Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
78

A bűnös (2018)

Den skyldige
Filmadatlap
 
27
Szereplők
25
Vélemények
7
Képek
4
Videók

Vélemények: A bűnös (2018)

Láttad a filmet? Oszd meg a véleményed a közösséggel!
 
indingo   2018. 10. 28.
Ki az igazi bűnös és ki az ártatlan?

A bűnös egy tipikusan olyan film, aminek az előzetese alapján nem érez késztetést az ember, hogy azonnal rohanjon a moziba. Én is úgy voltam vele, ha kijön DVD-n majd megnéztem, de a filmről kizárólag pozitív kritikák születtek (nem olvastam őket, csak pontszámokat láttam). Könyvadaptáció, amikkel kapcsolatban vegyesek az érzéseim, bár a Q-ügyosztályos filmek tetszettek. Jött hát a filmünnep és adtam egy esélyt neki. A film stílusában tipikus északi alkotás. Lassan építkezik, de folyamatosan felcsigázza az embert és egyre jobban kezdi érdekelni, hogy mi is áll a háttérben. Nem mennek rá a látványra, sőt az egész film alatt egy szereplőt látunk. Hangban sokan jelen vannak a történetben, de ő... több»

 
Berto49   2018. 10. 31.

A sok lelkendező kritika és vélemény miatt többre, jobbra számítottam. Tisztában voltam azzal, hogy a képi információk szegényessége jellemzi a filmet, valószínűleg ennek az alacsony költségvetés volt az okozója. Az, hogy telefonbeszélgetések viszik előre a cselekményt nem igazán újdonság, hiszen már az 1948-as – eredetileg egy 30 perces Lucille Fletcher rádiójáték alapján készített – „Sajnálom, téves szám” című Anatole Litvak-filmben is „főszerepet” játszottak. Az utóbbi években pedig megszaporodott az ilyen jellegű filmek száma, elég ha csak a 2002-es „Fülke”, a 2004-es „Mobil”, vagy a 2013-as „A hívás” jut az eszünkbe. Legutóbbi sikeres darabja ennek a telefon központú mozinak a „Locke” volt, ami szerintem csúcskategóriája a hasonló tematikájú filmeknek. Egyetlen személyre, Asger Holm-ra (Jakob Cedergren, svéd születésű dán színész kiváló alakítása) összpontosít a film, aki utolsó szolgálati napját tölti egy segélyhívó-központban, másnap egy múltbéli esetét kell tisztáznia a Bíróság előtt. A hívások során a feszültség fokozódik, a nézőknek fejben kell összeraknia a fejleményeket, mert vizuális módon semmilyen segítséget nem nyújt ez a monodrámaként is felfogható darab, de a katarzis mértéke esetemben kisebb volt a vártnál. Lehet, hogy az óhatatlanul is torzított telefonhangok nehezebb érthetősége miatt is éreztem ezt. Egyszer izgalommal végignézhető film, de nem értem, hogy miért tartja sok elemzés szenzációsnak, az év kiemelkedő alkotásának.


 
Filmbarbár   2019. 01. 28.

::A HOZZÁSZÓLÁS CSELEKMÉNYLEÍRÁST TARTALMAZHAT:::Alapvetően nem tartom rossznak a filmet, de a sok ajnározó "műítésszel" sem értek egyet. Jómagam nem igazán éreztem azt, hogy oly nagy feszültség tombolna itt, és hogy fokozatosan izgatottabbá tenné a nézőt a sztori. Nyilván bennem is kezdett mocorogni egy idő után az érdeklődés, hogy mi lesz ebből, de valami miatt mégsem rágtam tövig a körmöm az izgalomtól. Szerintem inkább a "hűvös" északi filmek hagyományát folytatja ez a krimi-dráma (thrillernek nem nevezném), némi lélektani háttérrel megspékelve. Ötletes húzás, hogy a sztori egyetlen légtérben játszódik, amiről már régóta tudjuk, hogy kitűnő terepet szolgáltathat a feszültség megteremtéséhez, és szintén érdekes, hogy jóformán csak a főszereplőt látjuk és halljuk, a többieket - a jelenlévők kivételével - csak halljuk. Úgy vélem, mindez óriási rizikó is, hiszen könnyen bele lehet bukni egy ilyen film elkészítésébe, ha a történet nem tartja fenn az érdeklődést, vagy ha pocsék a színészi játék stb., tehát ez a rendező és a főszereplő számára is óriási felelősség és teher is. A film első fele számomra kicsit vontatott volt, a félidőben majdnem otthagytam, lassan épült fel a sztori, és szerintem ami előny (zárt térben játszódó cselekmény, csak a szereplők hangját halljuk stb.), az bizonyos értelemben véve egyben hátrány is volt. Ugyanis így kevesebb eszköz állt rendelkezésre az alkotóknak a "cselekményesítéshez", vékonyabb a történetszál, mint akkor lehetett volna, ha látjuk is az egészet. Természetesen jó, hogy mindez megmozgatja a néző fantáziáját, viszont szerintem picit izgalmasabbá és bővebbé tette volna a cselekményt, ha mondjuk látjuk, hogy milyen környéken él a házaspár, milyen a házuk belseje stb. Számomra kissé didaktikusnak tűnt az is, ahogyan a házaspár bűnét párhuzamba állították a főszereplő bűnével, ahogyan a történések elvezetik hősünket odáig, hogy szembe merjen nézni a valósággal, és vállalja a felelősséget a tetteiért. Az én értelmezésemben a film egyik mondanivalója az, hogy mindenkinek vannak bűnei, mindenkit el/meg lehetne ítélni valamiért, viszont amennyiben nem ismerjük a körülményeket, téves következtetésekre juthatunk, ahogyan főhősünk is járt, s ahogyan a bíróság is járt volna az ő esetében, ha nem ismeri a teljes igazságot vele kapcsolatban. Ugyanakkor a film szerintem azt a kérdést is boncolgatja, hogy mi a társadalom, a család felelőssége és kötelessége az olyan emberekkel kapcsolatban, akik ön- és/vagy közveszélyesek, meddig terjed az emberek joga a másoknak való segítésben, lehet-e hazudni azért, hogy megmentsünk másokat. Na és persze az is felvetődhet a film kapcsán, hogy kinek/minek hihetünk, és hogy mit hihetünk el másoknak, mi a látszat és mi a valóság, akaratlanul vagy szándékosan nem torzít-e a másik ember, tehát szerintem némileg a világgal szembeni posztmodern kételyek is megfogalmazódnak a történetben. A produkciót nem annyira feszültségteremtőnek, inkább drámainak és megdöbbentőnek tartanám, persze a második félidő már azért az izgalmakat is fokozza, de a döntő momentum szerintem az a főszereplőt és a nézőt is egyszerre "felpofozó" pillanat, amikor kiderül az igazság az emberrablás hátteréről, és megkérdőjeleződik mindaz, amit addig tudni véltünk. Összességében véve nekem valamiért volt/van egy kis hiányérzetem a film kapcsán, és kiválónak nem tartanám, viszont egy erős kamaradarabnak igen, amely fontos kérdésekre keresi a választ, jó dramaturgiai ötletekkel, képi megvalósításokkal, színészi játékkal, időnként humoros megnyilvánulásokkal. A főszereplő némileg nagyképűnek tűnik ugyan, mégis szerethető karakterként tekinthet rá a néző, gyengeségeivel, hibáival, bűneivel együtt is meg lehet őt kedvelni. Érdemes megnézni a filmet, ha túléljük az első felét, a második már szerintem érdekesebb lesz.

 
Bazzzsi   2019. 01. 05.

Határozottan meglepett a film és remek bizonyíték arra, hogy nem kell greenbox és a többi parasztvakítás.

 
VvV   2018. 10. 29.

Nem is gondolná az ember, hogy ennyire egyszerű eszközök is elegendőek egy jó film elkészítéséhez. Nem várt fordulatok vannak benne, a székbe nyom a történet.

 
Hakker   2018. 12. 29.

A Dánok idáig mindig kellemes meglepetést okoztak nekem. Ennél a filmnél pédául nagyíon okosan tették, hogy nem zárták le konkrétan a filmet. A történetvezetés számomra a Keresés című filmhez hasonlított. Alapjáraton nem rossz film, de annyira nem is jó. Szinte nem tudnék kiemelni semmi olyan dolgot a filmből, ami számomra, egy közepes, ill. egy átlagos filmhez képest többet adott volna nekem.

 
MMcFly2015   2019. 03. 15.
Rendezői bravúr

Skandináv thriller. Ez a két szó elég ahhoz, hogy pozitívan álljak a filmhez, még akkor is, ha egyhelyszínes, egyszereplős filmről beszélünk. Szerencsére nem volt korai megalapozni a sikert, ugyanis rendezői bravúr, amit láthattam a szűk másfél órában. Nem műfajteremtő, láthattunk már sikerfilmeket hasonló stílussal. Köztük számomra a legemlékezetesebb a Locke - Nincs visszaút címet viselő Tom Hardy dráma. Jelen esetben viszont a krimi, és thriller vonal működik zökkenőmentesen (A hívás féle Halle Berry vagy a Mobil című Chris Evans thriller sémáját veszi alapul) egy egyszerű telefonos diszpécsert nézve, ami még komolyabb teljesítmény, mint a fentebb említett példa. Ez rendezőileg is óriási... több»

 
Timcsi   2019. 01. 22.

Mennyire hiszékenyek vagyunk... Mindet amit mondanak elhiszünk. Remek a film felépítése és történet vezetése.

 
jake_green   2018. 10. 31.
Izzadás, pótcselekvések közelről, mégis zseniális alkotás A bűnös

Nálam ez a film 4/5 csillag, lássuk is hogy miért: Egyedi filmről beszélünk. Egyébként a film NEM thriller, hanem KRIMI. De a krimikből is, aki klasszikus vizuális krimi-élményt keres, annak nem ez lesz a kedvenc filmje. Olyannyira, hogy ez a film vakokkal is kompatibilis, tehát Ők is rendkívül fogják élvezni a filmet (ajánlom nekik őszintén!) mert nem kell látni a filmből SEMMIT ahhoz, hogy a rendező által elvárt filmhatás átjöjjön. És itt kezdődőnek a problémák nekem, aki nem vagyok vak.... A film maga vonalvezetését tekintve egy rendkívül jól felépített film, ezt szögezzük le. Jakob Cedergren jó alakítást nyújt ahhoz képest hogy az első egész estés filmje! Jo Nesbo norvég krimi író köny... több»

 
kevelin   2019. 02. 06.

Nekem sajnos nem annyira tetszett. a fordulatra egy többet látott thriller néző kb. azonnal rájöhetett. nagyon a hívás koppintása, még néhány mondat is ugyanúgy elhangzik benne. a feszültséget egyáltalán nem tudta visszaadni a színész. nagyon közepes film nagy klisékkel tele unalommal- nem sokat költöttek rá és annyit is ér.

 
Milanman   2018. 12. 21.

A Guilty tökéletes példa arra, hogy igazán jó, feszült thriller megalkotásához nem kell különösebb mágia. Elég egy helyszín, egy remekül, minden részleteiben tökéletes forgatókönyv és egy karizmatikus főszereplő. Ha ezek a hozzávalók megvannak és a rendező is biztos kézzel dolgozik, akkor születnek az ilyen fantasztikus filmek, mely simán az év egyik legjobb krimije Hogy igazán nagyot üssön, a történeten még egyet csavar a főszereplő személyes tragédiájának bevonása, mely által igazi bűn és bűnhődés történet bontakozik ki a néző előtt.

 
Minka   2018. 10. 30.
Mindent ránk bíz, mégis elgondolkodtat A bűnös

Nagyon érdekes film volt, amire úgy érzem, hogy nem mindenki alkalmas, hogy moziban nézze meg. Mégpedig azért, mert aki nem tudja felvenni a fonalat, és arra számít, hogy mindent készként kap bele az arcába, az bizony kínosan is érezheti magát egy idő után... Ugyanis a film zseniálisan arra lett kitalálva, hogy a képzelőerőnk segítségével mi magunk alkossuk meg a látványvilágot. Pont olyan érzés volt nézni a filmet, mint amikor a párunk egy olyan emberrel beszél telefonon, akit mi nem tudunk beazonosítani, így minden érzékszervünkkel arra koncentrálunk, hogy ki is lehet az az idegen a telefon túlsó végén... Pörgetjük az általunk elképzelt képeket, a hang után elképzelt embert, a helyszínt, h... több»

 
stomachh   2019. 03. 09.

A film iskolapéldája annak, hogy egy filmes szempontból eszköztelen alkotás odaszögezzen a fotelhez másfél órára úgy, hogy az ember egy percre nem gondol a külvilágra, beleragad a skandináv filmek oly jellegzetes hangulatába, a szép lassan építkező történet spiráljába. Szép munka!

 
Zénó   2018. 12. 21.

A leírások alapján kaptam kedvet ehhez a filmhez. Kár volt. Az egész egyetlen helyszínen, összesen két helyiségben zajlik. 95%-ban csak a főszereplőt látjuk, ahogyan telefonál. Nos, lehet, hogy a sztori jó, de én inkább vizuális típus vagyok, ez számomra így nagyon kevés volt...

 
Madácsi Andrea   2019. 01. 26.
pocsék

Katasztrófálisan szar film. Nagyon rég nem láttam ilyen roszz filmet, Dán filmhez képest meg mégjobban . Szombat esti jó kis filmnézésből egy brutál rossz este lett. Ne nézd meg.

 
Jessica   2018. 12. 23.

Egy roppant unalmas másfél óra telt az életemből. Kínlódás volt az egész. Nem ertem a sok pozitív kritikát és véleményt. Középszerű alakítás, középszerű történet...szerintem a szinkron sem jó. De lehet,hogy velem van a baj...

 
elekm90   2018. 12. 16.

Nagyon jó krimi, mindvégig fenntartja a feszültséget, annak ellenére, hogy lényegében egy szereplőt látunk, a többi a képzeletünkre van bízva. Sokkoló és fordulatos. 9/10

 
superzero   2019. 04. 02.

Ez egy főiskolai vizsgafilm rendezői szakon, de még annak is nagyon kevés. Úgy néz ki, itt valaki rossz ajtón ment be, amikor valaki hóna alá csapta ennek a hangjátéknak a kéziratát és elindult "házalni" vele, mert egy rádiós hangjáték került tévedésből "filmszalagra". Egy döntéshozó rábólintott a kézirat felhasználására, de tévedésből nem a rádiónak készítették el a végleges verziót, hanem filmre vették. Vagy csupán valaki bevitt egy kamerát egy rádiós hangjáték felvételére és addig-addig szórakoztak vele, míg végül felvették az egész hangjátékot. Szóval nem tudom, hogy végülis melyik verzió lehet az igaz , de az biztos, hogy ezzel a filmmel mellé nyúltak a készítők. Itt nem lehet filmélményről beszélni, mivel az egész egy hangjáték, így inkább nevezhető egy rádiós élménynek, amire manapság nemigazán ül be senki egy moziba, hogy hangos könyvet nézzen. Persze értem én a sznob értelmiséget, hogy hanyatt esik ettől az egyéni kifejezésmódtól, rendezői eszköztől, puritán megvalósítástól, költséghatékony kivitelezéstől és, hogy mindent a néző fantáziájára bíztak, de én akkor is azt mondom, hogy na ne már, köszönöm én nem kérek ebből a mutatványból...

 
Tünde Vivien Lengyel   2019. 03. 24.

Zseniális a film. Én alapjáraton imádom az egyszereplős filmeket és ez lett az egyik kedvencem. Végig lehet izgulni, gyanakodni a film végéig, ahol van egy jó csattanó. :) Bárki bármit mond, szerintem érdemes megnézni mindenkinek.

 
Siczi   2019. 03. 10.

Szerintem szenzációs film. Dőreségnek tartom párhuzamba állítani pl. a Fülkével, mert merőben más hangulatú, mivel amerikai. Itt pont azon van a lényeg, hogy dán alkotás, és ők tudnak egy olyasfajta atmoszférát teremteni, ami egyedivé teszi a filmjeiket. Így van ezzel a filmmel is. Egész egyszerűen rá kell érezni arra a furcsa melankóliára, amit az alkotók megteremtettek. Ha ez megvan, és át tudjuk élni, onnantól jön át igazából a lényeg, ami újra hangsúlyozom nem más, mint az egyedi atmoszféra.

 
László Katona   2018. 10. 29.

Végre egy film, amelyben használni kell a gondolatainkat. Nincs minden elénk lerakva, el kell képzelni a vonal túlsó végén lévő történteket. Elsőfilmes rendezőtől nagyon erős.

 
Turon   2018. 10. 26.

Nagyon okosan, forudlatosan felépített film, ami teljesen hatása alá volt és lenyűgözött. Nagyon erős mozi, a szó legpozitívabb értelmében idegőrlő produkció, amit a legjobb szívvel tudok ajánlani mindenkinek, aki egy maradandó filmélményre vágyik.

 
doktorfaust   2018. 10. 25.

Nem egy pörgős sztori, annyi bizonyos, viszont helyette végig ki tudták tartani a feszültséget, ami nekem személy szerint nagyon bejött. Szerintem mindenképpen érdemes belevágni, mert nagyon ott van a film a szeren.

 
achyles77   2018. 10. 23.

Kevés eszközzel operáló, de annál hatásosabb film A bűnös. Elképesztő feszültség van benne. Nem is ragozom tovább, nincs értelme: kevés filmnek adtam idén 5 csillagot, de ez abszolút megérdemli!

 
Mantracz   2018. 10. 20.

Nem sokat vártam ettől a filmtől, de engem szabályosan beszippantott. Baromi jók az alakítások, és szemmel láthatóan erre is alapozták az egész koncepciót. Ritka darab.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.