Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
87
Filmadatlap
 
30
Szereplők
11
Vélemények
8
Képek
6
Videók
 
ArpiHajdu és Réci   2018. 10. 19.

Szinte minden kritika, amit olvastam azzal kezdi, hogy a Keresés nem találta fel a spanyolviaszt azzal, hogy különböző online felületeken keresztül mesél el egy történetet, mert már volt ez a film, meg az a film, és ez meg az azért sokkal jobb, mert…Engem nem túlzottan érdekel, hogy volt már előzménye ennek a megoldásnak, hiába kutakodok a filmes élményeim között nekem a Keresés volt az első film, amely egy az egyben ezzel a képi megoldással operál (persze olyan műveket, amelyekben a chatelős jelenetek kulcsszerepet kapnak, már korábban is láthattunk, legutóbb éppen a Remélem legközelebb sikerül meghalnod kapcsán). De visszatérve a Keresésre: kezdjük rögtön a legelső jelenetsorral, ami egy család mindennapjait mutatja be az elektromos kütyüiken keresztül, s aztán az édesanya betegségét, majd elvesztését. Azt kell mondanom: zseniális felvezetés. Aztán kapunk egy kissé felszínes képet arról, hogyan tud működni egy csonkacsalád, a magára maradt apa és a tinédzser lánya hogyan boldogulnak a hétköznapokban, s hogyan szidja le (persze Facebookon, na meg persze Facetime-on, ami jelenleg az amcsik mániája) az apa a lányt azért, mert már megint nem vitte le a szemetet…persze akkor még nem tudja, hogy nemsokára kisebb gondja is nagyobb lesz ennél. A lány ugyanis egy nap felszívódik. Innen kezd izgalmasabbá válni a történet, láthatjuk, ahogy az apa az „online lábnyomokon” keresztül kezdi el felkutatni az eltűnt gyerekét. S szépen lassan gyűlnek a kis puzzle darabok, David pedig rádöbben, egyáltalán nem ismeri a lányát, akit egy a barátai körében népszerű, zongoraművész karrierről álmodó tinédzsernek hitt. Csak arra nem gondol, hogy egy lányt milyen mértékben képes megváltoztatni, ha elveszíti szeretett édesanyját, ráadásul éppen abban a szuperszenzitív időszakban, amikor minden anyai tanács elengedhetetlen, s hiába van egy gondoskodó édesapja, ezt az űrt nehéz betölteni. Fordulatokban nincs hiány, s közben az egésznek nagyon feszült a hangulata (lásd például: megemlékezős, templomi jelenet). Sajnos épp a legnagyobb fordulat az, amire idejekorán rá lehet jönni, ettől függetlenül nem válik unalmassá. Feszültségteremtésben egy nagyon jó filmet kaptunk a Keresés képében, amely képes rámutatni az online jelenlét előnyeire és hátrányaira egyaránt. A különböző technikai eszközökön (hol laptopképernyő, hol telefonkijelző, hol egy rejtett kamera) kibontakozó történet alapból egy feszült érzést ad a néző számára (hiszen akárcsak a főszereplő, ő is csak fokozatosan képes begyűjteni az infókat). Az egyetlen apró hibáját leszámítva azt mondhatjuk, hogy egy igazi meglepetésfilm az idei mozis felhozatalból.

 
indingo   2018. 09. 29.

Összességében nem volt rossz a története, de valahogy nekem hiányzott még valami és sok közhely is szorult a filmbe.


 
Berto49   2018. 09. 21.

Ezt a filmet választottam a nyert mozijegy utalvánnyal, ezúton köszönöm! Nem jósolok nagy közönségsikert ennek a rendhagyó filmnek. Miért? Tegnap, a zalaegerszegi bemutató napján a Cinema City egyik termében abban az egyedülálló élményben volt részem, hogy egymagam üldögéltem, egy teremtett lélek sem volt körülöttem. Úgy is írhatom, hogy magánvetítésen vettem részt! Gondolom sok nézőt visszariasztott a film feliratos volta, de én meg kimondottan örültem neki, hiszen nagyon nem szeretem a szinkronos filmeket. Nem is tudom elképzelni hogyan is lehetne szinkronizálni. Az is furcsa volt, hogy egy amerikai filmben a főszereplő koreai származású, de mit lehet tenni, „dübörög” a multikultúra. Ez a főhős, az özvegyen maradt Kim úr (nálunk Kovácsnak, vagy Szabónak hívnák) egyedül neveli az imádott Margot nevű középiskolás lányát, aki egy napon eltűnik. Innen adódik a film címe. Ami azonban a legkülönösebb: az egész egy számítógép képernyőjén játszódik, a 102 perces játékidőt monitoron kell végigkövetnie a nézőnek. Nyugodtan illethetnek a maradi jelzővel, de ez engem végig idegesített. Monitort nézni otthon is lehet, csak le kell ülni a PC elé. Egyáltalában nem nagy trouvaille, de az elsőfilmes rendező, Aneesh Chaganty és a vezető producer, a kazak-orosz Timur Bekmambetov annak gondolta. A cselekmény viszont elég érdekes, a végső csavar igazán meglepő. Fontos társadalompolitikai mondanivalót is hordoz: egyrészt a közösségi média minden hasznossága mellett sok esetben kártékonnyá válhat, az interperszonális kapcsolatok személytelenné és átláthatatlanná lesznek, másrészt a gyereknevelés túl a fizikai szükségletek gazdag kielégítésén szeretetteljes törődést is kíván. Ezzel együtt nem szívesen néznék meg egy hasonló módszerrel készített filmet.

 
Annuska   2018. 09. 27.

:::A HOZZÁSZÓLÁS CSELEKMÉNYLEÍRÁST TARTALMAZHAT:::
Már hónapokkal ezelőtt láttam az előzetesét, ami felkeltette a figyelmemet. Alig vártam, hogy végre kis hazánkba is eljusson a film. Már egy hónappal ezelőttre ki volt tűzve a magyar premier, amit aztán eltoltak. Gondoltam egy jó filmre megvárakoztatják a nézőt. A története hamar kirajzolódott és beindult. Akkor még nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hogy mindent kameráz, fotóz a család, neten kommunikálnak. Számomra zavaró volt az elején, hogy semmit se látunk élőben, hanem minden egy másik kamera/képernyő szemén kerül elénk. Később hozzászoktam, de összességében nekem annyira nem tetszett ez a megoldás. Egyedinek mondanám, mert még nem láttam hasonlót. Feliratosan vetítik a mozik, ami viszont elég zavaró, hogy fehér háttérre is fehér betűkkel írnak, ilyenkor nagyon kellett koncentrálni, hogy el tudja olvasni az ember a szöveget. A film első fele egy idő után kicsit unalmassá vált, de a későbbiek azért kárpótoltak. Ez az apuka nyomoz otthonról dolog kicsit gyenge lábakon állt, továbbá a rendőrök nyomozása is érdekes volt. Az eltűnt lány számítógépére senki sem volt kíváncsi? Ami igazán tetszett benne, hogy egy egészen más történet kerekedett ki belőle, mint azt gondolta volna az ember. Felmerült az emberrablás, a szőkés gondolata. Helyet kapnak a filmben olyan témák is mint egy szerettünk elvesztése, az utána maradó űr feldolgozása, családon belüli kezelése, illetve az internetes veszélyek. Illetve, hogy mennyire hangsúlyos az életünkben a sok kütyü, ki sem kell mozdulni a kis szobánkból és minden -de valójában semmi- elérhető. Eléggé komoly lett a vége, az életüket az interneten élő fiatalok számára kötelezővé tenném a megnézését. John Cho eléggé megöregedett mióta utoljára filmben láttam, Debra Messing pedig a Laura rejtélyei óta az egyik kedvelt színésznőm. A film hibái ellenére egy elgondolkodtató darab.

 
VvV   2018. 10. 29.

Kicsit kompletteb filmre számítottam. Nálam elmaradt a wow hatás. A története kicsit vontatott az elején.

John Cho
Joseph Lee
John Cho
Aneesh Chaganty
Michelle La Vigne
Debra Messing
Aneesh Chaganty
Debra Messing
John Cho
John Cho
 
John Cho a számítástechnika és a social media segítségével keresi az eltűnt lányát. Mi mindezt egy laptop képernyőjén követjük nyomon. Az ötlet jó, csak kár, hogy nem egyedi. több»
 
Ez a film alapjaiban frusztrációt generál, hiszen nem csak a vászon adta kerettel kell megküzdenünk, hanem a képernyőn megjelenő egyéb ablakok még tovább szeletelik a látható részeket, és néha az események csak a teljes kijelző egy részén történnek. több»
 
A Keresés egy kortárs krimi-thriller, amely egyszerre kiváló alakításokkal életre keltett nyomozós dráma, valamint egy remekül megírt társadalmi kritika a közösségi média hatásáról. Arról, hogy mennyire meghatároz minket, és, hogy mennyire eltérő online personánk a valóditól –mindezt igazán egyedi módon, kizárólag monitorokon, kijelzőkön keresztül elmesélve. több»
 

– Általában az írópárosok azt mondják, hogy együtt írnak, de nálunk ez másképp van – nyilatkozta a Keresés író/rendezője, Aneesh Chaganty. – Mi egymás ellen írunk. Folyton vitatkozunk és érvelünk, minden fordulatban, ötletben a logikát keressük. Vagyis megpróbáljuk bebizonyítani, hogy miért rossz, amit a másik kitalált. Így minden leírt mondat, fordulat sok próbát áll ki azért, hogy benn maradhasson a történetben. Ha valaki hallgatózna, miközben együtt gondolkodunk, azt hihetné, hogy ősellenségek vagyunk, és valószínűleg mindjárt kést rántunk. Pedig dolgozunk. És szerintünk így jönnek a jó megoldások… (Intercom)

(hp )
 

– Ez a film oda merészkedik, ahova még senki – mondta erről a filmbeli detektívet alakító Debra Messing,. – Amikor elvállaltam a szerepet, fogalmam sem volt róla, hogy sikerülhet-e, amit Aneesék kitaláltak. Igazából nem is érdekelt: egyszerűen jó érzés volt, hogy olyasmit csinálunk, amit más még nem. Az már csak a hab a tortán, hogy a Sundance-en megőrültek tőle az emberek. Nagy siker volt: úgy tűnik, sikerült hatásosan elmondani a sztorit. (Intercom)

(hp )
 

A teljes filmet 13 nap alatt forgatták, azonban az előkészületek, a vágás és az animációk együtt két évet vettek igénybe.

(hp )


  Előzetes A film adatlapja
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.