Főszerepben a családi dráma Eljutottunk abba a korba, hogy a katasztrófafilmekhez nem kell kreálni fiktív eseményeket, elég a közelmúlt történéseit megfilmesíteni. Nem gondoltam bele, hogy Kaliforniában az iskolabuszok ilyen szervezettek, mint a taxiállomások. Az más kérdés, hogy valóban ilyen öreg buszokkal közlekednek-e ott, vagy csak a forgatásra ezek voltak. A tűzoltóság előtt is le a kalappal, amilyen felkészültek ott és jól szervezettek, hihetetlen. Sajnos az aszály meg az erős szél nem a legjobb párosítás egy tűznél, én az áramszolgáltatót nem tudtam az elején teljes mértékben hibáztatni, és szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban is, hogy azonos időben, véletlenül ilyen sok tűzfészek alakul ki egy adott területen.... több»
Alternatív történelemóra mindenkinek Történelmi hitelessége hellyel-közzel van, hiába írja premiernapon a negatív kritikát a firkász, hogy ez annyira "fújmagyar" és hiteltelen. Érdekes módon ezeknek az embereknek minden rossz és fúj, undorító, ami magyar és állami támogatással készül. Hozzáteszem, egyáltalán nem egy filmspecifikus hírportál cikkéről van szó. Jómagam egy ilyen szánalmas iromány után ültem be hirtelen felindulásból eme filmre, de emellett érdekelt a történelmi háttér és a magyar vonatkozás is, mert csakugyan egy magyar rendezésű, magyar forgatási helyszínekkel rendelkező nemzetközi koprodukcióban készült filmről beszélünk.
Visszatérve a történelmi hitelességre: valóban visszamentek a mongolok 1242-ben a fővárosuk... több»
Kíváncsi leszek a 2. évadra is Megvártam, míg felkerül mind a 10 epizód, és lehetett pörgetni. Szerintem Guy Ritchie-nek ennél azért jobb alkotásai vannak, ez a sorozat már kezd majdnem elveszni a maffiózós, gengszteres sorozatok rengetegében, de ez így is egészen élvezhetőre sikerült. Pierce Brosnan karaktere erőltetett volt, és nyilvánvaló a kezdetektől, hogy inkább az asszony (Helen Mirren) hordja a családban a nadrágot. Tom Hardy hozza a kötelezőt, és szerintem nélküle ez a sorozat kevesebb lenne, mint több. A két rivális család közötti feszültséget az unoka brutális hibája generálja, ami bonyodalmak sorozatát hozza el. Tulajdonképpen erről szól mind a 10 rész, na meg az összefüggő mellékszálakról. A 6. részben láthat... több»
Disztópikus dilemmák Elég meghökkentő alternatíváját találják ki a népesség csökkentésére a nemzetek vezetői egy disztópikus jövőben. A cselekmény egy görbe tükör tulajdonképpen, de a cselekményt körülölelő családi balhé végül egy groteszk agymenéssé alakul. A zárójelenet azonban megmosolyogtatott, de ettől függetlenül még ez egy közép-gyenge film volt. 5/10
20 év után is kiemelkedik az akcióthrillerek között a zseniális színészi játék harmóniája. Akárhányszor nézem, mindig ugyanolyan izgalommal követem figyelemmel a történéseit. Tegye fel a kezét, aki felismerte Mark Ruffalót!
Joseph Gordon-Lewitt szerintem túl jó színész egy ilyen romantikus tragikomédiába, őt ennél csak jobb filmekben láttam. Kifejezetten zavaró volt a nem lineáris ugrálás a napokkal, ami a végére lesz csak rendezett. Egyszerre volt érdekes és unalmas a romantikus szál, amit gyenge humorral próbáltak erőltetni. Negatívum, hogy bizonyos (ennél sokkal, de sokkal nagyobb) filmeket parodizáltak a cselekmény alatt. Néhány karakter erőltetett volt, még a főszereplők is egyes jelenetekben. J. G-L. játéka még így is sokkal többet tett a filmhez, mint az amilyen valójában, és a zárójelenet legalább jól sikerült. 6/10
Zavaros, kevésbé érdekes cselekmény. Egy-egy monológra felnéztem, mert tetszett, de továbbra sem tudta fenntartani az érdeklődésemet. Az erőszakos jelenetek többsége groteszk. Túl sok benne a kaszabolás meg a bunyó, nagyon túltolták az egészet. Sikerült a legjavát átaludnom. Erre nem tudom, hogy 1 vagy 2 csillagot adjak, pedig vártam ezt a filmet.
Inkább gusztustalan, mint ijesztő Robert Eggers filmjeit imádom, de ez nálam a képzeletbeli rangsorban az utolsó lett, mert nem érte el az eddig megszokott misztikumot. Így is erős közepesnek találtam a 17. századi hangulata miatt. Több visszataszító jelenetet tartalmaz, szóval elég beteg, nem beszélve a befejezésről. Anya Taylor-Joy pucérkodása nem maradhatott el, de ez sem segített most, a színészi játéka annál inkább. A kecske nagyon fontos motívum, bár az összefüggést még mindig keresem a boszorkánnyal. Ez inkább egy kosztümös misztikus dráma, mintsem horror. 6/10
Borzalmas időhurkos love story Úgy gondolták Thaiföldön, hogy meglovagolják a már népszerű időhurkos történetmesélést, nagy örömömre, de sajnos már az elején nem kis csalódássá vált. Nem igazán volt kedvem majdnem 2 órát olvasgatni, de most csak felirattal tudott a Netflix szolgálni. Még a romantikus szállal sem volt gond, de ez a idegesítő thai "Barbie-baba" karakter az őrületbe kergetett, nem beszélve a mellékszereplőkről. Az érzelmek furcsa kifejezése is hagyott némi kívánnivalót maga után, de lehet, arrafelé ez a módi. A kívánságos, időhurkos sztori sem tűnik rossznak, itt inkább a körítés gázos, de az nagyon. A múzeumi jelenetek inkább kínosak voltak, még komédiának is rossz volt. Egyedül itt tényleg a romantikus szt... több»
Részvétem annak, aki végig bírta ezt nézni Nem leszek népszerű az alábbi véleménnyel, de mindössze a feléig bírtam, majd egy kis szünet után megnéztem a befejezést, de azért 1 csillagnál többet érdemel. Nem értem a cselekmény értelmét, de nem is akarom megérteni, ahogyan azt sem, hogy ezért manapság Oscar-díj jár. Meg akartam nézni, mert érdekelt, milyen hozzáadott értéket képvisel, ha már nívós díjat kapott, és a hazai vonatkozást tudom még indoknak felsorolni, mert rendkívüli a magyar háttérmunka. Nem kaptam rá teljes értékű választ. A főszereplő számomra nagyon visszataszító még mindig, de Willem Dafoe egy elpazarolt zseni ebben a filmben, pedig neki jól állt ez a "frankensteines" karakter, és a maszkírozása sem utolsó. Mark Ruffa... több»
Anthony Hopkins mindig meg tud lepni. Nem egyszerű szerep volt, azt meg kell hagyni, de az öreg zseni hozta a kötelezőt. Számos komoly témát boncolgat az igaz történeten alapuló cselekmény, amelyek a mai napig aktuálisak, de gyorsan váltakoznak, ahogyan a visszaemlékezések is. Fontos részletek gyorsan lezárulnak, nem tudom hova tenni ezt. Nem úgy értem, hogy többet vártam, mert nagyjából nincs vele gond, de ehhez nem kellett volna sokkal több, hogy 5 csillag legyen. Lehet, megnézem még egyszer, hogy jobban megértsem. A zárójelenetben az idézet... még mindig kiráz a hideg. 8/10
Ne álljon meg a menet! Éhezők viadalához hasonló kezdésre számítottam: ünnepélyes megnyitóra, részletes felvezetésre, bepillantásra az előző menetekről, de ilyen itt nincsen. Néhány perc, és indul a mandula... akarom mondani, a menet. A játékosok bemutatása is annyiból áll, hogy a rajt előtt a kulcsszereplők "futtában" megismerkednek, de majd később, a cselekmény közben ismerünk meg jobban néhány karaktert.
Ray Garraty (Cooper Hoffman) motivációját nem hétköznapinak találtam, amit körülbelül félúton tudunk meg, hogy mi az, és az enyhén túlsúlyos karaktertől megdöbbentő teljesítményt láttam, azonban a háttértörténet ismeretében már annyira nem is volt meglepő. Inkább a befejezés volt az, na az... még mindig a hatá... több»
Nem léteznek démonok, de volna rájuk igény Már a sejtelmes, rébuszokban beszélő előzetes és leírás meggyőzött. Ritka, hogy egy magyar film ennyire felkeltse az érdeklődésemet, az idén erre még nem volt példa.
Ismerős és ismeretlen magyar tájak, idilli életképek remek zenei aláfestéssel ölelik körül ezt a rendkívül egyedi magyar filmet. A helyszínek is egyedinek mondhatók, mivel kivételesen nem Budapesten és a Balatonon játszódik, hanem többnyire az Alföldön. (Lesz benne amúgy Balaton is, de csak egy rövid jelenet erejéig.) Az tény, hogy a magyar folklórban a jaguár abszolút nincs jelen, de például Dél-Amerikában nem kis jelentőséggel bír, ezért az, hogy a készítőket mi motiválhatta, hogy ezt a lényt ábrázolják egy magyar filmben, iga... több»
A feléig vérszegény, legalább is nekem monoton volt a felvezetés, bár nem lineáris történetvezetés, ami előny a sztorinak. Sokára alakul ki a kép, hogy miről is szól lényegében, de nem bántam meg. Az üldözős jelenetek jók lettek, egyszer nézhető. 7/10
Egy igazán mély koreai gengsztertörténet Mostanság több minőségi koreai tartalommal futok össze a Disney+-on, mint a Netflixen. Így jártam legutóbb a Low Life - Az élet mélységei c. sorozattal is. A legélethűbb szituációkat meséli el 11 részben egy különös kincsvadászat körülményeiről, amit nem akartam abbahagyni egyhamar, ezért napi 1-2 résszel követtem, de így is relatíve gyorsan a végére értem, amit most kivételesen nem vártam. A gyakran mutatott hófehér Jaguar XJ-vel már megvettek, ami a korszak legautentikusabb luxusautója volt. Egyszerű, de nagyszerű karakterek, zseniális színészi játékkal. Nincs látványban sem túltolva. Jó volt végre egy olyan koreai sorozatot nézni, ami nem csupán a modern vagy régi Szöulban játszódik, hane... több»
Ez valami toborzó film? Nem nagyon tudtam eldönteni, hogy mikor kell nevetni, és a két főszereplő karaktere sem volt annyira szimpatikus. Mondjuk, toborzófilmnek nem volt rossz, ha annak készült; vígjátéknak ZS-kategória. A végén felbukkanó Andy García zseniális alakítása kárpótolt, na meg a gyönyörű Nina Dobrev, aki a Vámpírnaplókból a kedvencem.
5/10
Még a fele sem telt el, de már nagyon vártam a végét. Több volt a kínos jelenet, mint a vicces. Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor nevettem rajta. A vége nem volt rossz, de addig unatkoztam. Bírom a két főszereplőt, de valamiért most Jason Bateman és Aaron Paul rövid ideig tartó játéka jobban átjött. 6/10
Idiocracy 2.0 Seann William Scottot kergetik az elején, és ennyi is volt a szerepe, majd Awkwafina és John Cena veszik át a főszerepet, akik nem rossz párost alkottak. A zárójelenet tetszett, és a stáblistát is végignéztem, mert sokkal szórakoztatóbb volt, mint a film maga, de az utolsó fél órát már nem igazán követtem a cselekményből, mert annyira szörnyű volt. Nagyon igénytelen film, még vígjátéknak is. 3/10
Hát nem a Benjamin Button különös élete női megfelelője, bár nem is azt akarja utánozni, mert itt a csaj nem öregen jött a világra, és a végén nem vált semmivé, hanem egy baleset következményeként nem tudott öregedni. Harrison Ford nagyobb meglepetés volt, ahogy a játéka is hozta a kötelezőt, de ez az Adaline (Blake Lively) nagyon unszimpatikussá vált nekem a végére, plusz a magyar szinkronjától kirázott a hideg, mintha egy tinit hallanék, aki nem a legokosabb döntéseiről híres. Mondjuk, hiába volt 107 éves, agyilag nem volt egy érett karakter, pedig több nyelven tudott. Ezeket leszámítva 7/10, mert csak a feléig tetszett a sztori.
Egyedi bosszúfilm Tulajdonképpen a film nagy része egy üldözős road movie, de az alapkoncepció egy hiperszupertitkos bosszútörténet, és a legjobb jelenetek csak az elején, illetve a végén vannak. A finn helyszín, ahol a nyitójelenet játszódik, jó választásnak bizonyult, mert a lappföldi fotókkal volt eladva az egész film, és az előzetes legjava is abból tevődött össze. Valójában a játékidő csupán 15-20 perce játszódik ott, és utána jönnek a meglepetések, amit mondjuk elsőnek Nevadának hiszünk, abból könnyen lesz Észak-Afrika, majd Spanyolország, és Németország. Rejtélyes módon kimarad Franciaország a történetből. Sokkal többet vártam, mert nemcsak egy nagyon pörgős előzetest láttam róla, de annak megfelelően ... több»
75 The Lost Bus (2025)
Eljutottunk abba a korba, hogy a katasztrófafilmekhez nem kell kreálni fiktív eseményeket, elég a közelmúlt történéseit megfilmesíteni. Nem gondoltam bele, hogy Kaliforniában az iskolabuszok ilyen szervezettek, mint a taxiállomások. Az más kérdés, hogy valóban ilyen öreg buszokkal közlekednek-e ott, vagy csak a forgatásra ezek voltak. A tűzoltóság előtt is le a kalappal, amilyen felkészültek ott és jól szervezettek, hihetetlen. Sajnos az aszály meg az erős szél nem a legjobb párosítás egy tűznél, én az áramszolgáltatót nem tudtam az elején teljes mértékben hibáztatni, és szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban is, hogy azonos időben, véletlenül ilyen sok tűzfészek alakul ki egy adott területen.... több»