A film egyetlen dologban erős: a rendkívül vicces és találó mellékszereplők tekintetében. A kiöregedett dívaként viselkedő titkárnő (Kerekes Éva), a szomszédokat a függönyön át állandóan szemmel tartó és tetteiket minduntalan kommentáló nyugger házaspár (Znamenák István és Szűcs Nelli), illetve Kádár vonalas tolmácsa (Balsai Móni) tényleg viccesek. De arra nem elegek, hogy érdemes legyen megnézni a Drakulics elvtárs című filmet. Helyett inkább menjünk el vért adni. Mindenki jobban fog járni. Több
Bodzsár kompakt kis komédiát rendezett, ami bír akkora sodrással és egyedi látásmóddal, hogy még a gyengébb poénokat és jeleneteket is elnézzük neki. Azt nem tudom, hogy a Drakulics elvtárs halhatatlan lesz-e, de hogy vér buzog az ereiben, az egészen biztos. Több
Kár Drakulicsért, mert sok mindent ki lehetett volna hozni belőle. Így viszont könnyűnek nehéz, nehéznek könnyű, isten igazából szerintem senkit nem elégít ki. Több
Szóval összegezve: a hangulat; a magyar filmeket e miatt csípjük, valljuk be… A mű vidám, meglepő és csak pont annyira véres, amennyire indokolt, de veszettül és kétségtelenül hangulatos lett. Több
Mindent egybevetve jó, szórakoztató film lett a Drakulics elvtárs, és nagyon emlékeztet az Isteni műszakra: műfajilag nehezen meghatározható, mindenbe belemarkoló, de profi munka. Több
A következetes hangulatteremtésének és a műfaji panelek hű alkalmazásának hála, formája mindenképpen van a filmnek, de az Isten műszak alapján ennél sokkal összetettebb és mélyebb alkotást is lehetett várni Bodzsár Márktól Több
A Drakulics elvtárs éppen attól lett sikerültebb film elődjénél, hogy nem vállalt többet, mint amit teljesít: egy nagyon ötletes, egyedi hangvételű komédia. Több
Akármennyire is vérzik több sebből a második mű, Bodzsár jobb pillanataiban meg tudja lepni a nézőt és a szocializmuson morfondírozó posztmodern játék helyett ügyes szerelmi történettel szolgál. Több
Bodzsár Márk volt az első olyan rendező, akinek filmje készült a Vajna-féle Filmalapnál, ez volt az Isteni műszak. Sokan mondták akkor, hogy ez nem csak Bodzsár, de a Filmalap vizsgája is, akik akkor azt hangsúlyozták: számukra a forgatókönyv az elsődleges, ugyanis ha az jó, akkor már majdnem minden jó. Bodzsár új filmjével éppen fordított a helyzet, Drakulics elvtárs mégsem teljesen halott és a néző élvezi. Kritika. Több
Összességében a Drakulics elvtárs olyan, mint egy korai bohózat, tele bonyodalommal, ami egyre-másra szívja magába a szereplőket. Nyugalom, kettős motiváció itt is van, márpedig mi kéne több, mint szabadság és szerelem? Több
Úgy gondolom, hogy érdemes rámutatni a Drakulics elvontabb, bensőbb árnyalataira is, hiszen a technikai összerakottságán és egyestés jellegén túl bőven nyúl olyan témákhoz is, amelyek érthetetlenné teszik azokat a kritikákat, amelyek szerint az alkotás inkább egy plasztikus, de üres váz, legfeljebb jól működő komédia. Több