Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
84
Filmadatlap
 
30
Szereplők
38
Vélemények
8
Képek
6
Videók
Keresés
 
ArpiHajdu és Réci   2018. 10. 19.
Feszültségteremtésből jeles

Szinte minden kritika, amit olvastam azzal kezdi, hogy a Keresés nem találta fel a spanyolviaszt azzal, hogy különböző online felületeken keresztül mesél el egy történetet, mert már volt ez a film, meg az a film, és ez meg az azért sokkal jobb, mert…Engem nem túlzottan érdekel, hogy volt már előzménye ennek a megoldásnak, hiába kutakodok a filmes élményeim között nekem a Keresés volt az első film, amely egy az egyben ezzel a képi megoldással operál (persze olyan műveket, amelyekben a chatelős jelenetek kulcsszerepet kapnak, már korábban is láthattunk, legutóbb éppen a Remélem legközelebb sikerül meghalnod kapcsán). De visszatérve a Keresésre: kezdjük rögtön a legelső jelenetsorral, ami egy c... több»

 
Laca//Ho/rr/oR//   2019. 01. 23.
Laptop szeme!

Nagyon vártam, hogy megnézhessem a filmet és tudtam mire számítsak a tekintetben, hogy teljes más szögből mutatják majd be nekünk. Bár nehezen azonosultam ezzel a szöggel, hogy a laptop webkameráján, az illető telefonján vagy éppen a "'hírekből" látom a filmet, de személy szerint meglehetett szokni és még ötletnek sem volt rossz. Maga a műfaj, a thriller dráma, amit Aneesh Chaganty remekül kivitelezett, mivel rendkívül ötletes szomorú és jó pár csavarral körítve alkotta meg ezt a filmet John Cho főszereplésével. Remek játékot mutatott a főszereplő szerintem, mivel a karaktere nem elég, hogy éppen túl volt egy órási "érvágáson", ezt követte a lánya elvesztése, amihez nem éppen kapott egy támogató segítséget. Nem tudta egy idő után kiben bízzon, amit rendkívül jól vitt a film egyik mellékszereplőn túl a másikig. A lényege pedig maga a keresés, amikor a laptop szemszögéből láthattuk, hogyan lehet segítségünkre az adott készülékünk és miként lehet kihasználni egy oldalak, mint például a facebook, tweet, messenger vagy egy társkereső. Ez szerintem zseniális volt, ahogyan egyik után a másikig kutatott és használta ki az előnyeit egyes oldalaknak. A végén meg a csavar amit nem szeretnék leírni, mert erős spoiler veszély lenne, hát meglepett, mert már nem tudtam mi az igazság a lánya eltűnése körül. Csak ajánlani tudom.


 
indingo   2018. 09. 29.

Összességében nem volt rossz a története, de valahogy nekem hiányzott még valami és sok közhely is szorult a filmbe.

 
Berto49   2018. 09. 21.

Ezt a filmet választottam a nyert mozijegy utalvánnyal, ezúton köszönöm! Nem jósolok nagy közönségsikert ennek a rendhagyó filmnek. Miért? Tegnap, a zalaegerszegi bemutató napján a Cinema City egyik termében abban az egyedülálló élményben volt részem, hogy egymagam üldögéltem, egy teremtett lélek sem volt körülöttem. Úgy is írhatom, hogy magánvetítésen vettem részt! Gondolom sok nézőt visszariasztott a film feliratos volta, de én meg kimondottan örültem neki, hiszen nagyon nem szeretem a szinkronos filmeket. Nem is tudom elképzelni hogyan is lehetne szinkronizálni. Az is furcsa volt, hogy egy amerikai filmben a főszereplő koreai származású, de mit lehet tenni, „dübörög” a multikultúra. Ez a főhős, az özvegyen maradt Kim úr (nálunk Kovácsnak, vagy Szabónak hívnák) egyedül neveli az imádott Margot nevű középiskolás lányát, aki egy napon eltűnik. Innen adódik a film címe. Ami azonban a legkülönösebb: az egész egy számítógép képernyőjén játszódik, a 102 perces játékidőt monitoron kell végigkövetnie a nézőnek. Nyugodtan illethetnek a maradi jelzővel, de ez engem végig idegesített. Monitort nézni otthon is lehet, csak le kell ülni a PC elé. Egyáltalában nem nagy trouvaille, de az elsőfilmes rendező, Aneesh Chaganty és a vezető producer, a kazak-orosz Timur Bekmambetov annak gondolta. A cselekmény viszont elég érdekes, a végső csavar igazán meglepő. Fontos társadalompolitikai mondanivalót is hordoz: egyrészt a közösségi média minden hasznossága mellett sok esetben kártékonnyá válhat, az interperszonális kapcsolatok személytelenné és átláthatatlanná lesznek, másrészt a gyereknevelés túl a fizikai szükségletek gazdag kielégítésén szeretetteljes törődést is kíván. Ezzel együtt nem szívesen néznék meg egy hasonló módszerrel készített filmet.

 
Bazzzsi   2019. 01. 05.

John Chot már régebb óta nagyon kedvelem, örülök hogy végre egy mozifilmben is főszerepet kapott. A története izgalmas és jól csavarja a szálakat.

John Cho
Joseph Lee
John Cho
Aneesh Chaganty
Michelle La Vigne
Debra Messing
Aneesh Chaganty
Debra Messing
John Cho
John Cho
 
John Cho a számítástechnika és a social media segítségével keresi az eltűnt lányát. Mi mindezt egy laptop képernyőjén követjük nyomon. Az ötlet jó, csak kár, hogy nem egyedi. több»
 
Ez a film alapjaiban frusztrációt generál, hiszen nem csak a vászon adta kerettel kell megküzdenünk, hanem a képernyőn megjelenő egyéb ablakok még tovább szeletelik a látható részeket, és néha az események csak a teljes kijelző egy részén történnek. több»
 
A Keresés egy kortárs krimi-thriller, amely egyszerre kiváló alakításokkal életre keltett nyomozós dráma, valamint egy remekül megírt társadalmi kritika a közösségi média hatásáról. Arról, hogy mennyire meghatároz minket, és, hogy mennyire eltérő online personánk a valóditól –mindezt igazán egyedi módon, kizárólag monitorokon, kijelzőkön keresztül elmesélve. több»
 

– Általában az írópárosok azt mondják, hogy együtt írnak, de nálunk ez másképp van – nyilatkozta a Keresés író/rendezője, Aneesh Chaganty. – Mi egymás ellen írunk. Folyton vitatkozunk és érvelünk, minden fordulatban, ötletben a logikát keressük. Vagyis megpróbáljuk bebizonyítani, hogy miért rossz, amit a másik kitalált. Így minden leírt mondat, fordulat sok próbát áll ki azért, hogy benn maradhasson a történetben. Ha valaki hallgatózna, miközben együtt gondolkodunk, azt hihetné, hogy ősellenségek vagyunk, és valószínűleg mindjárt kést rántunk. Pedig dolgozunk. És szerintünk így jönnek a jó megoldások… (Intercom)

(hp)
 

– Ez a film oda merészkedik, ahova még senki – mondta erről a filmbeli detektívet alakító Debra Messing,. – Amikor elvállaltam a szerepet, fogalmam sem volt róla, hogy sikerülhet-e, amit Aneesék kitaláltak. Igazából nem is érdekelt: egyszerűen jó érzés volt, hogy olyasmit csinálunk, amit más még nem. Az már csak a hab a tortán, hogy a Sundance-en megőrültek tőle az emberek. Nagy siker volt: úgy tűnik, sikerült hatásosan elmondani a sztorit. (Intercom)

(hp)
 

A teljes filmet 13 nap alatt forgatták, azonban az előkészületek, a vágás és az animációk együtt két évet vettek igénybe.

(hp)
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.