A legrosszabb 2022-es filmek, amiket egyszer is sok volt látni

2022 eddig minőségi mozis év volt - akár a nagyvásznon, akár a kis képernyőn -, de sajnos nem lehet mindenből Top Gun: Maverick vagy Minden. Mindenhol. Mindenkor.

A jó remake-ektől kezdve a senki által nem kért remake-eken át a kevés erőfeszítéssel készült folytatásokig, a haldokló műfajok felélesztésére tett szánalmas próbálkozásokig és egy bizonyos mémértékű szuperhősfilmig ez a 12 legrosszabb film, ami 2022-ben eddig a mozikban vagy streaming-en - rád nézünk, Netflix, aki sokat szerepelsz ezen a listán…khm - megjelent.

Nyilvánvalóan hátravan még az év második fele, de néhány film ezek közül elég borzalmas ahhoz, hogy biztosan ne tudja őket felülmúlni az, amit 2022 hátralévő hónapjai kínálhatnak.

De egyelőre, akár annyira-rossz-jó, akár egyszerűen tényleg csak borzalmas, ezek az év eddigi legrosszabb filmjei: a bénák, amikre mindannyian számítottunk, a brutális csalódások, és minden szörnyű film a kettő között...

#12

akció | animáció | családi | dráma | kaland | vígjáték

Disney+

A rettenthetetlen Buck összehozza egy csapatba Crash-t és Eddie-t, hogy közösen egy felejthetetlen kalandban vegyenek részt. több»

Igazán kínos, hogy annak ellenére, hogy több pénze van, mint Istennek, a Disney úgy döntött, hogy fukarkodik ezzel a Jégkorszak spin-off filmmel, amit egyenesen a Disney+-ra küldött. A Disney tavaly bezárta a Jégkorszakot gyártó Blue Sky Studios-t, és helyette egy kisebb (és feltehetően olcsóbb) stúdiót bízott meg a film elkészítésével, így a The Ice Age Adventures of Buck Wildban a Disney nem mutatott mást, mint égbekiáltó tiszteletlenséget az IP-vel szemben. A Simon Pegg által alakított Buckra fókuszált, Sid, Manny és Diego újraszereplése mellett a film legsúlyosabb bűne mégis a silány animáció, amely a lehető legrosszabb értelemben vett direct-to-VOD-nak tűnik. Bár a Disney az elmúlt években rengeteg minőségi animációs filmet küldött egyenesen a Disney+-ra, ebben az esetben azért, mert senki sem fizetett volna, hogy ezt a szemetet a mozikban megnézze. Egyszerűen csak szánalmas vállalkozás, a Vad Buck jégkorszaki kalandjai nélkülözi még a legrosszabb fővonalbeli Jégkorszak-filmek varázsát is, nagyrészt azért, mert Motkány megmagyarázhatatlanul sehol sem látható. Szentségtörés.
#11

67 Hétvégi kirándulás  (2022)

(14) (2)

thriller

Netflix

Egy horvátországi hétvégi kiruccanás balul sül el, amikor egy nőt azzal vádolnak, hogy megölte legjobb barátját. Miközben megpróbálja tisztázni a nevét és kideríteni az... több»

A lifetime stílusú thriller, amely az év elején csendben felkerült a Netflixre, a Hétvégi kirándulás egy nő, Beth (Leighton Meester) körül forog, akinek a legjobb barátnője eltűnik a horvátországi hétvégi kiruccanásuk alatt. Mindannyian számtalanszor láttunk már ilyen szub-Hitchcock-felállást az évek során, és bármennyire is igyekszik a főszereplő Leighton Meester, ez a generikus, teljesen munkás thriller legkésőbb napokon belül elpárolog az emlékezetedből. Azért akad néhány ostoba fordulat, amit ki lehet élvezni, de egyébként írói és általános filmkészítési szinten még csak említésre sem méltó a film. A Hétvégi kirándulás minden bizonnyal csak tovább erősíti azt a megállapítást, miszerint a Netflix a mennyiséget a minőségi tartalom helyett produkálja...
#10

63 355  (2022)

(17) (9)

akció | krimi | thriller

Telekom TVGO

Amikor egy szigorúan titkos fegyver egy zsoldos kezébe kerül, Mason "Mace" Brown CIA-ügynöknek össze kell fognia egy rivális német ügynökkel, Marie-val, az MI6 egykori tagjával,... több»

Ki gondolta volna, hogy 75 millió dolláros költségvetést adni Simon Kinbergnek, a Sötét Főnix rendezőjének egy akciófilmhez rossz ötlet lehet? A 355 bűnösen eltékozolja a nyilvánvalóan lelkes színészgárdát - élén Jessica Chastainnel, Penélope Cruzzal, Fan Bingbinggel, Diane Krugerrel és Lupita Nyong'o-val - egy szunyókálóan általános kémthrillerben, amelyet a kifejtős írás és az ügyetlenül forgatott akciójelenetek határoznak meg. A 124 perces, vadul túlhúzott film, amely kedvetlenül dolgozza fel a kémfilmek túlságosan megszokott ritmusát, egy új akcióthriller-franchise potenciális indítójaként. Mindenki szeretni akarta, de az alapok egyszerűen borzalmasak. A január második hetében a mozikba került The 355 a kasszáknál azonnal mélybe zuhant, világszerte mindössze 27 millió dolláros bevételt hozott, és így megsemmisítette a folytatás minden esélyét. Hála Istennek.
#9

63 A hazai csapat  (2022)

(14)

sportfilm | vígjáték

Netflix

A New Orleans Saints csapat története, akik edzőjét, Sean Paytont 2012-ben egy évre felfüggesztették, mert részt vett a csapat Bountygate botrányában. több»

A Netflix és Adam Sandler produkciós cégének, a Happy Madison együttműködésének legújabb darabja, a Home Team főszereplője Kevin James, aki a New Orleans Saints edzőjét, Sean Paytont alakítja, aki miután egy évre felfüggesztették az NFL-ből, úgy dönt, hogy fia középiskolai focicsapatát edzi. Mindenki feltűnik, akire számítanánk - nevezetesen Rob Schneider, Taylor Lautner és Sandler felesége, Jackie - egy elviselhetetlenül komoly sport "vígjátékban", amely nagyrészt elfelejt viccesnek lenni. Még ha túl is tudsz lépni James alapvető rossz szereposztásán Payton szerepében, a Home Team elszúr egy potenciálisan érdekes, a címlapokról leszakadt történetet, amelynek valószínűleg jót tett volna egy komolyabb megközelítés. Ez aligha a legrosszabb film a Happy Madison istállóból, ami viszont inkább a cég teljesítményéről, mint a film minőségéről árulkodik.
#8

55 Morbius  (2022)

(33) (23)

akció | dráma | horror | kaland | sci-fi | thriller

HBO Max | Netflix | Telekom TVGO

A zseniális orvos, Michael Morbius (Jared Leto) halálos betegségben szenved, de hiába kutatja az ellenszert, az idő vészjóslóan nehezedik fölé, és pontosan tudja, hogy már nincs... több»

A Morbius egy megdöbbentően ügyetlen kísérlet a ZS kategóriás Pókember-gonosz adaptálására a nagyvászonra. Bármennyire is sokan a főszereplő Jared Letót akarják hibáztatni ezért a bukásért, az ő alakítása messze nem a legsúlyosabb bűn: az az expozícióval teletömött forgatókönyv, a szaggatott rendezés, a rossz vágás és az üvöltően szörnyű CGI lenne az igazi bűnös. Túl azon, hogy - az egyébként tehetséges - Matt Smith borzasztóan olcsó ripacskodást tol végig, ez a film még a látszólag nem kínzó 104 perc alatt is egy örömtelen vánszorgás, de ahogy egy bölcs ember egyszer mondta, egyetlen rossz film sem elég rövid. A Morbius elég hírhedt bukás ahhoz, hogy öröksége mémként éljen tovább, ám tekintve, hogy a film az első héten a VOD-listák élén végzett a streamingben, ez az ironikus élvezet talán rossz üzenetet küld a Sony felé.
#7

51 Válassz vagy meghalsz  (2022)

(11) (1)

dráma | horror | thriller

Netflix

Egy lecsúszott diák, aki egy 100 000 dolláros nyereményt keresve egy ismeretlen, 1980-as évekbeli túlélő számítógépes játékot kezd játszani. Egy sor váratlanul rémisztő... több»

A '90-es évek cyber-thrillerjeihez hasonló, fejbevágóan ostoba visszaemlékezés, a Válassz vagy meghalsz története egy elátkozott videojátékról, amely pusztítást végez a játékosok életében, kétségtelenül lehetett volna jó is, de végül túl komolyan veszi magát ahhoz, hogy sikeres legyen. Egy humorosabb, kikacsintósabb megközelítés jobban szolgálta volna a témát, mivel az ólmos forgatókönyv nagyrészt cserbenhagyja a tehetséges színészeket, Iola Evanst, Asa Butterfieldet, Robert Englundot és Eddie Marsant. Néhány emlékezetes gyilkossági jelenet ellenére ez egy ügyetlen, gyakorlatilag összefüggéstelen horrorfilm, amely amellett, hogy kevés belső logikát tartalmaz, még csak távolról sem intenzív vagy ijesztő. Ha bármelyik Netflix-film alkalmas volt némi Bandersnatch-szerű Choose-Your-Own-Adventure-szerű interaktivitásra, akkor biztosan ez volt az. Micsoda elszalasztott lehetőség.
#6

47 Tűzgyújtó  (2022)

(15) (11)

dráma | horror | sci-fi | thriller

Netflix | Telekom TVGO

Stephen King kultikus regényének legújabb adaptációja. Egy fiatal pár évekkel korábban egy külünös gyógyszerkísérletben vett részt, és bár magukon nem tapasztaltak... több»

Lássuk be - kevesen kértek közülünk egy újabb adaptációt Stephen King Tűzgyújtójából, és ez a kevés erőfeszítéssel és energiával készült változat sem változtatta meg sokak véleményét. Zac Efron és Ryan Kiera Armstrong szolid alakítása ellenére a Firestarter 2022 nem tudja eldönteni, hogy milyen típusú film akar lenni, így sem felfokozott családi drámaként, sem kvázi szuperhősfilmként nem tud megfelelni. Bár jobb tempójú, mint az 1984-es, Drew Barrymore főszereplésével készült verzió, mégis masszívan elbukik a gyenge gonosztevők és a megdöbbentően olcsó finálé miatt. King regényének két béna adaptációja után a tanulság minden bizonnyal az, hogy vannak dolgok, amelyeket egyszerűen nem arra szántak, hogy a lapokról a vászonra kerüljenek.
#5

55 Mélyvíz  (2022)

(5) (5)

thriller

Amazon Prime Video

Melinda már a látszatra sem ad, félrelépéseiről mindenki tud, beleértve a felszarvazott férjet, Victor Van Allent is. A férfi meglepően higgadtan kezeli a helyzetet, épp ezért,... több»

Abszolút vicces és mégis nagyon mélyen szomorú, hogy a sokáig halogatott Mélyvíz hiába próbálta visszahozni az erotikus thrillert a mainstreambe. A megmagyarázhatatlanul 50 millió dolláros költségvetésből készült Mélyvíz egy üvöltően béna, de rendkívül vicces móka, amely nem erotikus és nem is izgalmas, és aki Ben Affleck és Ana de Armas meztelenségének különböző fokozataira kíváncsi, biztosan csalódni fog a szexualitás szelíd megközelítése miatt. A thrillerelemek mindeközben lenyűgözően ostobák, és a csúcspontjuk egy olyan gyomorforgatóan mulatságos csúcspontban tetőzik, ami miatt a filmet már majdnem érdemes ajánlani. Majdnem. El kell gondolkodni azon, hogy őszintén szólva, mi vitt ennyi tehetséges színészt valami ennyire cringe produkcióba...
#4

akció | dráma | fantasy | krimi

Netflix

Kai Jin egy fiatal szakács a kínai negyedből San Franciscóban. Belekeveredik a kínai bandaháborúba, aminek célja, hogy megtalálják a legendás ősi erőt, amit csak Wu Xingnek... több»

Akár a Netflix akciósorozatának, a Wu Assassinsnak a rajongója vagy, akár egyszerűen csak azért nézed meg ezt a folytatást, mert Iko Uwais és Lewis Tan a főszereplői, a Fistful of Vengeance című vígjáték egy abszolút zagyvaság. A film legnagyobb problémája a lebilincselő akció hiánya, még az ígéretes jeleneteket is elnyomja a fájdalmasan unalmas történet, amit nem segítenek az ólmos párbeszédek és az elrugaszkodott alakítások. Nem minden tévésorozat ültethető át feltétlenül jól a filmes közegbe, és a Wu Assassins esetében ez a folytatás nagyrészt nem igazolja a saját létezését. A rosszul megrendezett akciók aláássák Uwais és különösen Tan erőfeszítéseit, a Fistful of Vengeance pedig gyakorlatilag egy szörnyű autóbalesetté válik, megspékelve egy rakás bizarr zenével.
#3

50 Moonfall  (2022)

(27) (25)

akció | fantasy | kaland | katasztrófafilm | sci-fi

Egy titokzatos erő mozdítja ki a Holdat pályájáról, amely végzetes következménnyel járhat az emberi civilizációra nézne. Csupán hetek maradtak hátra, hogy a Föld és a Hold... több»

Már-már tisztelnünk kell Roland Emmerich céltudatos elkötelezettségét az ilyen lehetetlenül ostoba katasztrófafilmek iránt, bár a Moonfall katasztrofális kereskedelmi kudarcát tekintve lehet, hogy ez volt az utolsó próbálkozása a műfajban. A Moonfall egyszerre katasztrófafilm és szürreális sci-fi thriller, a film teljesen őrült, és mégis egy viszonylag unalmas első játékidőt kell végigülnünk, hogy eljussunk az igazán szórakoztató részhez. Hogy tisztázzuk, ez semmiképp sem jó film - a forgatókönyv azonnal kiszívja az agysejtjeidet, a színészi játék többnyire béna, a vizuális effektek pedig mindenhol elszálltak -, de legalább jót lehet rajta röhögni. Emmerich legújabb filmje, amely a logikát az ajtóban hagyja, és vad földönkívüli narratívájával "rázza a kerítéseket", minden bizonnyal az év legfurcsább blockbustere, ami talán megmagyarázza, miért kellett független finanszírozásban készülnie.
#2

42 365 nap: Ma  (2022)

(13) (1)

dráma | romantikus

Netflix

Laura és Massimo folytatják egyre tüzesebb kapcsolatukat, viszont a családi kötelékek nehezítik a dolgukat, illetve felbukkan egy titokzatos férfi, akinek célja, hogy meghódítsa... több»

A 365 nap című lengyel erotikus regénysorozat Netflix-adaptációjának második része legalábbis következetes folytatás, a Rotten Tomatoeson ugyanúgy lenyűgözően borzalmas, 0%-os értékelést kapott, mint elődje. Akárcsak az első film, ez is egy újabb mélyen problematikus párkapcsolati dráma, amely megpróbálja gaslightingolni (bántalmazási technika, magyarul gázlángolás vagy az áldozat pszichés és érzelmi bántalmazása, manipulálása) a nézőket, hogy elhiggyék, egy visszaélésen alapuló románc teljesen elfogadható. Ezen túlmenően, ez a film akaratlanul is egy kínosan vicces zűrzavar, az abszurd krimi mellékszálait a boldogságosan tudatlan önparódia szintjére emeli, miközben a szexjelenetek alig emelik meg a pulzusunkat. Megmagyarázhatatlanul jól néz ki a film, de egyébként alapvetően teljesen értéktelen - lehetetlen komolyan venni, még valami cring szappanoperaként sem, és zavarba ejtően nem is szexi. A szenvedésnek azonban még nincs vége: a sorozat harmadik filmjét, a Next 365 Days-t állítólag a This Day-el egy időben forgatták, és várhatóan még a következő évben megjelenik. Horror...
#1

45 A buborék  (2022)

(6) (1)

vígjáték

Netflix

Egy csapat színész és színésznő, akik egy hotelben buborékban rekedtek, megpróbálnak minden áron befejezni egy filmet. több»

Több mint két évvel a világjárvány után, nincs már mindannyiunknak teljesen elege a világjárványról szóló filmekből? Úgy tűnik, ez azonban nem tűnt fel Judd Apatownak, aki idén a Netflix "vígjátékával", A buborékkal karrierje messze legrosszabb filmjét hozta. A film szereplőinek és a stábnak a buborékba zárkózó, egy hotelben elszigetelt, bolondos mókáit követő, egyértelműen improvizáción alapuló alkotás 80-90 percben még elfogadható pocsékság is lehetett volna, de ahogy az Apatow-filmek esetében szinte mindig, most is masszívan túllőttek a célon. A 124 perc hosszúságú A buborék egy bénító vánszorgás, amin a nyilvánvalóan darabos forgatókönyv sem segít, amely nem tudja a legtöbbet kihozni a nagyszámú szereplőgárdából, akik közt olyan nevek vannak, mint: Karen Gillan, Fred Armisen, Maria Bakalova, David Duchovny, Keegan-Michael Key, Leslie Mann, Kate McKinnon, Pedro Pascal és Peter Serafinowicz... A Buborék évek múlva is úgy fog élni a kollektív tudatban, mint a COVID idők bizarr jelképe - egy kuriózum, amelynek puszta létezése is lenyűgöző, még akkor is, ha semmiképpen sem jó film.