Kövess minket: Játssz egy Kodak Extráért! · Ajándék mozijegy minden felhasználónknak! Több info itt » Login  
73

Gyilkosság az Orient expresszen

(Murder on the Orient Express)
 
MMcFly2015  2017. 11. 09.

Éreztem már akkor, mikor elkezdték promózni a filmet, hogy valamilyen szinten fölösleges alkotás ez, mert ez nem az a történet, amin sok változtatni való van, és aki ismeri, annak pláne nem tud nagy fordulatot okozni. Én spoiler mentesen ültem be a moziterembe ugyanis 10-15 éve belefutottam a '74-es féle változatba, de konkrétan csak halványan az alap sztori maradt meg, a végkifejletre egyáltalán nem emlékszem. Őszintén örülök, hogy 2017-ben egy olyan krimit tudtam nagy vásznon megnézni, aminek a lényege nem feltétlen a látványra épül, hanem bizony a párbeszédek viszik előre a nyomozást, és szinte minden perce fontos momentum. Mai világba ez már unalmasnak tűnhet, tehát senki ne dőljön be a pörgős előzetesnek, ez bizony egy lassúbb krimit dolgoz fel, a megoldás (és fordulat) több mint másfél óránál kezd feltűnni. A rendező igyekezett kicsit ,,tuningolni" a környezeten, ritkán látott kameramozgásokkal, minimális akcióval, (bajusszal), és CGI-s tájakkal. Utóbbi néhol zavaróan giccses lett, és inkább idézte fel nekem a Polár Express világát, mint sem egy detektíves krimit. Ezek a hibák persze pár percet foglalnak a filmben, de mégis szúrja az ember szemét. A szereplők egytől egyig nagy nevek, bár maradandót nem sikerül produkálniuk, mindenkinek vannak jó pillanatai, még sincs idő azonosulni velük, a végére meg szinte érdektelenné válik a sorsuk... Annak, aki nem látott egyetlen egy feldolgozást sem, és csak most ismerkedik Agatha Christe legsikeresebb történetével, nekik biztos tökéletes választás krimi téren. Sajnos viszont az emberek zöme tisztában van a művel, így csak egy újabb remake, ami ki tudja, miért készült el. A film legvége utalgat a Halál a Níluson c. regényre, gondolom tervben van egyfajta folytatás, de nem tudom mennyire jó ötlet, egy újabb Poirot szériát indítani. Majd látjuk, mit mutatnak a számok. :)

 
indingo  2017. 11. 09.

Nem voltam elájulva a filmtől, hozzáteszem a könyvet sem olvastam. Az első 1,5 óra eléggé unalmas, amit csak a csodás havas tájak látványa enyhít. Az utolsó 20 perc volt csak ami tetszett és legalább egy kicsit érdekessé tette a filmet.

 
ArpiHajdu és Réci  2017. 12. 03.

Egyfelől könnyű dolga volt a készítőknek, hiszen Agatha Christie gondoskodott az erős alaptörténetről, másfelől viszont pont ez okozta a nehézséget, hiszen klasszikus műről van szó, amit már több ízben feldolgoztak (lásd az 1974-es feldolgozást) és hát David Suchet Poirot alakja annyira emlékezetes, hogy rizikós vállalkozás volt valami újat létrehozni belőle. A film hangulata szerintem magával ragadó, már önmagában az, hogy egyetlen helyszínen, egy vonaton játszódik a történet, ahonnan ugyan néha kitekintünk a kinti környezetre, de alapvetően megvan a bezártság érzet, s hogy a szereplők egymásra vannak utalva, főleg úgy hogy tudjuk, hogy egy gyilkos van köztük. Ezen rengeteget segít a kamerakezelés többrétűsége: felülnézettből felvett jelenetek, ablakon keresztüli fényképezés, s összefoglalóan elmondható, hogy Haris Zambarloukos képei remek dinamikát adnak a filmnek. Kenneth Branagh Poirot-ja szerintem nem sikerült rosszul; bár szinkronosan láttam a filmet, azért kíváncsi vagyok, hogy eredeti nyelven hogyan oldotta meg az akcentust. Megvan benne a magabiztosság, hiszen tisztában van vele, hogy ő a legjobb detektív, ezáltal még kicsit fölényes is, ugyanakkor szimpatikussá teszi, hogy egy-egy jelenetben bevallja, hogy ő sem csalhatatlan: elakadt a nyomozással, valamint már az elejétől hangsúlyozza, hogy ő nem akar mást, csak pihenni szeretne. És persze ne feledkezzünk meg a bajuszáról sem, amely merész húzás volt (főleg az előbb említett Suchet-féléhez képest), de azt mindenképp díjazandó, hogy Branagh egy új, s egyedi Poirot alkotott meg részben ennek a segítségével is. Az mindig érdekes, hogyha egy rendező saját magát teszi meg főszereplővé. Vajon hogyan láthatja saját magát kívülről? Az Orient expressz esetében azonban Branagh nem akármilyen sztárgárdát csődített össze. Én a magam részéről ezt nem éreztem önkényesnek, minden karakternek megvolt a maga különlegessége és sejthető volt, hogy ezek az emberek nem véletlenül utaznak egyazon vonaton. S ahogy Poirot halad előre a nyomozással, úgy szépen lassan fölsejlik a film fő szála mögött rejlő történet, s a karakterek egyéni érintettsége is.
Természetesen a szóban forgó filmmel kapcsolatban teljesen más lenne az összkép, ha az ember ismeri az irodalmi alapot és/vagy látta a korábbi filmváltozatot, de a maga jogán nem lett rossz a 2017-es változat, a közel két órás játékideje kellő izgalmakat rejteget, s a lezárása is korrekt (s finoman utal is a végén arra, hogy mi lesz a „világ legjobb detektívjének” következő kalandja).

 
Deku  2017. 12. 05.

Jól indított a film majd egy hirtelen váltással mélyrepülésbe kezdett ami elrontott mindent. Itt el se tudom képzelni, hogy mi történt, mivel eleinte nem volt vele bajom mivel a sztori egész helyes volt, de aztán hiányérzetem támadt.

 
Szilonka  2017. 11. 14.

Az az érzésem volt a film nézése közben, hogy alig történik valami. Még a szokásos feszültség keltés is elmaradt, ami ezeknél a filmeknél szinte kötelező, hogy egyik szereplőről a másikra terelődik a gyilkosság gyanúja. A végét úgy éreztem, hogy eléggé összecsapták. Át kellett beszélném azzal akivel a filmet néztem, hogy ki-ki is volt mert annyira elhadarták.

Kenneth Branagh
Johnny Depp
Daisy Ridley
Penélope Cruz
Judi Dench
Michelle Pfeiffer
Willem Dafoe
Derek Jacobi
Josh Gad
Leslie Odom Jr.
Lucy Boynton
Olivia Colman
Manuel Garcia-Rulfo
Marwan Kenzari
Sergei Polunin
Tom Bateman
Kenneth Branagh
Kenneth Branagh
Kenneth Branagh
Daisy Ridley
Johnny Depp
Daisy Ridley
Michelle Pfeiffer
Judi Dench
Olivia Colman
Penélope Cruz
Judi Dench
Olivia Colman
Manuel Garcia-Rulfo
Daisy Ridley
Leslie Odom Jr.
Josh Gad
Johnny Depp
Sergei Polunin
Johnny Depp
Smoking Barrels: Gyilkosság az Orient expresszen
A 2017-es Gyilkosság az Orient expresszen gyönyörű operatőri munkával, kiváló díszletekkel és remek színészi teljesítményekkel operáló alkotás, ám mindezek ellenére azt tudom mondani, hogy az idei év egyik, ha nem a legfeleslegesebb filmje. Egy végtelenül korrekt mű, de 2017-ben abszolút nem látom a létjogosultságát.
7/10
VOX.hu - Gyilkosság az Orient expresszen
Ettől féltünk: Kenneth Branagh adaptációja csak egy drága film a vonatozó bajuszról. 55/100

Corn and Soda: Gyilkosság az Orient-expresszen
A film sikerrel képes visszahozni valamicskét az évtizedekkel ezelőtt virágzó, dialógus alapú, rejtvényfejtős krimik világából. 65/100
 

Valóban történet egy gyilkosság az egykori Orient Expresszen. Maria Farcasanut kirabolta és meggyilkolta Karl Strasser, majd hulláját kidobta a mozgó vonatból. Agatha Christie regénye egy évvel az eset után jelent meg. Egy további különleges eset is fűződik a vonathoz, melyről 1950-ben rejtélyes körülmények között tűnt el Simon Karpe, akit kémkedéssel hoztak hírbe. Ez az eset inspirálta a James Bond-kötetek szerzőjét, Ian Fleminget az Oroszországból szeretettel megírására.

(hp)
 

Az alkotók az egyik kisebb szerepre szerették volna leszerződtetni Angelina Jolie-t, aki azonban csak azzal a feltétellel vállalta volna a szereplést, ha nagyobb hangsúlyt kapna az általa alakított karakter. A forgatókönyvhöz azonban ragaszkodtak a készítők, így a tárgyalások abbamaradtak. Ezt követően felmerült Charlize Theron neve is, de végül a szerepet Michelle Pfeiffer kapta meg.

(hp)
 

A film forgatásának idején Josh Gad több alkalommal is meglátogatta kamerájával Daisy Ridley-t a lakókocsijában, hogy kipuhatoljon néhány részletet a Star Wars: Az utolsó Jedikről. A humoros felvételeket ezt követően megosztotta a Twitteren, melyeket világszerte több millióan néztek és osztottak meg.

(hp)


  Előzetes A film adatlapja
Ez az oldal sütiket (cookies) használ. A honlapon való további böngészéssel Ön hozzájárul ezek használatához. Bővebben itt.