Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
84
Filmadatlap
 
30
Szereplők
43
Vélemények
8
Képek
6
Videók
Keresés
 
ArpiHajdu és Réci   2018. 10. 19.
Feszültségteremtésből jeles

Szinte minden kritika, amit olvastam azzal kezdi, hogy a Keresés nem találta fel a spanyolviaszt azzal, hogy különböző online felületeken keresztül mesél el egy történetet, mert már volt ez a film, meg az a film, és ez meg az azért sokkal jobb, mert…Engem nem túlzottan érdekel, hogy volt már előzménye ennek a megoldásnak, hiába kutakodok a filmes élményeim között nekem a Keresés volt az első film, amely egy az egyben ezzel a képi megoldással operál (persze olyan műveket, amelyekben a chatelős jelenetek kulcsszerepet kapnak, már korábban is láthattunk, legutóbb éppen a Remélem legközelebb sikerül meghalnod kapcsán). De visszatérve a Keresésre: kezdjük rögtön a legelső jelenetsorral, ami egy c... több»

 
Laca//Ho/rr/oR//   2019. 01. 23.
Laptop szeme!

Nagyon vártam, hogy megnézhessem a filmet és tudtam mire számítsak a tekintetben, hogy teljes más szögből mutatják majd be nekünk. Bár nehezen azonosultam ezzel a szöggel, hogy a laptop webkameráján, az illető telefonján vagy éppen a "'hírekből" látom a filmet, de személy szerint meglehetett szokni és még ötletnek sem volt rossz. Maga a műfaj, a thriller dráma, amit Aneesh Chaganty remekül kivitelezett, mivel rendkívül ötletes szomorú és jó pár csavarral körítve alkotta meg ezt a filmet John Cho főszereplésével. Remek játékot mutatott a főszereplő szerintem, mivel a karaktere nem elég, hogy éppen túl volt egy órási "érvágáson", ezt követte a lánya elvesztése, amihez nem éppen kapott egy támogató segítséget. Nem tudta egy idő után kiben bízzon, amit rendkívül jól vitt a film egyik mellékszereplőn túl a másikig. A lényege pedig maga a keresés, amikor a laptop szemszögéből láthattuk, hogyan lehet segítségünkre az adott készülékünk és miként lehet kihasználni egy oldalak, mint például a facebook, tweet, messenger vagy egy társkereső. Ez szerintem zseniális volt, ahogyan egyik után a másikig kutatott és használta ki az előnyeit egyes oldalaknak. A végén meg a csavar amit nem szeretnék leírni, mert erős spoiler veszély lenne, hát meglepett, mert már nem tudtam mi az igazság a lánya eltűnése körül. Csak ajánlani tudom.


 
indingo   2018. 09. 29.

Összességében nem volt rossz a története, de valahogy nekem hiányzott még valami és sok közhely is szorult a filmbe.

 
Berto49   2018. 09. 21.

Ezt a filmet választottam a nyert mozijegy utalvánnyal, ezúton köszönöm! Nem jósolok nagy közönségsikert ennek a rendhagyó filmnek. Miért? Tegnap, a zalaegerszegi bemutató napján a Cinema City egyik termében abban az egyedülálló élményben volt részem, hogy egymagam üldögéltem, egy teremtett lélek sem volt körülöttem. Úgy is írhatom, hogy magánvetítésen vettem részt! Gondolom sok nézőt visszariasztott a film feliratos volta, de én meg kimondottan örültem neki, hiszen nagyon nem szeretem a szinkronos filmeket. Nem is tudom elképzelni hogyan is lehetne szinkronizálni. Az is furcsa volt, hogy egy amerikai filmben a főszereplő koreai származású, de mit lehet tenni, „dübörög” a multikultúra. Ez a főhős, az özvegyen maradt Kim úr (nálunk Kovácsnak, vagy Szabónak hívnák) egyedül neveli az imádott Margot nevű középiskolás lányát, aki egy napon eltűnik. Innen adódik a film címe. Ami azonban a legkülönösebb: az egész egy számítógép képernyőjén játszódik, a 102 perces játékidőt monitoron kell végigkövetnie a nézőnek. Nyugodtan illethetnek a maradi jelzővel, de ez engem végig idegesített. Monitort nézni otthon is lehet, csak le kell ülni a PC elé. Egyáltalában nem nagy trouvaille, de az elsőfilmes rendező, Aneesh Chaganty és a vezető producer, a kazak-orosz Timur Bekmambetov annak gondolta. A cselekmény viszont elég érdekes, a végső csavar igazán meglepő. Fontos társadalompolitikai mondanivalót is hordoz: egyrészt a közösségi média minden hasznossága mellett sok esetben kártékonnyá válhat, az interperszonális kapcsolatok személytelenné és átláthatatlanná lesznek, másrészt a gyereknevelés túl a fizikai szükségletek gazdag kielégítésén szeretetteljes törődést is kíván. Ezzel együtt nem szívesen néznék meg egy hasonló módszerrel készített filmet.

 
TomÁcs   2019. 09. 18.

Érdekes, a kicsit rendhagyó film volt. Kell hozzá egy kis átszellemülés, de csak gratulálni tudok az ötletért és a kivitelezésért.

John Cho
Joseph Lee
John Cho
Aneesh Chaganty
Michelle La Vigne
Debra Messing
Aneesh Chaganty
Debra Messing
John Cho
John Cho
 
John Cho a számítástechnika és a social media segítségével keresi az eltűnt lányát. Mi mindezt egy laptop képernyőjén követjük nyomon. Az ötlet jó, csak kár, hogy nem egyedi. több»
 
Ez a film alapjaiban frusztrációt generál, hiszen nem csak a vászon adta kerettel kell megküzdenünk, hanem a képernyőn megjelenő egyéb ablakok még tovább szeletelik a látható részeket, és néha az események csak a teljes kijelző egy részén történnek. több»
 
A Keresés egy kortárs krimi-thriller, amely egyszerre kiváló alakításokkal életre keltett nyomozós dráma, valamint egy remekül megírt társadalmi kritika a közösségi média hatásáról. Arról, hogy mennyire meghatároz minket, és, hogy mennyire eltérő online personánk a valóditól –mindezt igazán egyedi módon, kizárólag monitorokon, kijelzőkön keresztül elmesélve. több»

A film összbevétele 75 462 037 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 25 735 527 forintot termelt. A hazai mozik összesen 29 578 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.

 

– Általában az írópárosok azt mondják, hogy együtt írnak, de nálunk ez másképp van – nyilatkozta a Keresés író/rendezője, Aneesh Chaganty. – Mi egymás ellen írunk. Folyton vitatkozunk és érvelünk, minden fordulatban, ötletben a logikát keressük. Vagyis megpróbáljuk bebizonyítani, hogy miért rossz, amit a másik kitalált. Így minden leírt mondat, fordulat sok próbát áll ki azért, hogy benn maradhasson a történetben. Ha valaki hallgatózna, miközben együtt gondolkodunk, azt hihetné, hogy ősellenségek vagyunk, és valószínűleg mindjárt kést rántunk. Pedig dolgozunk. És szerintünk így jönnek a jó megoldások… (Intercom)

(hp)
 

– Ez a film oda merészkedik, ahova még senki – mondta erről a filmbeli detektívet alakító Debra Messing,. – Amikor elvállaltam a szerepet, fogalmam sem volt róla, hogy sikerülhet-e, amit Aneesék kitaláltak. Igazából nem is érdekelt: egyszerűen jó érzés volt, hogy olyasmit csinálunk, amit más még nem. Az már csak a hab a tortán, hogy a Sundance-en megőrültek tőle az emberek. Nagy siker volt: úgy tűnik, sikerült hatásosan elmondani a sztorit. (Intercom)

(hp)
 

A teljes filmet 13 nap alatt forgatták, azonban az előkészületek, a vágás és az animációk együtt két évet vettek igénybe.

(hp)
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.