Vincent és Jules, a két tökös behajtó és bérgyilkos feladata, hogy főnöküknek visszaszerezzenek egy fontos aktatáskát. Jules azonban, miután csodával határos módon túlél egy lövöldözést úgy dönt, visszavonul a a gengszterélettől. Eközben társára hárul a feladat, hogy vigye el szórakozni a maffiafőnök feleségét, Mia Wallace-t. A történetben feltűnik továbbá egy boxoló, aki Marsellus Wallace átvágását tervezi, és két piti rabló, akik épp azt a helyet nézték ki, ahol Jules és Vincent is reggelizik. Az egymással párhuzamos történetek végül a történet egy-egy pontján összefutnak, mely során üldözőből üldözött, rablóból megmentő válik.
Kétféle ember van: aki utálja Quentin Tarantino filmjeit, és aki nem. Kétségbevonhatatlanul tud valamit ez az ember, hiszen gyakorlatilag minden, amihez hozzáér, arannyá válik. Bár saját bevallása szerint is előszeretettel "lopkod" a filmművészet nagyjaitól, tény, hogy mindezt olyan furfangos módon teszi, és annyira szívvel-lélekkel lát neki mindegyik projekthez, hogy nem sajnálja az energiát arra, hogy akár hetekig vadássza a megfelelő zenéket a soundtrackhez, vagy ugyanennyi ideig keressen helyszínt. Érzéke van ahhoz, hogy olyan szerepeket kreáljon, amelyek annyira testhezállók a színészei számára, hogy nem egyszer volt már rá példa: az ő keze alatt született újjá valamelyik filmes ikon. Összetett gondolkodásának példájaként olyan briliáns párbeszédeket és monológokat ad szereplői szájába, amelyeket bármelyik klasszikus irodalmi mű is méltán érezhetne a magáénak, ha nem lenne tele káromkodással. Ez a másik védjegye, és az erőszak brutális, nyers ábrázolása. Tarantino filmjei olyanok, mint az élet: néha úgy bonyolódnak a szálak, hogy az embernek önkéntelenül is az "Isten útjai kifürkészhetetlenek" mondás jut az eszébe. Mintha csak az élet írta volna őket, talán, mert pontosan onnan merít. A Ponyvaregény sem más, mint egymás után fűzött történetek sora, amelyek egy bizonyos ponton találkoznak, mégis egyedivé válnak azáltal, ahogy a színészeket irányítja. Ez a "hétköznapiság", a mindennapok szentsége, amely átüt a filmjein, játszódjanak azok bármely korban.
Fantasztikus film, igazi Quentin Tarantino film. Nagyon jó alkotás és a színészek is fantasztikusat alakítanak. Igazán élvezhető és igazi klasszikus.
Fantasztikus film, ezt szeretném leszögezni. Nem egyszerű megemészteni, mert Tarantino sajátságosan csinálta meg. Fantasztikus színészek, szuper párbeszédek és pörgős jelenetek váltják egymást. A film nem lankad egy pillanatra sem. Uma Thurman, Tim R... több»
A film összbevétele 213 928 762 dollár volt (imdb.com).
Bár a stáblistán nem tüntették fel, de azokat a jeleneteket, amelyekben Quentin Tarantino szerepel Jimmie-ként, Robert Rodriguez rendezte.
(ArpiHajdu és Réci)Egyesek szerint Christopher Walken karaktere valójában Butch apja, de így könnyebb volt átadnia neki az órát.
(Scramananga)A filmben megjelenik a Red Apple cigaretta, mely valójában nem létezik, Tarantino találta ki, mert utálja a produce placementet (márkaelhelyezés).
(Scramananga)A forgatás alatt ellopták Quentin Tarantino autóját, mely a filmben Vincenté volt. Az autó csak 2013-ban került elő.
(Scramananga)Quentin Tarantino híres arról, hogy a saját rendezéseibe szereti beleírni önmagát. A Ponyvaregény esetében az az érdekes, hogy két karakter között hezitált: nem tudott választani Jimmie és Lance között. Végül azért döntött az előbbi mellett, mert Mia újraélesztéses jeleneténél a kamera mögött akart lenni.
(ArpiHajdu és Réci)John Travolta a filmben nyújtott alakításáért jelölve volt az MTV Movie Award legjobb férfi főszereplőnek járó díjára.
(mamiéstöti2)Uma Thurmant a filmben nyújtott alakításáért jelölték az MTV Movie Award legjobb női főszereplőnek járó díjára.
(mamiéstöti2)Az 1998-as évben az Amerikai Filmintézet összeállított egy listát, amely tartalmazza a filmtörténet 100 legjobb amerikai alkotását. 2007-ben, 10 év elteltével felülvizsgálták a gyűjteményt, ismét megválasztották a legjobbakat. Jelen film a 94. helyen áll ezen a listán.
(Bogi87)Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »