonban mindig is nehéz volt felvenni a versenyt, mivel nem rendelkezett az azóta megjelent Pókember-filmek több millió dolláros költségvetésével és effektjeivel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Pókember-filmek történetében jelentéktelennek kellene leírni. Bár a gyakorlati effektek még a korszakhoz képest is megkérdőjelezhetőek, Hammond már a 70-es években bebizonyította, hogy Peter Parker barátságos szomszédsági bohóckodásai a papírról is működnek, és ezzel kikövezte az utat Sam Raimi közel három évtizeddel későbbi Pókember-trilógiája előtt. Ahogyan Adam West '66-os Batmanben mutatott komikus bohóckodásai ma is a Sötét Lovag filmtörténetének fontos részét képezik, úgy Nicholas Hammond kung-fu-t vágó, kötelet dobáló Peter Parkerje is fontos ugródeszka a Sam Raimi-trilógia, Andrew Garfield Csodálatos Pókembere, vagy a 2020-as években a rajongók által ismert és szeretett Tom Holland MCU-s változata felé.
#10

73 Pókember – Idegenben  (2019)

(35) (16)

akció | kaland | sci-fi

HBO Max | Disney+ | TV-ben (HBO 3, csütörtök 01:33)

Pókember számára nincs megállás, úgy tűnik, hősünk sosem lazíthat. Miközben a falmászó többször bizonyította, hogy egymaga képes megszabadítani a világot az... több»

Bár a világ nyomást gyakorol Pókemberre, hogy lépjen elő elsőszámú hősként, Peter Parker ennek ellenkezőjére vágyik. Miután Pókembert Thanos (Josh Brolin) feloszlatta a Bosszúállókban: Végtelen háborúban, és elvesztette szeretett mentorát nem sokkal azután, hogy feltámadt a Bosszúállókban: Endgame, Peter nem vágyik másra, mint egy pihentető nyári vakációra az osztálytársaival Európában. A szuperkém Nick Fury-nak (Samuel L. Jackson) azonban más elképzelései vannak. Egy új és veszélyes fenyegetés jelent meg, és a leküzdéséhez Furynak a vonakodó szuperhőst a rejtélyes Mysterio-val (Jake Gyllenhaal) kell összepárosítania.   Jon Watts rendezőnek ugyan időbe telik, mire a Pókember: Távol az otthontól első felvonása végén megtalálja a ritmust, de egyre magabiztosabb rendezése egyre gördülékenyebb, látványosabb akciójeleneteket és lenyűgöző karakterpillanatokat eredményez, amelyek gyakran vetekednek elődjével. Ráadásul a film büszkélkedhet az MCU (eddigi) legszebb, legpszichedelikusabb látványvilágával - a Távol a hazától Mysterio jóvoltából. A megrögzött rajongók talán már a magyarázó monológja előtt kitalálták Mysterio csavarját, ez azonban nem rontja Gyllenhaal zseniális alakítását, sem azt, hogy az egyik leghúsosabb társadalmi-politikai kommentárt hozza elő, amit egy Pókember- - vagy Marvel-film eddig tartalmazott.   A Pókember: Távol az otthontól azonban keményen meg kell dolgoznia azon, hogy Pókember világát az Endjáték után újraorientálja, és megalapozza a külföldön tett nemzetváltó hőstetteit, kémekkel, Skrullokkal és a multiverzum lehetőségével együtt. Az ismerős helyszínekről eltávolodva és számos MCU-kapcsolatot tartalmazva a film gyakran nem érzi úgy, hogy Pókember a saját kalandjának középpontjában állna. A Távol az otthontól EDITH szerepeltetése pedig hagy némi savanyú szájízt, éles ellentétben áll az eddigiekkel - mind Pókember erkölcsét, mind az általa lakott tágabb világot tekintve.
#9

74 A csodálatos Pókember  (2012)

(39) (30)

akció | kaland | sci-fi

Netflix | HBO Max | Disney+

Peter Parker (Andrew Garfield) magányos, kicsit talán szótlanabb kortársainál, de egyébként egy teljesen átlagos gimis srác. Szüleit fiatal korában elvesztette, ezért Ben bácsi... több»

Annak ellenére, hogy nem kapott olyan meleg fogadtatást, mint az előtte lévő összes Pókember-film, a Pókember 3. olyan sok pénzt hozott, hogy komolyan elkezdődtek a további két folytatás tervei. Az eredeti szereplőgárda visszatérését tervezték, Sam Raimi rendezővel együtt, aki csalódott volt a Pókember 3. sikerében, és azt tervezte, hogy visszaállítja a sorozat dicsőségét. Raimi 2010-ben mégis kiszállt a projektből, mondván, hogy a Sony szigorú gyártási ütemtervén belül nem tud minőségi filmet készíteni. A Pókember 4 főszereplője és hölgye szolidaritásból távozott Raimi mellett. Így a Sony továbblépett az újraindított franchise-szal, immár Marc Webb rendezővel, Andrew Garfielddel a Pókember szerepében, és a "csodálatos" előtaggal.   Webb újragondolása a Pókember-mítoszról eredetileg azt ígérte, hogy Peter Parker hiányzó szüleinek el nem mesélt történetét meséli el, ám többnyire csak Pókember eredetét keveri újra. A megfélemlített, stréber Petert egy esetlen magányos emberként képzelik el újra, Mary Jane Watsont és a Zöld Manót pedig Gwen Stacyre (Emma Stone), illetve a Gyíkra (Rhys Ifans) cserélik. Valóban, a filmben állandó konfliktus van a régi és az új között. Webb és társai egyértelműen valami mással akarnak próbálkozni, de a képregények korlátozzák őket (arról nem is beszélve, hogy Raimi eredeti filmje már nagyon sikeresen mesélte el Pókica történetét).   A Csodálatos Pókember megpróbálja kidomborítani ezeket az ismerős történetszálakat, de a film gyakran nem érzi magát koncentráltnak, amikor ezt teszi. Ben bácsi halálának ereje felhígul az azt körülvevő cselekményen végrehajtott változtatások miatt. Hasonlóképpen, Peter elhúzódó keresése Ben gyilkosa után sem rossz ötlet. A film kontextusában azonban ez a módosítás hátráltatja Peter ívét. Az átmenet egy beképzelt, képességekkel rendelkező kölyökből egy teljes értékű szuperhőssé nem olyan határozott, mint amilyennek lennie kellene.   Ennek ellenére A csodálatos Pókember összességében egy elég jó kis kiruccanás a falmászónak. A néhai James Horner gyönyörű zenéje minden akciójelenetet feldob, és az új szereplőgárda is csodálatosan teljesít - különösen Martin Sheen, aki pontosan úgy néz ki és hangzik, ahogy Ben bácsinak kell. Marc Webb pikánsabb adaptációját sokkal szívélyesebben fogadták volna, ha később érkezik, mint ahogyan Andrew Garfield Pókembere is.
#8

77 Pókember 3.  (2007)

(28) (39)

akció | kaland | sci-fi

Netflix | HBO Max

Pókembernek még sosem volt ilyen nehéz dolga. Két ellensége, Venom és Homokember összefog ellene, hogy együttes erővel szálljanak szembe a hőssel. Eközben Peter megismer egy... több»

Az első modern Pókember-filmet még több mint tíz évvel a megjelenése után is gúnyolják a rajongók, még jobban, mint a listán felette lévő összes Pókember-filmet. A "korának terméke" kifogás nélkül Sam Raimi Pókember 3. Pókembere még mindig a leggyengébb a Pókemberek közül. Egy évvel a Pókember 2 után játszódik, és a helyzet nagyon kedvezően alakul Tobey Maguire Peter Parkerének. Végre egyensúlyba került a szuperhősi kötelességei és a karrierje között, és azt tervezi, hogy megkéri barátnője, Mary Jane Watson (Kirsten Dunst) kezét. Ezt a harmóniát azonban hamarosan felborítja az Új Manó (James Franco), a Homokember (Thomas Haden Church) és egy bizonyos fekete szimbióta fenyegetése az űrből.   Az Alien 3-hoz és az X-Men: Az utolsó támadáshoz hasonlóan a Pókember 3. is rossz hírnévre tett szert, hiszen egy népszerű filmsorozatot nem durranással, hanem nyöszörgéssel fejez be. De az emós utcai táncot félretéve, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Pókember 3. nem is olyan rossz, mint amilyennek az elhúzódó hírneve sugallja. Peter légi harca az Új Kobolddal és a Sandmannel való metrós összecsapása még mindig izgalmas események. És ha már a Pókember gonosztevőjéről, Sandmanről beszélünk, a karakter a film kiemelkedő jelenetének sztárja; az a pillanat, amikor széteső kezei nem tudják megfogni lánya medálját, szívszorító, köszönhetően a részletes CGI és a megható zenének.   Kár, hogy ez az ügyesség a filmben máshol ritkán látható. A Pókember 3 tele van mellékszálakkal és félreértésekkel, és ezek súlya alatt megrogyva, egyik jelenetből a másikba kapkod. Amikor a sorozatban harmadszorra is elrabolják Mary Jane-t, érezhető a film fáradtsága, és ez nagyrészt egy karakter bevonásának köszönhető: Venom. Sam Raimi köztudottan nem kedvelte ezt a gonosztevőt, de a Sony és Avi Arad producer erőltette a szerepeltetését. Ennek eredményeképpen Venom - és általában a szimbióta ív - kidolgozatlannak tűnik, ahogy Bryce Dallas Howard és James Cromwell Gwen, illetve George Stacy szerepében is. Raimi elégedetlensége az egész Pókember 3-ban nyilvánvaló, ami egy sötét és kiábrándító folt marad a Pókember filmes múltján.
#7

77 Pókember: Hazatérés  (2017)

(41) (32)

akció | kaland | sci-fi

HBO Max | Disney+

Kamaszodni eleve nem könnyű, és Peter nem arról híres, hogy feltalálja magát. Nagyon vicces srác, mégsem tartozik a nagymenők közé. Nappal. Éjszaka azonban övé a nagyváros,... több»

A Csodálatos Pókember 2 kiábrándító fogadtatása arra késztette a Sony-t, hogy végül a Marvel Studios-szal ossza meg a karaktert, ami azóta az összes Pókember-filmnek jót tett. A Sony továbbra is megtartja a karakterek filmes jogait, és minden új filmet ő készít, de a Marvel kreatívan diktálja Pókember franchise-ját, és felhasználhatja őt az MCU-ban. A Marvel szuperhőscsapatokkal és idegen inváziókkal teli világában a Tom Holland által alakított Peter Parker szeretné maga mögött hagyni a középiskolát, különösen az Amerika Kapitány után: Polgárháború után. Vasember (Robert Downey Jr.) elutasítja Petert a kora és tapasztalatlansága miatt, de amikor a gonosztevő Keselyű veszélyes fegyvereket kezd árulni Peter szomszédságában, a kezdő hős meglátja a lehetőséget, hogy jót tegyen - és nevet szerezzen magának.   Bár Pókember már a Polgárháborúban is feltűnt, a Pókember: Hazatérés a franchise újjászületését jelentette, ami azt jelentette, hogy elég sok változtatás történt a mítoszában. Ben bácsi halálára például csak utalás történik, és Pókica mostantól hi-tech jelmezt használ. Ez az átkonfigurálás nem tetszett néhány megrögzött rajongónak, mégis teljesen érthető, hogy a Sony és a Marvel miért hajtotta végre ezeket a változtatásokat. Sőt, nehéz tagadni, hogy a fiatalos hősön végrehajtott változtatások többsége remekül működött.   A Pókember: Hazatérés című filmhez Jon Watts az 1980-as évek tinivígjátékaiból merített jegyzeteket, és az eredmény egy olyan hangvétel és tempó lett, amely teljesen illik a Pókemberhez. A hazatérésben a tizenéves Peter Parker élénk és talpraesett, a Pókember humorát - és lázadó szellemét - olyan módon ragadja meg, ahogyan kevés adaptációnak sikerült. A filmet nem kis mértékben segíti Tom Holland óriási tehetsége, valamint Michael Keaton, aki félelmetes ellenfelet alkot. Keaton és Holland feszült autózása a Hazatérés harmadik felvonásában kétségtelenül az egyik legjobb összecsapás, amit a műfaj kínálni tud.
#6

76 A csodálatos Pókember 2.  (2014)

(57) (25)

akció | kaland | sci-fi

HBO Max | Disney+

Peter Parker (Andrew Garfield) képtelen betartani a fogadalmát, amit Gwen haldokló apjának tett, miszerint kerülni fogja a lányt (Emma Stone). A férfi meg volt győződve róla, hogy... több»

A Csodálatos Pókember 2 hét évvel a Pókember 3 után jött. Ennek a különbségnek - és a Raimi filmje által kapott ellenérzéseknek - ellenére a film megismételte a Pókember 3 számos hibáját. Marc Webb második Pókember-adaptációjában Andrew Garfield megküzd Elektróval (Jamie Foxx), az Oscorpból és Harry Osbornból (Dane DeHaan) terjedő sötétséggel és szülei halálának rejtélyével, miközben megpróbálja helyrehozni Gwen Stacyvel (Emma Stone) való megromlott kapcsolatát. Sajnos, ami miatt A csodálatos Pókember 2. kiemelkedik az összes Pókember-film közül, az az, hogy túl sok ötletet zsúfoltak bele egyetlen filmbe.   A Bosszúállók hatalmas sikerének lemásolására tett kísérletek során a Sony a Webb-féle első A csodálatos Pókember-film földhözragadt megközelítésétől a Marvel stúdió szellősebb, viccesebb produkciójának utánzására tért át a Pókember folytatásában. Ráadásul megpróbáltak egy saját közös univerzumot is létrehozni. Míg az új hangvétel valójában jót tett ennek a történelmileg könnyed figurának, a cselekmények túlburjánzása nem. A Sony egyértelműen a következő részt, valamint egy Sinister Six-filmet akart előkészíteni, de mindkettő kisiklatja A csodálatos Pókember 2 történetét, és még inkább elkeserítő, hogy mindkét tervezett film sosem érkezett meg.   A Csodálatos Pókember 2-ben azonban még mindig van élvezet. Pókember nyitó üldözése izgalmas, akárcsak az Electroval való összecsapása a Times Square-en. De a film kulcsa Andrew Garfield és Emma Stone. A két színész annak idején együtt járt, és az eredmény az a fajta könnyed, hiteles kémia, amit sok más film nem tudott létrehozni. Tény, hogy Gwen Stacey halála A csodálatos pókember 2-ben a szuperhősfilmek történetének egyik legjobban játszott, legmeghatóbb jelenete maradt.
#5

80 Pókember: Nincs hazaút  (2021)

(39) (14)

akció | fantasy | kaland | sci-fi

Netflix | Telekom TVGO

Peter Parker számára legutóbb nem alakult túl szerencsésen az európai kiruccanás. Hazatérve azonban nem várt nehézséggel kell szembenéznie, hiszen valódi kiléte Pókemberként... több»

A Távol az otthontól sokkoló, kreditpont utáni jelenete után Peter élete az összes Pókember-filmhez képest még sosem volt ennyire stresszes - vagy ilyen vizsgálat alatt. Elkeseredve attól, hogy kettős élete milyen hatással van szeretteire, és kétségbeesetten próbálja visszanyerni a magánélet és az irányítás egyfajta látszatát, Peter felkeresi Doctor Strange-et (Benedict Cumberbatch), hogy varázslatos gyógymódot találjon. Ám amikor Peter határozatlansága véletlenül misztikus tévedést okoz, a multiverzum megnyílik, és Pókica sokkal többre megy, mint amire számított.     A No Way Home-ról először is azt kell elmondani, hogy méretét és ambícióit tekintve minden bizonnyal ez a legnagyobb Pókember-film. De hogy magát a címadó falmászót idézzem, ez egyszerre áldás és átok. Peter otthoni élete és a különböző Pókember-gonoszok között a No Way Home korábbi részei rengeteg időt töltenek azzal, hogy számos, szétszórt rész a helyére kerüljön. Ez néha sikerül, néha pedig kifejezetten nehézkes. Ugyanez a helyzet az esetlen CGI némelyikével (a No Way Home meglepően összetett gyíkja), sőt, néhány beszélgetés esetlen megrendezésével is. Több karakter sajnálatos módon hosszabb szakaszokra mellékvágányra kerül, és van néhány mellékszál és interakció, amelyeknek több levegőre van szükségük - ahogyan sok rajongónak is, akiknek a kibontakozó történéseken elakad a lélegzete.   Ráadásul a Pókember: Nincs hazaút olyan fertőzően vidám, amit csinál, hogy sok néző képes lesz megbocsátani a hiányosságait. Watts és társai lelkesedése a Pókember iránt teljes mértékben megmutatkozik ebben a harmadik részben, és egyértelműen tisztában vannak a különböző kritikákkal, amelyek mind a sorozatukat, mind a Marvel egészét érik. A No WayHome húsvéti tojásai és Marvel-utalásai csak tovább fokozzák ezt az ünnepi hangvételt. A No Way Home egy-egy elszólástól eltekintve készségesen kezeli az MCU híres pátosz/bathosz egyensúlytalanságát; a Peter Parkert meghatározó bánat és áldozatvállalás kerül előtérbe, lehetővé téve Tom Holland és színésztársai számára, hogy még jobban ragyogjanak.   A No Way Home valóban rengeteg olyan örvendetes fejleményt tartalmaz, amelyekről a Pókember-rajongók még jó ideig beszélni fognak - bár az MCU-vonatkozásai és a Pókember korábbi filmjeire való intenzív összpontosítása azt jelenti, hogy a beavatatlanokat nem fogja meggyőzni, és nem is fogadja úgy, mint a Pókember: Into the Spider-Verse. De akár kiszámított, vállalati pénzbehajtásként, akár egy szeretett karakter komoly ünnepléseként tekintenek rá a nézők, a No Way Home a rendetlensége ellenére valószínűleg tetszeni fog nekik valamilyen formában.
#4

80 Pókember 2  (2004)

(33) (47)

akció | kaland | sci-fi

Netflix | HBO Max

Két éve már, hogy Peter Parker elhagyta szerelmét Mary Jane Watsont, hogy vállalhassa a szuperhős-léttel járó felelősséget. Peternek nagy nehézsséget okoz, hogy megteremtse az... több»

A Pókember 2 nem csak az egyik legjobb Pókember-film - hanem minden idők egyik legjobb szuperhősfilmje is. Ráadásul az sem kis teljesítmény, hogy Sam Raimi rendezőnek sikerült továbbfejlesztenie a Pókembert. Két évvel Ben bácsi (Cliff Robertson) halála után Peter Parker (Tobey Maguire) megtartotta fogadalmát, hogy harcolni fog a bűnözés ellen. New York talán biztonságosabb, de a magánélete romokban hever. Küszködik a főiskolán, a csőd szélén áll, és kénytelen végignézni, ahogy Mary Jane (Kirsten Dunst) egy másik férfihoz készül feleségül menni. A helyzet pedig egyre rosszabbra fordul, amikor Peter új mentora, Otto Octaviusból Doktor Octopus lesz.   A Pókember 2. filmről nem sok mindent lehet mondani, amit még nem mondtak el. Még így is figyelemre méltó, hogy a film ennyi mindent eltalál a karakterrel kapcsolatban. A Pókember 2-ben Tobey Maguire a legjobb formáját hozza a szerepben, és remekül érzékelteti Peter szívfájdalmát, gyötrelmeit és humorát. Raimi Peterje talán nem a képregényekben látott nagyszájú, de Maguire több lehetőséget kap arra, hogy pimaszabbá tegye az embereket, mint az első filmben. Peter sok bohóckodását - és balszerencséjét - is tökéletes komikus időzítéssel adja elő.   Vele szemben Alfred Molina alakítja Octaviust. Bár a képregényekben sokkal mániákusabb figura, Molina olyan rétegesen és szimpatikusan adja vissza Doktor Octopust, hogy gyakran nevezik őt minden idők egyik legjobb szuperhősfilmes gonosztevőjének. Peter és Otto közös tragédiájában a Pókember 2. minden bizonnyal zseniális tanulmányként szolgál a hatalom buktatóiról és a szuperhősséggel járó áldozatokról. Nem árt, hogy látványos is. A hírhedt vonatharc továbbra is az akció forgószele, és Pókember képességeinek egyik legszebb bemutatója a vásznon. És ha már a mozis változat is kiemelkedő, a Pókember 2.1-es változata csak fokozza ezt az élményt, különösen a már klasszikusnak számító jelenettel, amelyben J. K. Simmons Jamesonja Pókember eldobott jelmezében táncikál.
#3

akció | animáció | családi | fantasy | kaland | sci-fi | vígjáték

HBO Max | Telekom TVGO

Miles Morales visszatér a Pókverzum-saga következő fejezetében, egy epikus kalandban, amely Brooklyn főállású, barátságos Pókemberét keresztülrepíti a multiverzumonon, hogy... több»

A Spider-Man: Across the Spider-Verse 1. része valóban felnőhet ahhoz a kihíváshoz, hogy a legjobb legyen az eddigi Pókember-filmek közül. Az Into the Spider-Verse sikerének nagy része a példátlan animációs stílusban rejlik - ez egy szerelmes levél a képregényes esztétikához. Most azonban, hogy ez megtörtént, a folytatásnak továbbra is feszegetnie kell a kreatív és koncepcionális határokat, hogy ne érezzük magunkat elcsépeltnek. Ez valószínűnek tűnik, mivel a Pókember: A Pókverzumon túl producerei elárulták, hogy minden Pókverzumnak továbbra is saját művészeti stílusa lesz.   Míg az Into the Spider-Verse változatos Pókembereket (és egy Pókdisznót) hozott Miles világába, addig a folytatásban ő maga is különböző univerzumokban fog ugrálni. Ezt mutatja az Across the Spider-Verse trailerében felfedezett számos új Pókember-variáns, amelyek közül a legígéretesebb a What If...? és a One More Day Mayday Parkerje - alias Spider-Girl. Vicces módon a trailerben a nézők bepillantást nyerhettek a Bombasztikus Bagmanbe is, egy olyan Pókember-változatba, amely a Fantasztikus Négyeshez köthető. Ezek a fejlemények csak a jéghegy csúcsát jelentik a meglepetéseknek, amelyekre a közönség számíthat, és amelyeknek köszönhetően az Across the Spider-Verse kiléphet elődje árnyékából, sőt, még jobbá is teheti azt a szereplőgárda, a történetvezetés és a művészet további diverzifikálásával. A Spider-Man: Across the Spider-Verse 1. részének megjelenési dátuma 2023. június 2., így a rajongóknak már nem kell sokat várniuk, hogy eldöntsék, ez lesz-e az új legjobb Pókember-film.
#2

84 Pókember  (2002)

(56) (44)

akció | kaland | sci-fi

Netflix | HBO Max

Peter Parker (Tobey Maguire) egy kétbalkezes diákújságíró, de miután egy laboratóriumi osztálykirándulás alkalmával megcsípi őt egy mutáns pók, az élete gyökeresen... több»

Miután a Penge és az X-Men kezdte szélesebb körben ismertté tenni a szuperhősöket, Sam Raimi Pókembere megérkezett, és bebetonozta helyüket a popkultúrában. A Raimi-féle idővonal legelső Pókember-film megszabta a mércét a későbbi alkotások számára. Gyorsan rekordokat döntött, 2002 legnagyobb mozifilmje lett, és minden idők egyik legtiszteletreméltóbb szuperhősfilmjének nevezték. Majdnem két évtizede már, de még mindig egyértelmű, hogy ezek a sikerek - és az imádat, amit a Pókember továbbra is kap - megérdemeltek. Peter első hálóhintázásától kezdve a hírhedt fejjel lefelé irányuló csókig mindenhol érződik Sam Raimi szeretete a karakter iránt. Az MCU előtti összes Pókember-film közül a Pókember a legőszintébb és legalaposabb történet Pókember eredetéről.   Ráadásul a Pókember J. K. Simmons J. Jonah Jamesonját is megajándékozta. A dühös és állandóan heccelő Simmons szereposztását egyöntetűen úgy emlegetik, mint a tökéletes szerződtetést, az egyik legjobbat a műfaj történetében. Ráadásul nagyon sokatmondó, hogy Webb és Watts Pókember-filmjei hogyan kerülték el Jameson újraszereplését. Ugyanígy Tobey Maguire-t még mindig dicsérik a karakter félénk és szerethető megformálásáért, még akkor is, ha sok rajongó elítéli az egysorosok hiányát (ez a kritika az utóbbi években egyre erősödött, különösen, mivel számos későbbi adaptáció megduplázta Pókica szellemességét).   A Pókember könnyed humora ellenére a film nem fél elmenni néhány sötét helyre. Az a mód, ahogyan a Zöld Manó megtámadja May nénit, nagyon idegesítő, akárcsak a Pókember elleni támadása a harmadik felvonásban. Ez utóbbi különösen véres egy szuperhősfilmhez képest, és elriaszthatja a fiatalabb nézőket. Mégis, nehéz letagadni, mennyire fontos ez a film, és mennyire felemelő tud lenni, különösen a Pókember fináléja során, ahol Danny Elfman filmzenéje egyszerűen szárnyalóvá teszi azt a befejező jelenetet. Ez egy elavult, de ugyanakkor időtálló mestermű.
#1

akció | animáció | családi | kaland | sci-fi

HBO Max | Disney+

Úgy tűnik, hogy egyszer minden szuperhőst utolér a végzete. Miután közös erővel Homokembernek, Doctor Octopusnak, Electronak, Kravennek és a Keselyűnek sikerült legyőzniük... több»

Lehet, hogy az egyik legfrissebb bejegyzés ezen a listán, de már most egyértelmű, hogy a Pókember: Into the Spider-Verse minden idők egyik legjobbja. Ahogy a képregényfilmek egyre növekvő műfaja diverzifikálódik, az összes Pókember-filmnél fennáll a veszélye, hogy végül beáll az MCU-közeli szuperhős-fáradtság. Elvégre a közönség nem sokszor akarja majd végignézni, ahogy a karakterek megkapják az erejüket és megmentik a napot. A Sony azonban azzal, hogy belemerült az alternatív valóságok eddig kiaknázatlan lehetőségeibe, dacolt az esélyekkel. Bob Persichetti, Peter Ramsey és Rodney Rothman rendezők egy olyan megrendítő és innovatív filmet hoztak létre, amely új lendületet ad Pókembernek és a többi köpenyes keresztes lovagnak.   Az Into the Spider-Verse című film a brooklyni tinédzsert, Miles Moralest (Shameik Moore) követi, aki egy olyan világban él, ahol Pókember már egy ideje működik. A dolgok azonban hamarosan megváltoznak, amikor vonakodva megkapja ugyanazokat a falon mászó képességeket, mint Peter Parker. Mivel a Kingpin (Liev Schreiber) különböző dimenziókban garázdálkodik - és ezzel az egész valóságot fenyegeti -, Milesnak össze kell fognia a Pókverzum több instabil Pókember-változatával, hogy megmentse a multiverzumot.   Phil Lord és Rodney Rothman forgatókönyvírók olyan filmet készítettek, amely nagyon is tisztában van Pókember popkultúrában elfoglalt helyével, a mémekben és a merchandise-árukban való felhasználásától kezdve a képregény titán státuszáig. Az Into the Spider-Verse a Pókember örökségének minden részét megvizsgálja, de metatextualitása sosem tűnik önelégültnek, és nem veszíti szem elől azt sem, ami Pókembert olyan szeretett, különleges karakterré teszi. A hatalom és a felelősség alapvető etikáját nem csak Peter Parker (Jake Johnson) mottójaként, hanem mindenki számára elérhető kódként vizsgálja újra. Röviden: bárki lehet Pókember.     Az Into the Spider-Verse azonban nem csupán egy szívhez szóló szerelmes levél a falon mászó hőshöz - ez egyben az eddigi legviccesebb és legkedvesebb Pókember-film is. Az izgalmas üldözések és harcok tele vannak poénokkal és poénos megjegyzésekkel, a részletekre való odafigyelés pedig őszintén szólva elképesztő. Az Into the Spider-Verse szinte minden képkockája rejt egy-egy titkos utalást, és az összes karaktert különböző animációs stílusban ábrázolták, hogy tükrözze a saját univerzumukat, a Pókember-film úgy kelti életre a képregényvilágot, mint még soha.   Az Into the Spider-Verse egyszerűen pezseg a féktelen energiától, melegségtől és szellemességtől, ami semmihez sem hasonlítható a fent említett Pókember-filmek közül. Mivel túlnyomórészt Miles és Peter történetéről van szó, a nézők talán nem tölthetnek annyi időt Peni Parkerrel (Kimiko Glenn) vagy Pókember Noirral (Nicolas Cage), amennyit szeretnének, de mivel az Into the Spider-Verse hamarosan egy trilógia kezdetét jelenti, nagyon valószínűnek tűnik, hogy a két következő filmben az ő rövid képernyőidejüket is pótolni fogják. Az idő végül majd megmutatja az örökségét, de már most is egyértelmű, hogy a Pókember: Into the Spider-Verse az egyik legjobb animációs film - és szuperhősfilm -, ami valaha készült.