Bong Joon-ho ennél jóval közönségbarátabb thrillert rendezett, amely ugyan egyetlenegy snittel hosszabb a kelleténél, de más hibát igazán nem tudunk felróni neki. Több
Az Élősködők valóban egy elég erős film lett, mely olyan egyedi feldolgozásban jeleníti meg a gazdag és szegény közötti egyre nagyobb szakadékot globális szinten, melyre kevés filmben volt példa. Több
Bátor, erőteljes alkotás lett a Paraziták, mely bár újat nem feltétlenül mond a társadalmi rétegek különbözősségeinek boncolgatásával, de ahogyan teszi azt, arra mindenképpen emlékezni fogunk. Több
Bong Joon-ho ismét képes volt egy érdekfeszítő és rendkívül aktuális témát olyan szemlélettel feldolgozni, ami még nekünk, a világ másik felén is szolgálhat tanulságokkal. Több
És nem csak azért, mert az év egyik legjobb filmje. Vagy mert az év egyik legdíjazottabb filmje (többek között a cannes-i Arany Pálma nyertese). Hanem mert, ha évtizedek múltán vissza fognak tekinteni a filmtörténészek a 2010-es évek végére, akkor vélhetően az Élősködők lesz az egyik fő példa arra... Több
A „koreai új hullám” (korian nyuweibeu, amely az angol Korean New Wave koreai átírása) valószínűleg a legérdekesebb filmes fejlemény napjainkban, olyan, mint tíz éve az új román film, húsz éve meg az iráni mozi volt. Több
Gyönyörűen megkomponált film az Élősködők, baromi erős mondanivalóval, kegyetlen valósággal, amiben megbúvik a perverzitás és a morbiditás. Néha megvillantja a szépséget, hogy aztán elárasszon minket a mocsokkal. Teljesen megérdemli, hogy elhalmozzák díjakkal és figyelemmel. Több
Az Élősködők, mint emberi létdráma, legalább annyira vicces, amennyire a létezés elkeserítő mozzanatai is magukban rejtik a mindent elsöprő humort. És van még egy előnye. Kicsit sem kiszámítható. Több