Játssz egy Samsung Galaxy A20e-ért · Nyerj mozijegyet akár minden héten! Több info itt » Login  
Filmadatlap
 
27
Szereplők
27
Vélemények
67
Képek
16
Videók
 
arctoslion   2020. 04. 09.

legújabb vélemény

A Tuti film...

Nem értem a fanyalgókat. Nem unalmas, végig jó film. Az akkori miliőt hűen ábrázolja. Jól ábrázolja az akkori lehetőségeket. Ahol kell, adatokat közöl, ahol kell, izgalmas. Ami a szereplőket illeti; Ryan Gosling nekem meglepő volt, mielőtt elkezdtem nézni a filmet, de azt " megnyugodtam ", hiszen nagyon jól tette le a szerepet az asztalra. Végig látni lehetett, hogy úgy is, mint az akkori valóságban, Armstrong a munkáját végezte. Neki nem az volt a lényeg, hogy ő legyen az első, aki a Holdra lép, hanem az, hogy megtörténjen. Nagyon tetszett. 10/9... több»

 
Attila G.   2019. 04. 18.

a nap véleménye

Az asztronauta felesége... Szerepében: a csodálatos Claire Foy

Igazából azon gondolkozom, hogy egy ilyen filmmel kapcsolatos hozzászólás bármely pontjára oda kell-e írni a „SPOILER” szócskát – amit egyébként kifejezetten utálok használni a magyartalansága miatt. Létezik-e olyan ember, akinek ha egy kicsit is felkelti az érdeklődését a film; akkor bármiféle meglepetést okozhat számára a film végkifejlete. Ugyanis mondhatjuk, hogy valós történet alapján készült a film –, hogy miért fogalmaztam így, arra visszatérek. Azért töprengek, mert szerintem a film zseniális „epilógusában” szerintem újra lejátszódik a szemünk előtt a film egész története, még ha csekély mértékben megváltozó kronológiával is. S eme filmmel kapcsolatos hozzászólás tekintetében talán bőségesen elegendő lenne erről az utolsó jelenetről írni (na persze nem azért, mert a film rossz lett volna). Pedig… Na de ne szaladjunk ennyire előre. Teszem hozzá, szerintem a film címe akár némiképp is félrevezető is lehet. Ha valaki csak a film címét olvassa el – bármiféle egyéb, a filmmel kapcsolatos információ hiányával –, szerintem teljes jogossággal gondolhatja azt, hogy ez a film például az Amerikai Egyesült Államok valamelyik elnökéről szól, és még csak nem is lehetne hibáztatni ezért a feltételezésért. Mivel nagy filmrajongó vagyok, természetesen olvastam a filmről. Nem feltétlenül terveztem, hogy meg is nézem, mivel egy olyan már-már gejl film képe lebegett a szemem előtt, ami tal... több»


 
ArpiHajdu és Réci   2018. 11. 14.

a nap véleménye

Korrekt film Az első ember, de nem több

Damien Chazelle-nek nem kellett túl sokat tennie ahhoz, hogy rövid időn belül az egyik kedvenc rendezőmmé avanzsálódjon. Csak két cím: Whiplash és Kaliforniai álom. Számomra mindkettő szerepel az elmúlt évek legnagyobb filmélményei között. Zseniális alkotások ezek, s mindezt egy olyan rendező hozta létre, aki még a 35. életévét sem töltötte be. Legújabb filmje, Az első ember is egy igazán korrekt produkció, gyönyörű fényképezéssel, hatásos képsorokkal. De valami mégis hiányzik belőle ahhoz, hogy gyarapítsa a legerőteljesebb filmélményeim listáját. Valahogy nem tudott megmutatkozni Chazelle egyedi látásmódja, s talán ebben a témában nem is volt esély rá, hogy megmutatkozzon. Félreértés ne essék, semmi gond nincs azzal, hogy a rendező ezúttal elrugaszkodva kissé a zenés műfajoktól, valami másban is kipróbálta magát. S ha már váltani akart, Neil Armstrong űrkalandja abszolút olyan sztori volt, amit igenis be kell mutatni szélesvásznon is. S Chazelle ezt remekül meg is valósította, ahogy korábban is írtam, már-már túl korrektre sikerült ez a produkció, s furcsa módon ezúttal ez nem dicséret. A világ minden táján ismerik Neil Armstrong történetét, az amerikaiak számára pedig valószínűleg ez olyan legendává vált, amit sosem felejt el az, aki átélte (vagyis a tv/rádióközvetítéseket hallgatva, körmét rágva izgulta végig a kalandot), s nincs kétségem afelől, hogy a legtöbb amerikai egye... több»

 
HETEDIK   2018. 10. 21.

a nap véleménye

Csodálatos alkotás Az első ember

Csodálatos film. Chazelle már lerakott az asztalra egy Whiplasht, a Kaliforniai álom nekem nem tetszett, de a szakma azt is elismerte, most pedig itt van Armstrong története. Rögtön a közepébe csapunk, láthatjuk ennek a zseniális pilóta/mérnök repülését a légkör peremére és hihetetlen manőverét vissza a Földre. Mindezt olyan feszült és klausztrofób módon, mint ha csak ott lennénk a főhőssel, egyszerűen belepaszíroz a székbe az élmény. Ez a hatás nem csitul később sem, minden egyes űrjelenetnél átélhetjük mindezt, hála Chazelle zsenijének. Ryan Gosling csont nélkül hozza a szinte mindig kimért Armstrong karakterét, még a leglehetetlenebb pillanatokban is megőrzi hidegvérét, csupán egyetlen alkalommal hullik darabjaira: mikor meghal kislánya, Karen. A jelenet, mikor Gosling elkezd sírni, hosszan kitartva, szívszorító és olyan erővel van eljátszva, hogy már ezért Oscarra jelölném az actort. A Karen jelenség végig ki van tartva a filmben, Armstrong egy pillanatra sem feledi halott csemetéjét, mikor pedig a Hold kráterébe beleejti karkötőjét, na ott még nálam is eltört a mécses. Armstrong és az első Holdraszállás története centiről centire mutatja be ezt a hihetetlen történetet, fantasztikus színészi teljesítményekkel, vérprofi rendezéssel és olyan jelenetekkel, hogy néha félre kellett néznem, mert szinte megvakultam, olyan intenzítással pörgött a cselekmény meg az űrkabin. A végső ... több»

 
HercegPeter   2019. 08. 12.

A holdraszállás az emberiség egyik legnagyobb eseménye és ez a tett összefonódott Neil Armstrong nevével. De a film megmutatja, hogy hányan voltak a háttérben azok, akikről fogalmunk sincs és azok akiknek az élete árán jutottak el a Holdra. Várható volt, hogy előbb vagy utóbb készül egy nagyszabású mozifilm a törtétekről. Ugyebár a sztorin nem nagyon lehetett színezni, így talán mondhatom, hogy nem túl izgalmas, inkább drámai. A címből is sejthető, hogy a film lényege nem a holdraszállás, hanem az addig vezető több éves, kínkeserves út és azok, akik ezt az utat végigjárták. Akit csak az előbbi érdekel az egyből tekerjen az utolsó pár percre. Egyébként szerintem maga a film nem egy nagy durranás. Talán jobb lett volna, ha elmennek egyfajta dokumentarista irányba, mert nálam ez a dráma nem volt túl hatásos.

 
Orosz István   2018. 10. 26.

Nekem picit unalmas volt, de érdekes volt nem egy szokványos önéletrajzi film volt. Nem sokat láthattunk a híres asztronauta előéletéből, mondjuk engem érdekelt volna pl a gyermekkora mi volt az álma stb... 4D-be néztük effektekkel egész jó volt!

 
Thibo84   2019. 02. 24.

Vontatott és helyenként unalmas film. Nem igazán kötötte le a figyelmemet. Ráadásul még a lényeget is hamarjában lezavarták, a Holdra szállást. Olyan érzésem volt, mintha inkább a drámai vonalára akarnának a film készítői ráfókuszálni.

Ryan Gosling
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Jason Clarke
Jason Clarke
Jason Clarke
Claire Foy
Claire Foy
Claire Foy
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Jason Clarke
Damien Chazelle
Damien Chazelle
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Claire Foy
Jason Clarke
Olivia Hamilton
Jason Clarke
Claire Foy
Damien Chazelle
Jason Clarke
Claire Foy
Ryan Gosling
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Claire Foy
Jason Clarke
Olivia Hamilton
Olivia Hamilton
Claire Foy
Ryan Gosling
Claire Foy
Ryan Gosling
Claire Foy
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Damien Chazelle
Olivia Hamilton
Olivia Hamilton
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Olivia Hamilton
Damien Chazelle
Jason Clarke
Olivia Hamilton
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Claire Foy
Jason Clarke
Ryan Gosling
Corey Stoll

A film összbevétele 100 546 153 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 44 006 540 forintot termelt. A hazai mozik összesen 101 690 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.

 

Claire Foy kifejezetten Janet Armstrong megformálásának kedvéért vált meg hosszú hajától, hogy jobban hasonlítson rá, és ezáltal is hitelesebb legyen. Ez a rövidebb frizura később is praktikusnak bizonyult, hiszen a Millennium-filmek folytatásában, az Ami nem öl meg című filmben is egy fiúsabb külsejű lányt kellett alakítania.

(Attila G.)
 

Neil Armstrong ugyan nem élte meg a róla szóló film bemutatóját, de áldását adta a projektre, amelyben az életrajzi könyvének írója, James R. Hansen is közreműködött társproducerként. Armstrongnak nagyon tetszett az, ahogyan a könyvben ábrázolta őt Hansen, így úgy vélte, ha a filmben is ezt a vonalat követik az alkotók, nem lehet semmi probléma.

(ArpiHajdu és Réci)
 

Szeptember elején a velencei fesztiválon volt Az első ember című film világpremierje, és már akkor kitört egy vita vele kapcsolatban. A produkció Neil Arsmtrong életrajzából készült, és azt a tízéves küzdelmet meséli el, amelynek eredményeként az első ember a Holdra léphetett. A filmet már most többszörös Oscar-várományosnak tartják, van azonban valami, ami bántja egyesek csőrét. Miközben dokumentarista hitelességgel mutatnak be mindent, ami a holdraszállással kapcsolatos, kimaradt az a jelenet, amikor Armstrong és Buzz Aldrin kitűzik az amerikai lobogót Földünk útitársa felszínén. Egyes bírálók szerint emiatt a film nem eléggé hazafias. Az első embert jegyző Damian Chazelle Oscar-díjas rendező erre azt válaszolta, hogy mindez nem politikai állásfoglalás akar lenni, csupán arról van szó, hogy a film Armstrong érzelmeire és tapasztalataira koncentrál, ebből a szempontból pedig nem perdöntő jelentőségű, amikor társával kitűzik a zászlót. Ryan Gosling tréfával ütötte el a dolgot, mondván, mivel ő kanadai színész, az amerikai zászlót illetően nála „kognitív torzítás” léphet fel, talán ezért nem tartja jelentősnek a problémát. Neil Arsmtrong fiai, Neal és Eric, akik tanácsaikkal segítettek a film alkotóinak, egyáltalán nem érzik gondnak a zászlóügyet, de azt mondják, nem akarnak senkit befolyásolni, aki megnézi a filmet, döntse el mindenki maga, mit gondol erről. A DigitalSpy pedig rámutat, hogy amikor Armstrongot a Holdon látjuk, a háttérben szinte végig ott van az amerikai zászló, akárcsak az egész filmben, hiszen a NASA épületein és az amerikai portákon is mindig ott leng a csillagos-sávos lobogó. A történeti hűség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a zászló-probléma már a holdraszállás idején is megjelent, sokan kifogásolták ugyanis, hogy űrhajósok nem az ENSZ, hanem az USA lobogóját tűzték ki a Holdon. (UIP Duna)

(hp)
 

Az első ember Damien Chazelle első olyan filmje, melynek nem maga írta a forgatókönyvét.

(hp)
 

Ez Damien Chazelle első nem zenés filmje.

(hp)
 

Az első ember a Universal Pictures első filmje, melyet IMAX kamerákkal vettek fel.

(hp)
 

A film alapjául szolgáló kötet szerzőjét, James R. Hansent eddigi pályafutása alatt kétszer jelölték Pulitzer-díjra.

(hp)
 

Damien Chazelle és a zeneszerző, Justin Hurwitz negyedik közös filmje (Guy and Madeline on a Park Bench, Whiplash, Kaliforniai álom).

(hp)
 

Ryan Gosling és a rendező, Damien Chazelle második közös filmje a Kaliforniai álom után.

(hp)
 

Damien Chazelle az Oscar-díjas Kalifornia álom mögött álló teljes kreatív stábot magával hozta, beleértve a zeneszerzőt, Justin Hurwitz, az operatőrt, Linus Sandgrent, a jelmeztervezőt, Mary Zophrest és a vágót, Tom Crosst is.

(hp)
 
Az első ember visszahozza a klasszikus hollywoodi drámák hangulatát, visszafogott, de hatásos eszközökkel dolgozik, méltón mutatja be a Holdra szállás történetét, és az embert mögötte. több»
 
Pazar látvány és egy karaktertanulmány: ez lett Damien Chazelle első grandiózus blockbustere, amely végül a Holdra repíti a nézőt. több»
 
A fiatal direktor legújabb mozijára a legjobb szó az, hogy hatásos. Hatásos, mert jó szókásához híven a rendező ismét remekül bánik a feszültségteremtéssel, illetve kiválóan alakítja filmje atmoszféráját, ezáltal jól érezteti velünk az alkotás Armstrong és csapata küldetésének súlyát anélkül, hogy pátoszos és giccses ömlengésbe menne át a végeredmény. több»
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.