Charlie, a 270 kilós, visszahúzódó angoltanár megpróbál újra kapcsolatba kerülni 17 éves lányával, Ellie-vel. Charlie elvesztette a lányát, amikor elhagyta a családját egy szeretőért, aki később meghalt, Charlie pedig ezután a fájdalom és a bűntudat miatt zabálni kezdett.
A látnok… több»
Öt tehetséges színész, és a parádés forgatókönyv végig fenntartotta az érdeklődésemet, pedig a film majdnem két órás, és hát valljuk be, helyenként átlátszóan hatásvadász.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
A bánat és a bűntudat mély sebeitől megsebzett Charlie (Brendan Fraser), a krónikus elhízással élő online oktató. A klausztrofóbiás és dohos lakásába szorított önpusztító bezárkózónak a világon minden ideje megvan, hogy a múlt, az apaság és a megbéké... teljes kritika»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Brendan Fraser felemelkedése, majd hanyatlása egy fájdalmas életútat rajzol ki, mely során szakmai válságból , az egészségügyi problémákból, a magánéleti krízisből és anyagi gondokból hosszú út vezetet az elsöprő erejű visszatérésig. A bálna pedig... teljes kritika»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Túl gyakran nem járok moziba, mert viszonylag ritkán adnak az én ízlésemnek tetsző filmet, de nagyon örülök, hogy erre elmentem. Már az első képkockáktól gombóc nőtt a torkomban, és olyan erős érzelmi hatást gyakorolt rám, amitől teljesen még azóta s... teljes kritika»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Meglepően vicces dráma volt. Fraser fullba nyomta, de ennek ellenére megkapja a díjat szerintem. Már csak azért is, mert a bizottság szép sztorit ír így az élettel karöltve. Bejött a 4:3-as képarány és a fényképezés is, mondjuk, mikor úgy zabált, min... teljes kritika»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Darren Aronofsky filmjei sosem voltak könnyen emészthetőek, az azonos című színdarabból készült Bálna azonban mindamellett, hogy egy haldokló ember kőkemény drámája, feszegeti a vallás és a homoszexualitás kérdéskörét, illetve kapcsolatát, de nem kerüli meg a felelősségvállalás témakörét sem, miközben mindezeket a szálakat úgy fonja egybe finoman, hogy a végére tartogatott katarzis egy olyan tanmesét bont ki a feltétel nélküli szeretetről, hogy az embernek belesajdul a szíve és potyognak a könnyei. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni, akkor a tanulság az, hogy nem mindenki jó, aki szép, és nem mindenki szép, aki jó. Az alakítások roppant erősek, ám egyértelműen Brendan Fraser viszi a pálmát, hiszen a testprotézis és a maszk miatt szinte csak a szemeire és a gesztikulációra hagyatkozhatott, ennek ellenére valami elképesztő, amit Charlie szerepében művel. Rendkívül nyomasztó és frusztráló az alaphangulat, és mégis, mire az érzelmi hullámvasút végére érünk, valami olyan élménnyel leszünk gazdagabbak, amire tényleg csak igazán kevés film képes.
Aronofsky egyértelműen a szívszaggató drámák és a még annál is lélekölőbb befejezések nagymestere. Fraser karakteréről egyből a Rekviem egy álomért öregasszonya jutott eszembe, csak míg utóbbit a piros ruhába való lefogyás teszi tönkre, előbbit a mér... teljes kritika»
A film összbevétele 13 239 366 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 72 663 183 forintot termelt. A hazai mozik összesen 35 342 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
A filmet a Sony Venice kameráival forgatták, amelyeket először a Top Gun: Maverick produkció számára fejlesztettek ki.
(csd)A karaktere hatalmas súlya miatt Brendon Frasernek egy nehéz műszálas ruhát kellett viselnie a forgatáson órákon át. "Olyan izmokat fejlesztettem, amelyekről nem is tudtam, hogy vannak. Még szédülést is éreztem a nap végén, amikor az összes portézist levették" - mondta egy későbbi interjúban Fraser.
(csd)