Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
Filmadatlap
 
27
Szereplők
21
Vélemények
67
Képek
16
Videók
 
ArpiHajdu és Réci   2018. 11. 14.
Korrekt film Az első ember, de nem több

Damien Chazelle-nek nem kellett túl sokat tennie ahhoz, hogy rövid időn belül az egyik kedvenc rendezőmmé avanzsálódjon. Csak két cím: Whiplash és Kaliforniai álom. Számomra mindkettő szerepel az elmúlt évek legnagyobb filmélményei között. Zseniális alkotások ezek, s mindezt egy olyan rendező hozta létre, aki még a 35. életévét sem töltötte be. Legújabb filmje, Az első ember is egy igazán korrekt produkció, gyönyörű fényképezéssel, hatásos képsorokkal. De valami mégis hiányzik belőle ahhoz, hogy gyarapítsa a legerőteljesebb filmélményeim listáját. Valahogy nem tudott megmutatkozni Chazelle egyedi látásmódja, s talán ebben a témában nem is volt esély rá, hogy megmutatkozzon. Félreértés ne ess... több»

 
Thibo84   2019. 02. 24.

Vontatott és helyenként unalmas film. Nem igazán kötötte le a figyelmemet. Ráadásul még a lényeget is hamarjában lezavarták, a Holdra szállást. Olyan érzésem volt, mintha inkább a drámai vonalára akarnának a film készítői ráfókuszálni.


 
BoBamburg   2019. 02. 24.

Ez pont egy olyan film, amit nem nagyon lehet elrotnani, hiszen adott a téma, ami mégiscsak a történelem egy nagy pillanata. Viszont számomra kissé kevés volt a tálalás. Hosszú film és nem mindig tudta fenttartani az érdeklődésemet. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy csak a robbangatós pörgős filmek a jó sci-fik, mert nem így van, de kevesebb üres járat nem ártott volna a filmnek. Színészgárdára viszont nem nagyon lehet panasz.

 
Milanman   2018. 12. 26.
Filmművészet, felső fokon.

Damien Chazelleről már eddig is tudni lehetett, hogy generációjának egyik legtehetségesebb alkotóművésze. Külön bravúros eddigi pályafutásában, hogy minden filmjével újabb műfajokban próbálta ki magát és eddig mindig rendkívül magas szintű volt a végeredmény. A First Man sem kivétel. Sikerült a fiatal rendezőnek az a bravúr, hogy egyszerre lett filmje izgalmas, feszült kordokumentum és megható, drámai életrajzi film. Chazelle láthatóan és tudatosan törekedett arra, hogy a történelmi/életrajzi alkotóelemek hangsúlyát úgy határozza meg, hogy egyszerre legyen mindkét műfajban fajsúlyos az alkotása. Az űrkutatás visszásságait, az amerikai-szovjet űrverseny kiéleződését és az űrmissziók műhelyti... több»

 
irongozu   2019. 02. 01.
Ryan Gosling zseniális szerepe

Én Ryan Gosling alakítását szeretném méltatni. Ez nem egy bohókás szerep volt és ennek megfelelően nagy átéléssel játszott. A bemutatók alapján egy unalmas személyiség megformálását láttam esélyesnek ebben a filmben, azonban egyáltalán nem ezt kaptam. Végig lekötött és segített, hogy egy kicsit én is átéljem a nagy pillanatokat, melyek hatással voltak a történelemre.

Ryan Gosling
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Jason Clarke
Jason Clarke
Jason Clarke
Claire Foy
Claire Foy
Claire Foy
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Jason Clarke
Damien Chazelle
Damien Chazelle
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Claire Foy
Jason Clarke
Josh Singer
Olivia Hamilton
Jason Clarke
Claire Foy
Damien Chazelle
Jason Clarke
Claire Foy
Ryan Gosling
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Claire Foy
Jason Clarke
Josh Singer
Olivia Hamilton
Olivia Hamilton
Claire Foy
Ryan Gosling
Claire Foy
Ryan Gosling
Claire Foy
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Damien Chazelle
Olivia Hamilton
Olivia Hamilton
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Ryan Gosling
Olivia Hamilton
Damien Chazelle
Jason Clarke
Olivia Hamilton
Damien Chazelle
Ryan Gosling
Claire Foy
Jason Clarke
Ryan Gosling
Corey Stoll
 
Az első ember visszahozza a klasszikus hollywoodi drámák hangulatát, visszafogott, de hatásos eszközökkel dolgozik, méltón mutatja be a Holdra szállás történetét, és az embert mögötte. több»
 
Pazar látvány és egy karaktertanulmány: ez lett Damien Chazelle első grandiózus blockbustere, amely végül a Holdra repíti a nézőt. több»
 
A fiatal direktor legújabb mozijára a legjobb szó az, hogy hatásos. Hatásos, mert jó szókásához híven a rendező ismét remekül bánik a feszültségteremtéssel, illetve kiválóan alakítja filmje atmoszféráját, ezáltal jól érezteti velünk az alkotás Armstrong és csapata küldetésének súlyát anélkül, hogy pátoszos és giccses ömlengésbe menne át a végeredmény. több»
 

Claire Foy kifejezetten Janet Armstrong megformálásának kedvéért vált meg hosszú hajától, hogy jobban hasonlítson rá, és ezáltal is hitelesebb legyen. Ez a rövidebb frizura később is praktikusnak bizonyult, hiszen a Millennium-filmek folytatásában, az Ami nem öl meg című filmben is egy fiúsabb külsejű lányt kellett alakítania.

(Attila G. )
 

Neil Armstrong ugyan nem élte meg a róla szóló film bemutatóját, de áldását adta a projektre, amelyben az életrajzi könyvének írója, James R. Hansen is közreműködött társproducerként. Armstrongnak nagyon tetszett az, ahogyan a könyvben ábrázolta őt Hansen, így úgy vélte, ha a filmben is ezt a vonalat követik az alkotók, nem lehet semmi probléma.

(ArpiHajdu és Réci )
 

Szeptember elején a velencei fesztiválon volt Az első ember című film világpremierje, és már akkor kitört egy vita vele kapcsolatban. A produkció Neil Arsmtrong életrajzából készült, és azt a tízéves küzdelmet meséli el, amelynek eredményeként az első ember a Holdra léphetett. A filmet már most többszörös Oscar-várományosnak tartják, van azonban valami, ami bántja egyesek csőrét. Miközben dokumentarista hitelességgel mutatnak be mindent, ami a holdraszállással kapcsolatos, kimaradt az a jelenet, amikor Armstrong és Buzz Aldrin kitűzik az amerikai lobogót Földünk útitársa felszínén. Egyes bírálók szerint emiatt a film nem eléggé hazafias. Az első embert jegyző Damian Chazelle Oscar-díjas rendező erre azt válaszolta, hogy mindez nem politikai állásfoglalás akar lenni, csupán arról van szó, hogy a film Armstrong érzelmeire és tapasztalataira koncentrál, ebből a szempontból pedig nem perdöntő jelentőségű, amikor társával kitűzik a zászlót. Ryan Gosling tréfával ütötte el a dolgot, mondván, mivel ő kanadai színész, az amerikai zászlót illetően nála „kognitív torzítás” léphet fel, talán ezért nem tartja jelentősnek a problémát. Neil Arsmtrong fiai, Neal és Eric, akik tanácsaikkal segítettek a film alkotóinak, egyáltalán nem érzik gondnak a zászlóügyet, de azt mondják, nem akarnak senkit befolyásolni, aki megnézi a filmet, döntse el mindenki maga, mit gondol erről. A DigitalSpy pedig rámutat, hogy amikor Armstrongot a Holdon látjuk, a háttérben szinte végig ott van az amerikai zászló, akárcsak az egész filmben, hiszen a NASA épületein és az amerikai portákon is mindig ott leng a csillagos-sávos lobogó. A történeti hűség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a zászló-probléma már a holdraszállás idején is megjelent, sokan kifogásolták ugyanis, hogy űrhajósok nem az ENSZ, hanem az USA lobogóját tűzték ki a Holdon. (UIP Duna)

(hp)
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.