
Vélemények (23)
A Platform 2. (2024) méltó folytatása lett az első résznek, bár számomra nem ütött akkorát, mint az elődje. Az alapötletet továbbviszi: ismét egy toronyszerű börtönben vagyunk, ahol az élelem elosztása és az emberi természet sötét oldala kerül fókuszba. Ami tetszett, hogy kicsit több háttérinformációt kaptunk arról, miért működik így a rendszer. A látványvilág és a hangulat most is nyomasztó, sötét, folyamatosan fenntartja a feszültséget. Ugyanakkor éreztem, hogy néhány jelenet ismétlődött az első részből, és a fordulatok már nem voltak annyira meglepőek, mégis izgalmas, elgondolkodtató és erős folytatás, ami bár nem tudta teljesen megugrani az első film szintjét, de továbbra is fontos társadalmi üzenetet közvetít az önzésről, a túlélésről és az emberségről.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Cselekményben gazdagabb a második rész, és jóval több információt is kapunk a gödörről, vagyis a 333 emelet mély toronyházról, melyben szintenként két fogoly van elhelyezve. A tét az életben maradás annak ellenére, hogy az egyetlen élelemforrás a pla... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Bevallom, nekem az első rész tetszett, mert szeretem a meghökkentő dolgokat. Adott egy 333 emelet mély, speciális toronyház, mely nem az égbe magasodik, hanem a mélybe nyúlik, mint egy gödör (le a föld alá). Így is emlegetik a filmben: a gödör. A szi... Teljes kritika
Sajnos nem, pedig a film végéig lenyűgözött ez a folytatás. Minden jobb érzésű ember elvágja ott a filmet, amikor főhősnőnk egy hatalmas hullacsomagban lebeg, remélhetőleg a szabadulás irányában, és PASSZ! Ami ezután következik, az már teljesen tönkreteszi az egész filmet. Kár volt az utolsó öt percért. Vannak még ilyen filmek, pl. A ház, amit Jack épített, meg az Antikrisztus, csak ezek teljesen felesleges agymenések, míg a Platform 2 csak a legvégén válik értelmetlenné, ráadásul önimádó esztelenséggé.
Vegyes érzésekkel viseltettem a Platform második része iránt, mert egyrészt tetszett az új epizód mozgalmassága a sok harci jelenettel, másrészt viszont nem találtam értelmét a sok felesleges rejtélynek, mely inkább értelmetlenséggel, mintsem misztik... Teljes kritika
Manapság, ha egy filmen lehet agyalni, plusz még meghökkentő is, akkor már bőven az átlag fölé emelkedik. A platform ilyen franchise: az első rész megteremti a kereteket, a második pedig kibővíti. Ezúttal a központi karakter egy nő, aki túlélni próbál. A 333 emelet mély gödörben sajátos diktatúra van: az önjelölt vezető kikényszeríti, hogy mindenki csak azt az ételt vegye le a platformról, amit előzetesen kiválasztott magának. Aki csal, azt megöleti vagy levágatja a kezét. Csak azt nem értem, hogyan tud mindenütt jelen lenni, hisz ahhoz felfelé is kéne tudnia mozogni, viszont a gödörben csak lefelé lehet menni a platformon utazva. A másik: hogy férne el a platformon 666 adag kaja? És mitől, hogyan mozog? A súlytalanságos rész zagyva picit nekem: hogyan lebeghetnének az átrendezők, és ha ők lebegnek, az alvó rabok miért nem? A zárás is kusza, mintha nem tudták volna, hogyan fejezzék be. A kreatív csapat besült a zárással. Mégis jó a platform mindkét része, mert elagyalsz rajta, és meglep az egész. Ritka manapság.
Annyit hallottam a Platform filmekről, hogy mindkettőt megnéztem kíváncsiságból egymás után. A két film közt egy órás pihivel és PH érték pótlással. Eszement történetek, de az igaz, hogy hatást gyakorolnak az emberre. Ezt most pozitívumként említem, ... Teljes kritika
Hasonló filmek
Ismét visszaviszi a nézőt a híres-hírhedt vertikális börtönbe, ahol a társadalmi hierarchia és az emberi természet kérdéseit boncolgató, szürreális környezetben újabb lakók küzdenek a túlélésért. A film gyorsabban, erőszakosabban és explicitebben vet... Több
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Mint alapötlet nem rossz a platform, hisz egy grandiózus kísérletet mutat meg: összezárnak 666 embert egy 333 emelet mély toronyházba (minden emeleten kettőt), akiket a középen járó platform lát el naponta egyszer élelemmel, és figyelik, hogyan harco... Teljes kritika
Meg sem közelíti az első részt, pedig a rendező-forgatókönyvíró ugyanaz maradt. A pufók fickó jelenlétéig nézhető, onnan viszont egy katyvasz az egész, tele logikátlan marhaságokkal. Míg az első felvonás tökéletes volt – a befejezést leszámítva–, ez már az első félóra után megbukik.
Zavaros, értelmetlen, felesleges katyvasz, ami semmit nem tesz hozzá az előző részhez, vagy az alapötlet mélyítéséhez. Kérdés, hogy a forgatókönyv eredetileg rendelkezett-e valamilyen céllal, üzenettel, mert ha igen, akkor csak a megvalósítását rontották el nagyon. A Platform már a második részével elindult a Kocka, Hellraiser, Fűrész franchise trash folytatásainak irányába, ami azoknál csak a 3-4. részek környékén jött el. Úgy tűnik, ez is egy olyan ötlet volt, ami egyszer működik, aztán békén kell hagyni.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Hát ez elég zavaros katyvasz lett. Pedig odafigyeltem. Akkor ez elvileg egy előzmény. (Ott a késes bácsi, a köteles feka csávó, a rákos csaj, aki felveszi az alanyokat, és az ázsiai kannibál csaj.) Egy nőt követhetünk nyomon, aki pont ugyanazt végigjárja, mint az első rész főhőse. Akkor mégiscsak volt törvény a veremben :). Igaz, nem nagyon működött... (Azt eheted meg, amit kértél a jelentkezéskor.) Van egy vak fószer, aki a "messiás" inkvizítora, és betartatja a szabályokat, a szintek közt ugrál, kezet vág, lefejez, ha kell. (A film elején azt hittem, az a "messiás", amit emlegetnek, az első rész főhőse, amíg fel nem tűntek a cameok.) A takarítós jelenet arra következtet, hogy az űrben lehet a börtön. Súlytalanság, meg a hullákat csak úgy kidobták. :) Na de itt a vége, ami az első rész koppincsa akar lenni. Viszont abszolút katyvasz, ha eddig nem veszted el a fonalat, akkor itt igen. :) Kiválasztanak valami random gyereket, 333 szobába rakják, akit aztán felküld maga helyett a hölgy a helyi redneck banda biztatására. Hát nem tudom, megérné-e ezt bárkinek is megnézni. Elég időpocsékolásnak tűnt nekem is a végére.