Túltolták a szekeret Érdekes a téma, betekintést ad a Vatikán titkaiba. Jók a színészek, és a történet is jó lett volna, ha nem rontották volna el, különösen a végén. Kár érte... 6/10
Elgondolkodtató Igen, ismét nyugtázhatjuk, hogy „az élet nem egy habostorta”, mégis szép, és tele van meglepetésekkel. A színészek jók, a történet pedig jól mutatja, hogy nem minden fekete-fehér az életben. 7/10.
Egész jó film Nem értem, hogy a film az IMDB-n miért csak 5,6 pontot kapott. Igaz, nem egy tökéletes film, de kitűnőek a színészek, a forgatókönyv is jó. Persbrandt kiválóan alakít, mint minden filmjében. 7/10
Majdnem szuper Jó a forgatókönyv, kitűnő alakításokkal – Jeff Bridges, Joan Allen és Gary Oldman mind nagyon jók. A film erőssége, hogy kozmetika nélkül bemutatja Amerikát. Ami viszont zavaró, hogy több helyen is morálisan manipulatív, akár a címe is. Egy hibás értékrend csak hibás élethez vezethet... 7/10
Most mit mondjak? Egy nagyon furcsa történet. Persze, az világos, hogy kemény társadalomkritikát látunk, a színészek jók a filmben, de a két és fél órás kínlódás végén mégis az az érzésem, hogy nem értem, minek készítették el, és miért így... 6/10
Nem hétköznapi film Értem, hogy sokaknak miért nem tetszik a film. Régóta követem a skandináv filmeket, és azt kell mondanom, hogy sokkal magasabb a színvonaluk, mint az agyonnézett hollywoodi alkotásoknak általában. A Hétköznapi mennyország szerintem zseniális (bár nem tökéletes), hiszen lélek van benne, és szereplői szeretnék betölteni azt a hatalmas űrt, ami az életben rájuk nehezedik. Egy kis település élete merőben más, mint a nagyvárosé, de a rendező nagyszerűen leírja azokat a dilemmákat, amelyeket a társadalomban nagyon nehéz feloldani. Ott van például a lelkész emberi dilemmája, amit nem képes kezelni. Ott van a szeretetéhség, amelyben a zenész szenved, annak ellenére, hogy nagy karriert futott be. Ő i... több»
A látszat győzelme az igaszág felett Nagyszerű film a dolgok valódi állásáról, ezért kissé el is tér az amolyan hollywoodi befejezésektől. Éppen ebben rejlik az erőssége. A pénz beszél, a valóság hallgat. És ugye a csaló végül megmenekül, de nem azért, mert a dolgok nem derülnek ki, hanem azért, mert ez a rendszer lényege. Sajnos.
Nem mind arany... A film egy olyan személy pályafutását követi, aki híres lett az Államokban, de valóságos személyi kultuszt épített maga köré. Csak a saját személyét tisztelte, mindenki mást megvetett. Eléggé visszataszító látvány. A színészek jók, Helen Mirren elemében van.
Az önzés veszélyei és következményei Kimondottan jó film, annak ellenére, hogy egy kicsit elnyújtották. A történet komoly kritika a jelen társadalmáról, arról, hogy az egyes személyek milyen önzők tudnak lenni. A társadalom nagy részére jellemző, hogy hazugságban él, és nem képes szembesülni a valósággal. Amikor ez megtörténik, rendszerint már késő... Jól kidolgozott karakterekkel, jó párbeszédekkel és sok mondanivalóval is szolgál, de egy kicsit nehézkes, két órában meg lehetett volna oldani. 7/10
Nem minden fekete vagy fehér Erős film, izgalmas történet egy 50 éves nőről, aki nem akar lemondani a fiatalság monopóliumáról. Bizonyos értelemben egy jelenségről beszélünk, amelyet a nyugati civilizációban szocializálódott emberek nagy része nem tud kezelni. Ezért sorsa is megpecsételődik, és gyakran a pótcselekvés eszközével él. Jó lélektani darab, de ugyanakkor társadalomkritika is. 7/10
Amikor nehéz jónak lenni... Nagyszerű alkotás arról, hogy a kísértés rendszerint jelen van az ember életében, és néha nem könnyű ellenállni. A színészek jók, a történet szépen adagolt, nincs eltúlozva, és mindegyik karakter végül is szerethető. 7/10
Egész jó! Érdekes, izgalmas történet, amely egy olyan kisvárosban játszódik, ahol minden megváltozott. A film főhőse, az idősödő Tirso Abantos erős jellemével tűnik ki. Amolyan magányos farkas, aki nem tud megbékélni a helyzettel, és keményen védi területét, családját, mindent, amit igazi értéknek tart.8/10
Elgondolkodtató Ez az alkotás leginkább azért érdekes, mert valójában egy szociológiai látlelet. Olyan összefüggéseket is vizsgál, amelyeket az átlagember nem vesz észre, mert társadalmi pozíciója folytán vagy az egyik, vagy a másik tábort erősíti, és emiatt nem tud távolságot tartani. Ezért érdekes szál a történetben a rendőr és felesége esete, amely nyomán a rendőr egyfajta érdekkonfliktusba kerül, és túlhajtja magát valódi feladatkörén. Ha végignézzük a filmet, rádöbbenünk, hogy mindenkinek nehéz: a polgármester csapdahelyzetben van, fenn kell tartania a rendet. A rendőr gyereke elvesztése miatt „szereptévesztésbe” kerül, nem véletlenül. A tüntetés főszervezője idealista szemlélete miatt csalódik, mint ... több»
Amerikai dilemma Nagyszerű film, amely mit sem veszített aktualitásából. Korrajz, társadalomkritika, jellemrajz. A szereplők mind jól teljesítenek, és 80 év távlatából is kiviláglik, hogy a pénzért vett látszatboldogság egyáltalán nem jó befektetés. De erre későn eszmélünk rá, amikor a vonat már elment. 8,5/10
Nagy klasszikus... Nagyszerű alkotás, és egyben társadalomrajz is az 50-es évek amerikai nagyvárosi sajtócápáiról. Szinte ijesztő az a közeg, amelyben az újságírók és sajtóügynökök, minden etikai szabályt feladva, eladják magukat... és a lelküket. Az ember azt mondaná, hogy igen, ez Amerika. De akkor mit szóljunk napjaink sajtójáról, amely szintén tele van ilyen alakokkal? Ajaj! Értékelés: 8/10
Elmaradt a nagy durranás Előrebocsátom, hogy a kedvenc színészem Anthony Hopkins, ezért sokat vártam a filmtől. Igaz ugyan, hogy ő is, a többiek is jól teljesítenek, de a történet átlag alatt van 6/10.
Jobb, mint gondoltam Általában nem vagyok oda a zenés filmekért, pedig nagyon szeretem a jó zenét. Ezért egy kissé kétkedve ültem be a moziba, és be kell vallanom, nagyot tévedtem. A film sokkal jobb lett, mint ahogy vártam. Jók a színészek, a zene pedig kitűnő (Demjén Ferenc persze garancia erre), de jól is társították a dalokat a történettel. A film végén pedig a sztori is felpörög, úgyhogy mindent egybevéve kellemes meglepetés. 7 /10.
A család mindenekelőtt Rég nem láttam ilyen jó alkotást, ahol végre őszintén beszélnek a családról, a szülőkről és az életben elszalasztott alkalmakról. Michael Keaton ismét bizonyítja, hogy valóban nagy színész, és a többi szereplő is jól alakít. A film magyar címe egyáltalán nem találó, mert vígjátékra utal, holott ez egy nagyon komoly film, még akkor is, ha vannak benne komikus jelenetek. A film legnagyobb ütőkártyája az őszinteség. 7,5/10
77 Konklávé (2024)
Érdekes a téma, betekintést ad a Vatikán titkaiba. Jók a színészek, és a történet is jó lett volna, ha nem rontották volna el, különösen a végén. Kár érte... 6/10