Travis Bickle (Robert De Niro) vietnami veterán, aki a háború után taxisofőrként próbál meg beilleszkedni a New York-i hétköznapokba. Munkája során rengeteg emberrel találkozik, és a maga módján próbál meg velük kapcsolatot teremteni, de kísérletei rendre kudarca fulladnak, legyen szó politikai aktivistáról, gyermekprostituáltról vagy a polgármesterről. Mivel úgy érzi, senki sem érti, miről beszél, saját kezébe veszi az irányítást, és olyan eszközöket használ fel, amiket mindennél jobban ismer.
(SódóGA)A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Tulajdonképp egy bizonyos aspektusban szorosan kapcsolódik a 70-es évek végén és a nyolcvanas években készült, a vietnami háborúról szóló filmekhez. Gyakorlatilag az elsők közül való, amely igazán nagymérvű rendező kezei közül került ki. Egy évvel va... teljes kritika»
Az egyik legjobb Scorsese filmnek tartom a Taxisofőrt, talán egyrészt ez az egyik olyan alkotása a rendezőnek, amely a leginkább klilóghat az összes többi filmje közül, bár ezzel egész biztosan lehetne vitatkozni. Scorsese mindenesetre szerintem egy egészen összetett, és formailag igazán öntörvényű alkotást tett le ezzel az asztalra. Olyan apróságokat rejtett el a narratívában, amelyekre érdemes lehet odafigyelni, és az ember akaratlanul is elkezd kattogni rajta, amolyan igazi kirakós játék a koncepció, mintha össze is lenne egy kicsit kuszálva az elbeszélés menete. Nem csupán klasszikus, de a mai napig időtálló darab.
A film összbevétele 28 262 574 dollár volt (imdb.com).
21 100 000 dollár bevételt produkált a film az USA-ban, 1 millió 300 ezer dollárból jött létre a film.
(Bogi87)Az 1998-as évben az Amerikai Filmintézet összeállított egy listát, amely tartalmazza a filmtörténet 100 legjobb amerikai alkotását. 2007-ben, 10 év elteltével felülvizsgálták a gyűjteményt, ismét megválasztották a legjobbakat. Jelen film az 52. helyen áll ezen a listán.
(Bogi87)A film legkegyetlenebb és legerőszakosabb jelenete, mikor Travis Iris „kiszabadítását” hajtja végre. A cenzúra beavatkozását úgy próbálták elkerülni, hogy Michael Chapman operatőr az utómunkálatok során változtatott a vér színének telítettségén, amitől a vér egyes képkockákon már-már rózsaszínnek tűnik. Mikor évtizedekkel később készült a DVD-változat, Scorsese szerette volna, ha az átszínezett képkockák helyére visszakerülnek az eredeti felvételek, de azok időközben elvesztek. Ráadásul a cenzúrát sem sikerült kijátszaniuk ezzel a fogással.
(Bogi87)Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »