Egy 16 éves lány eltűnik. A rendőrség nyomoz, az apa türelmetlen, az ügy nem halad. A lány apja úgy dönt, hogy maga is kezébe veszi a kutatást, és bemerészkedik arra a területre, ahol ugyan bizonytalanul, tájékozatlanul mozog, de egyedül ott találhatja meg eltűnt lánya nyomait: a neten. Úgy… több»
Szenzációs rendezésű film, mögötte egy rendkívül aktuális, izgalmas történettel, több logikai csavarral. Minden középiskolában kötelezővé tenném, mert nagyon fontos lenne az online tér szemfényvesztéséről a fiatalokkal beszélni. A remek színészi játék miatt végigizgulhatjuk a filmet, nagyszerű az apa és a nyomozónő alakítása is. Régen láttam olyan filmet, ami ennyire a képernyőhöz szegezett, szuper!!!
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Már hónapokkal ezelőtt láttam az előzetesét, ami felkeltette a figyelmemet. Alig vártam, hogy végre kis hazánkba is eljusson a film. Már egy hónappal ezelőttre ki volt tűzve a magyar premier, amit aztán eltoltak. Gondoltam egy jó filmre megvárakozta... több»
Szinte minden kritika, amit olvastam azzal kezdi, hogy a Keresés nem találta fel a spanyolviaszt azzal, hogy különböző online felületeken keresztül mesél el egy történetet, mert már volt ez a film, meg az a film, és ez meg az azért sokkal jobb, mert…... teljes kritika»
Nagyon vártam, hogy megnézhessem a filmet és tudtam mire számítsak a tekintetben, hogy teljes más szögből mutatják majd be nekünk. Bár nehezen azonosultam ezzel a szöggel, hogy a laptop webkameráján, az illető telefonján vagy éppen a "'hírekből" látom a filmet, de személy szerint meglehetett szokni és még ötletnek sem volt rossz. Maga a műfaj, a thriller dráma, amit Aneesh Chaganty remekül kivitelezett, mivel rendkívül ötletes szomorú és jó pár csavarral körítve alkotta meg ezt a filmet John Cho főszereplésével. Remek játékot mutatott a főszereplő szerintem, mivel a karaktere nem elég, hogy éppen túl volt egy órási "érvágáson", ezt követte a lánya elvesztése, amihez nem éppen kapott egy támogató segítséget. Nem tudta egy idő után kiben bízzon, amit rendkívül jól vitt a film egyik mellékszereplőn túl a másikig. A lényege pedig maga a keresés, amikor a laptop szemszögéből láthattuk, hogyan lehet segítségünkre az adott készülékünk és miként lehet kihasználni egy oldalak, mint például a facebook, tweet, messenger vagy egy társkereső. Ez szerintem zseniális volt, ahogyan egyik után a másikig kutatott és használta ki az előnyeit egyes oldalaknak. A végén meg a csavar amit nem szeretnék leírni, mert erős spoiler veszély lenne, hát meglepett, mert már nem tudtam mi az igazság a lánya eltűnése körül. Csak ajánlani tudom.
Hát én "KERESEM" a szavakat is hogy eljusson a film a négy csillagig , ded biztosan nem fog. A történet nem rossz ugyan de de van benne valami lapos unalmas szál amit az egész film alatt éreztem. Ez a laptop kamerás képek igen is zavaró tényezö. Nem lehet úgy átérezni a filmet mintha egy adott szituációnál többkamerás felvétel készülne. Nekem csalódás a film többet vértam töle. A témája is igen bizarr, hogy egy család életét a laptopon és fájlokban, képekben és videókban látjuk majd egy drámai fordulatttal az édesanya meghal és jön egy újabb rémisztö dolog eltünik az apuka lánya. Majd kiderül, hogy a nyomozó hölgy fia volt aki "eltüntette" a lányt de a vége happy end ! Szóval nagyon röviden így tudom összefoglalni az egészet. Nem találtam meg benne azt a határozottségot a filmben ami vagy a drámára vagy a krimire összpontosítana. Mindenböl kap az ember egy impulzust mint amikor ülünk a számítógép elött és találunk jó dolgokra és rosszakra. Ebben a mai korszakban valakit megtalálni keresni lehet nagyon egyszerüen és sehogyansem. Összeségében egy nézhetö film talán felkavaró drámai is de a négy csillagot nem érdemli meg. A színészek sem emelnek a filmen a látvány és hang talán az ami elérné a négy csillagot. Üdv, Yosi
A film összbevétele 75 462 037 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 25 735 527 forintot termelt. A hazai mozik összesen 29 578 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Minden általunk látott alkalmazás vizuálisan pontosnak számít abban az évben, amelyben látjuk.
(jfruzsi97)– Általában az írópárosok azt mondják, hogy együtt írnak, de nálunk ez másképp van – nyilatkozta a Keresés író/rendezője, Aneesh Chaganty. – Mi egymás ellen írunk. Folyton vitatkozunk és érvelünk, minden fordulatban, ötletben a logikát keressük. Vagyis megpróbáljuk bebizonyítani, hogy miért rossz, amit a másik kitalált. Így minden leírt mondat, fordulat sok próbát áll ki azért, hogy benn maradhasson a történetben. Ha valaki hallgatózna, miközben együtt gondolkodunk, azt hihetné, hogy ősellenségek vagyunk, és valószínűleg mindjárt kést rántunk. Pedig dolgozunk. És szerintünk így jönnek a jó megoldások… (Intercom)
(hp)– Ez a film oda merészkedik, ahova még senki – mondta erről a filmbeli detektívet alakító Debra Messing,. – Amikor elvállaltam a szerepet, fogalmam sem volt róla, hogy sikerülhet-e, amit Aneesék kitaláltak. Igazából nem is érdekelt: egyszerűen jó érzés volt, hogy olyasmit csinálunk, amit más még nem. Az már csak a hab a tortán, hogy a Sundance-en megőrültek tőle az emberek. Nagy siker volt: úgy tűnik, sikerült hatásosan elmondani a sztorit. (Intercom)
(hp)A teljes filmet 13 nap alatt forgatták, azonban az előkészületek, a vágás és az animációk együtt két évet vettek igénybe.
(hp)A teljes film az okoseszközök kijelzőjén játszódik, hasonlóan a 2014-es Unfriended című horrorhoz. Utóbbi film cselekményének főszereplője Laura Barns volt, akinek a neve feltűnik a Keresés első, Facebookos jelenetében.
(hp)