Mickey Pearson London legrettegettebb drogdílere. Amikor úgy határoz, hogy kiszáll az üzletből, jelentkezők egész sora próbál lecsapni a jól menő drogbizniszre. Ekkor azonban kiderül, hogy komoly elvárásokat támaszt utódjával szemben, jellemtelen kereskedőkkel nem hajlandó egyezkedni, az… több»
Vajon mi az ebben a filmben, amit nem láttunk már korábban, persze leginkább Ritchie-nél, meg nyilván Tarantinónál, illetve másoknál? Nem sok minden, a dolog mégis működik. Igaz, az első fél órában óhatatlanul eszébe jut a nézőnek, hogy ebből lesz-e valaha film, de aztán kiegyenesednek a dolgok, elsősorban az által, hogy összekuszálódnak, azaz csavar csavart követ, az izgalom végig fennmarad, sőt fokozódik. Mondjuk a filmes kikacsintás fölösleges a végén, az embernek egy pillanatra az az érzése, hogy pont a végére fogyott el a kraft, vagy Ritchie mindenáron be akart kerülni a saját filmjébe – ami egyébként már Tarantinónál is unalmas volt –, de igazából ez a billenés is megbocsátható. Összességében a film nem tökéletes: jobb a jónál, de gyengébb a zseniálisnál. 4 és fél csillagot érdemelne, de úriember leszek, és megadom az 5 csillagot.
„A neve Fahasz. F-h-val írva, szóval nem szimpla [email protected].” Az Úriemberek kapcsán az ember lépten-nyomon abba a már-már közhelyesnek ható jellemzésbe botolhatott, hogy ezzel a filmmel az író-rendező, vagyis Guy Ritchie visszatért a gyökereihez. Ha már kö... teljes kritika»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Guy Ritchie az elképesztően cool gengsztermozik atyjaként került a köztudatba. Első két filmje, A ravasz, az agy és a két füstölgő puskacső, valamint a Blöff a mozis popkultúra szerves része. Kevés embert ismerünk, aki nem tudna idézni egyikből vagy ... teljes kritika»
A film, mellyel Ritchie visszatért a gyökereihez, a már jól bevált gengszter-formulához. 2019-ben megjelent az Úriemberek című alkotás, amin érezni, hogy direktorunk egy nagy visszatérésnek szánta. Bevallom, engem megvett kilóra. Híre megy, hogy a d... teljes kritika»
Az első 20 perc nekem kicsit vontatottan indult, azt gondoltam, na mi van, nem lesz itt semmi? Aztán belecsaptak a lecsóba, és igen, zseniális, bravúrós film, rengeteg csavarral. Csak ajánlani tudom.
Guy Ritchie új rendezésével visszatért gengszterfilmes gyökereihez. Az angol fenegyereket nem véletlenül kiáltották ki karrierje kezdetén az új Quentin Tarantinonak. Első két filmje, A ravasz, az agy és két füstölgő puskacső és a Blöff egyértelműen T... teljes kritika»
A film összbevétele 114 996 853 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 351 185 855 forintot termelt. A hazai mozik összesen 213 926 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
A Lord George temetéséhez használt temető ugyanaz a temető (Brompton Cemetery), amelyet Lord Henry Blackwood "temetéséhez" használtak a Sherlock Holmesban (2009).
(Thibo84 )A második film, amelyben Hugh Grant egy Fletcher vezetéknevű karaktert játszik a Zene és szöveg (2007) után, melyben az 1980-as évekbeli popénekest, Alex Fletchert alakította.
(Thibo84 )Matthew McConaughey másodszor alakít Mickey nevű karaktert; Mick Hallert játssza az Az igazság ára (2011) című filmben. Ez a harmadik Guy Ritchie film, amelyben egy Mickey nevű karakter szerepel. Brad Pitt játssza Mickey-t a Blöffben (2000), Ludacris pedig Mickey-t alakítja a Spílerben (2008).
(Thibo84 )Colin Farrellnek és fiainak Lonsdale márkájú tréningruhája van, amely a Sports Direct brit sportruházati kiskereskedő tulajdonában van.
(Thibo84 )Tom Wu karakterét a filmben Lord George-nak hívnak. Wu korábban két másik Guy Ritchie filmben szerepelt hasonló nevű karakterekkel: George az Arthur király: A kard legendájában (2017) és Lord John a Revolverben (2005).
(Thibo84 )Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »