Az 1960-as évek elején egy CIA-ügynök, Napoleon Solo (Henry Cavill) és a KGB-s Illya Kuryakin közös küldetést vállalnak, hogy megállítsanak egy rejtélyes bűnszervezetet, melynek ördögi tervei vannak a birtokában levő nukleáris… Több
Az 1960-as évek elején egy CIA-ügynök, Napoleon Solo (Henry Cavill) és a KGB-s Illya Kuryakin közös küldetést vállalnak, hogy megállítsanak egy rejtélyes bűnszervezetet, melynek ördögi tervei vannak a birtokában levő nukleáris… Több
Szórakoztató és látványos egyszerre ez a hidegháborús időket idéző stílusos kémfilm. Kiemelkedően jók a karakterek, és tetszetős a film cselekménye is. A helyszín többnyire Berlin a hidegháború alatt, amikor egy amerikai és egy szovjet ügynök kényszerűségből közös nyomozásra vetemedik. Együtt kell működniük, noha ellenfelek. És ott a csinos leányzó is, akit a kislányos Alicia Vikander alakít, és akiért mindketten törik kicsit magukat. A két kém: Henry Cavill és a botrányairól elhíresült Armie Hammer. Izgalmas, mozgalmas, látványos és sok poént is kapunk. A film utolsó harmadára viszont elromlik kicsit, a vége unalmas. Hugh Grant is felbukkan pár mondat erejéig. Ami nekem elnyerte a tetszésem ebben az egészben, az egyrészt a két főszereplő beszólogatós versengése, másrészt a hidegháborús jelleg. A film első 40 perce meg tényleg jó. Javaslom a kémfilmek kedvelőinek és a vígjáték fanoknak is. Nálam az értékelés 70%, bár Guy Ritchie rendezett ennél sokkal jobbakat is, például mérföldekkel jobb filmje a Blöff, a két Sherlock film és az 1998-as A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső.
Bár sok bírálatot kapott, nekem kifejezetten tetszik a Henry Cavill, Armie Hammer, Alicia Vikander trió által jegyzett Guy Richie akciófilm: a The Man from U.N.C.L.E. Mozgalmas, akció-gazdag és egy elég jó sztorit mutat be, a 60-as évek hidegháborús hangulatát megidézve. A manapság szexbotrányai miatt híressé (hírhedtté) vált, 194 centis Armie Hammer ugyanúgy hiteles az orosz KGB ügynök szerepében, mint Henry Cavill amerikai kémként (akinek karaktere ráadásul bűnözőből lett CIA alkalmazott, így összetett figura). A 40 kilós Alicia Vikander pedig egyik filmjében sem nyújt ennyire tartalmas játékot, mint ebben a moziban. Tetszetősek a verekedések, a sok üldözéses jelenet és az 1963-as évnek megfelelő környezet: a sok 60-as éveket idéző ruha, autó, városrész (Berlinben). A film első fele jobbra sikeredett, aztán fokról-fokra gyengébb az egész, a zárás picit már átmegy B-kategóriába. A végső mérleg akkor is kiemelkedő, nálam erős 80%-ot kap, bármikor újra tudom nézni. Külön kiemelném a zenei betéteket és Guy Ritchie rendezését.
A bemutató alapján pont ezt vártam, sőt még jobb is lett. Nem tudom, de ez a stílus nagyon bejön nekem, ráadásul régimódi kémkedős film. Nagyon tetszik és remélem lesz még folytatása.
Nagyon ötletes, izgalmas, jó a szereposztás, tele csavarral, az utóbbi években ilyen jó filmet nem sokat sikerült összehozni. Hatalmas mozi.
A film összbevétele 107 045 109 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 112 531 283 forintot termelt.
Az autós jelenetében Kuryakin egy módosított Trabant autót vezet.
A római versenypályát valójában a Goodwood versenypályán forgatták Angliában.
A filmet eredetileg Steven Soderbergh rendezte volna.