Megérdemelt halál volt? Kifejezetten igényes átirat, bár tartalmaz néhány hibát. A fényképezése elsőrangú, a színészek jól játszanak (bár kicsit sablonosan), a szerkezete csodálatos. Ahogy elhangzott a Meghívás egy gyilkos vacsorára c. filmben, Agatha Chrisite is így dolgozott: „Évek óta becsapjátok és félrevezetitek az olvasóitokat. Elhallgattok nyomokat, hazudtok, az utolsó pillanatban hoztok be szereplőket. Elrejtitek a bizonyítékokat, és olyan információkat tartotok vissza, amit csak a nyomozó tud. Így az olvasónak esélye sincs megoldani a bűntényt.” Na, itt nem ez a metódus játszott sőt, átestek a ló túloldalára mert igyekeztek mindenkiről egy villanásnyi gyanús képet megmutatni. És ez a része nekem nagyon tet... több»
Code 4 all right Annyit mondok, a film elején, amikor a autósüldözésből lövöldözéssé eszkalálódik a cselekmény, nem esett le nekem, hogy filmet látok... Youtube-on láttam az említett kezdő pillanatot, és frankón azt hittem, testkamerás (bodycam) dokumentumfelvételt látok. Mondjuk, a film egésze nem akciókból áll, inkább a fenyegető leszámolás gyülekező felhőiből a'la Délidőben című film. Azt is lehet értékelni, hogy a színészek átvették a szakmai zsargont és viselkedést, pl. golyóálló mellénybe kapaszkodás (kényelmi szempont). Vagy a négyujjas üzenet a helikopter felé: "code 4"-minden rendben! Talán lehetett volna kicsit több akció, de ez egy valóságbemutató dráma, nem egy T.J. Hooker-sorozat. Azért simán öt... több»
Sorozatgyilkos ezüstérem Bad Boys, Bad Boys whatcha gonna do... Ja, ezt nem ide! A Los Angeles-i rendőrség mindennapjai csodálatosak, hiába akarják a srácok itt-ott drámaként előadni. Kifejezetten jó sorozat, egyszer néztem végig, de lehet, hogy futok még egy járőrkört velük újra. Pont olyan jó, mint az Utolsó műszak c. önálló film, ha azt kihagytad cop témában, érdemes pótolni. A Southland meg jó volt 5 évadig, de szerintem jó, hogy abbahagyták, mert úgyis kifogytak volna az ötletekből. Így viszont egy nagyon jó (lángvágós) befejezést kaptunk, a főhős kétséges sorsával...
Megint egy dal, amiért érdemes volt megcsinálni a filmművet Amedeo Minghi “Edera” című dala az, amiért igazából elkészült ez a sorozat. Mert a Jóistenke nem az unatkozó olasz háziasszonyok kedvéért ihlette meg a zeneszerzőt, hanem azért, hogy a sorozattól függetlenül élvezzük a dallamot. Maga a sorozat már nem vert fel akkora port, mint az Isaura, de hát a rendszerváltással ránk is szakadt a nyugat teljes szappanopera-választéka, szóval megedződtünk. Azért mintha emlékeznék arra, hogy a TV-reklámban hirdették Borostyán nyakláncát, nem tudom, milyen sikerrel.
Belebukni a médiakritikába?! A film határozottan elkapott. Bár pont a kezdő szituáció nem volt valami fényes, túl didaktikus és fals volt egyszerre: a szerető családapa és az agresszív tesztoszteronkotyvalék. De türelemmel voltam, mondom, várjuk ki a show-t! Hát jobb lett, mint a Total Recall remake, de azt nem nehéz felülmúlni.
Onnantól, hogy elindul a (filmbeli) játék, egészen sziporkázóan új a történet, na, mondom, ha ilyen lesz végig, akkor megvan az új kedvencem. Nem lett az. A film háromnegyedénél, amikor beszáll a csaj kocsijába, ellaposodik az egész. Lehet, inkább a konkrét akciót kellett volna erőltetni, nem szabadott volna elveszíteni a lendületet.
Láttam az eredeti régi francia filmet (A kockázat ára). Az e... több»
Sorozatgyilkos bronzérem Elméletileg tetszik nekem az ötlet, hogy minden szuperhős mocskos, vagy legalábbis emberi. Az is szimpatikus, hogy a 70 füzetet megért képregényből nem 10 évadot hoznak ki, mint a Walking Dead képregénysorozat témájából. Most fog jönni az 5. The Boys évad, és azt ígérték, ezzel lezárják a teljes történetet, csakúgy, mint a képregénysorozatban. Viszont YouTube-on megnéztem Homelander összes akciójelenetét, és négy évadban eddig kb. 15 perc akciója volt a főszereplőnek. Igen, A fiúk is sorozat, vagyis egetverően sokat pofáznak benne a szereplők, ráadásul (csakúgy, mint a Lostban) amikor van egy fantasztikus főtéma, akkor engem kevésbé érdekel, ki kivel kefél, milyen magánéleti problémája van, ... több»
Sorozatgyilkos Futottak még-kategória Hiába volt EGYETLENEGY nagyon jó része a sorozatnak (A Sárkány birodalma), ami ráadásul horrorba hajlott. És hiába volt vadító a Sas űrhajók, a bázis és a dekoráció kinézete. Azért maga az egész sorozat iszonyúan avétos, olyannyira, hogy már csak kétszeres sebességgel lehet nézni. Különben úgy tűnne, mintha a szereplők sűrű mézben gázolnának, egyszerűen túl lassúak. Ja, hát ki kellett tölteni az epizódidőt, többek között elnyújtott párbeszédekkel. Az első évad számomra meglepően szürreális; állandóan a transzcendensben gázolnak a szereplők, és az Univerzum lelke mélyén vájkálnak, kavargatják a morális főzőüstöt.
Sorozatgyilkos Futottak még-kategória Volt egy nagy hype a sorozatra, vagy csak az ügyeletes szöszire, de engem nem érintett meg. Le sem kéne írnom, ami sorozat, az többnyire igénytelen, ráadásul egy gagyi 70'-es évekbeli sorozatot ritkán újítanak fel jól, itt sem sikerült. Mint a Robinson család az űrben (lost in Space) produkciónál is.
Sorozatgyilkos Futottak még kategória Megint egy igénytelen sorozat, a színészek ripacskodók, a történet borzalmasan gyenge, az akciók huszadrangúak. Mint az Űrháború 2063 sorozat, ami annyira gyenge, hogy még a Mafab sem rakta fel az oldalára. Azért a Csillagkapunak van egy masszív rajongótábora, de én nem látok nagy különbséget a két sorozat között. Mindkettőnek nagyon jó univerzuma lenne, ha nem éppen sorozatokról beszélnénk, mert a sorozatok egyszerűen alkatilag nem a minőségről szólnak. Illetve a Csillagkapu eredetileg még mozifilm is volt, hát még az sem volt egy nagy eresztés!
Sorozatgyilkos Futottak még-kategória Kétszer ugrottam neki, hogy végignézzem, de mindig lepattanok róla. Nathan Fillion hiába remek színész, ha a sorozat egyszerűen gagyi. Persze ebben az is benne van, én még nem láttam igazán igényes, hibátlan sorozatot, mozifilmet viszont igen. És amikor belepillantok a Serenity-be, ami egyébként egy mozifilm lenne, akkor is csak a gyermekded díszleteket látom, és a kommersz akciót és karaktereket. Meg mondjuk egy olyan computerterminált, ami egy amatőr gimmnazisták által készített sci fi filmben elmenne, de egy profi podukcióban nem.
Sorozatgyilkos Futottak még kategória "Mi van, édes fiam, mozogj már, mintha élnél! Mi van, ki akarod játszani a mozgásérzékelőt?!" A csoszogó zombik képregénye nem tudom, mennyire kötötte volna le a figyelmemet, de ez a tévésorozat biztos, hogy megbukott nálam. Annak idején kb. a hatodik évadig bírtuk, pedig már a második is unalmas volt. Belepislogtam a nyolcadik évadba is, és ott már annyira gagyi az akció is (a történet mellett), hogy ki van zárva az újranézés lehetősége. Inkább megnézem kétszázszor a Z világháborút vagy a 28 évvel később mozifilmeket. Ennyit a sorozatok értékéről.
Sorozatgyilkos Bronzérem "De Mulder! Scully nem hisz benne, pedig már dugják az UFÓk, egyébként este fénypontok a fenyőfák fölött". És kb. ennyi a sorozat, ami nagyon gagyi, nem vagyok benne biztos, hogy végig tudnám nézni újra. Ami szimpatikus benne, hogy többnyire független epizódokból áll, úgy mint pl. a Poirot-sorozat, ezért nincs meg az emberben az "együltő helyemben végig nézem vagy belehalok"-érzet.
Sorozatgyilkos ezüstérem Nagyon fontos! A sorozat megítélésben nagyon sokat nyomot a latba nálam a csodálatos filmzenéje. Itt most nem a suspend jelenetek zárása harsona vagy hegedű szólójáról beszélek, hanem a befejezés Moving On témája, az ami könnyeket csal a szemembe. Nem olyan tökéletes mint a Meet Joe Black Walkaway témája (mert az elejétől a végig tökéletes), de azért nagyon de nagyon jó...
Folyamatosan billeg nálam ez a sorozat az átlagos (3) és a jó (4) között. Zseni ez az Abrams vagy egy kókler? Elfogadható ez az extra hosszú játékidő, ami még bővített mozifilmsorozatokhoz sem (pl. Lord of the Rings rendezői változat) hasonlítható? Az X-akták nem nyújt többet azzal, hogy epizodikus rövid történeteket dol... több»
Bináris rendszerben van a (0.5) félsiker?... Mert ez a film az. Ami lehengerlően jó volt: a drónok, ahogy űrhajóként süvítettek a digitális öböl, adatfolyamenergia óceánja felett vagy a fénymotorok új és régi verziójú szerepeltetése. Amit lelőnek a trailerben is: a fénypengék kettévágnak egy rendőrautót. A csodálatos újítás, hogy ugyanilyen fényszalagot húzó lándzsákkal vannak felszerelve az őrök.
Hogy Jared Leto (ez van) nagyszerűen játssza a Mester Program szerepét. Hogy a nagybetűs Zene simán lenyomja elődjét, a Tron: Legacyt! Pedig ott mindenféle sehonnai Duft Punkkal volt megtapasztva a banda. Persze lehet, hogy az is volt a baj annál a filmnél, a franciák maradtak volna az Interstellar 5555 univerzumában.
Bámulatos, a Tron: Are... több»
Utólag tudtam meg: ez lett a korszak lezárása Most láttam a Badland új filmet, korábban a Prey-t, és tudatosult benem, Antal Nimród filmje a classic Predator-éra utolsó darabja. Méghozzá milyen jó! Ne értsd félre, én mindig is zseniális filmnek tartottam, csak amíg régen öt pontot adtam rá, most meg visszatekintve leírom a véleményemet is. Annak idején kapott hideget-meleget, de engem nem zavart a negatív kritika, már akkor tudtam, hogy ez egy zseniális film. Most csak annyiban változott a véleményem, hogy a legújabb filmekkel (pl.Gyilkosok gyilkosa), már egyértelmű: a Predator-filmek új zónába léptek, feminizmus, woke, természetesen a fejlődő (szép) új világban ezzel lezárva a régi érát. És nincs ezzel semmi baj, csak remélhetőleg az, ... több»
Disney Predator Simán jó film, bár az összes kritikai hangnak igaza van. Akkor tehát (nagy levegő): Predator, aki első mondatával többet hörög értelmesen, mint az egész eddigi filmben az összes fajtársa. Biztos azért, mert kis csökött. A Predator családi dráma bevezetése, ami annyira fals, mint az... Az android lány vicceskedése, ami rohadt világidegen, bár ez így nem igaz, mert a Predator-filmben (2018, Shane Black) is van vicceskedés, igaz, az a film a legrosszabb az eddig kijött filmek közül.
És végül ott van a cuki háziállat alakja, amivel tényleg egy Disney-produkcióban érzed magadat. Viszont ha felteszed magadnak a kérdést a nap végén, hogy jól szórakoztál-e, és újra néznéd, akkor szerintem a válasz... több»
Yes, we can! We can! Hmm. Yes? Megint egy film, amit házastársi nyomásra néztem meg. Pedig amúgy a téma miatt semmi szükség nem volt arra, hogy díjbirkózó termetű feleségem gyönge karomat hátratekerve vezessen a Netflix előfizetése elé, illetve a homlokommal kapcsolgassa a TV távirányítóját. Hát... feszült egy helyzet volt, ehhez képest Amerika csak egy habcsókbolt.
Én ebben a témában a Bombabiztos (1964) filmet ajánlom, ami kisebb költségvetéssel ugyanolyan drámát teremt, mint a Feszült helyzet. Ráadásul sokkal drámaibb befejezéssel, meg hát annak van egy befejezése, egyáltalán.
Ne értsd félre, a Netflix korrekt filmet rittyentett össze, de a cliffhanger-vég sokaknak nem tetszik (nekem sem). Az viszont nálam vitte az e... több»
Ami mindig bevonz Bármikor kerül elém ez a film, mindig meg tudom nézni. Egyszerűen nem találok rá szavakat, mennyire elevenembe hatol ez a történet. Lehet valami az űrrel, nem tudom: a szaga, vagy a hőmérséklete, amitől teljesen megáll a szívem. Vagy csak az, hogy az űrben nem hallatszik a sikolyod? Áhh, dehogy! Hiába kezdik olyan elmésséggel hogy "az űrben nem lehetséges az élet", meg később Sandra hiába olyan nevetségesen függ a pányva végén, miközben George-ot tartja, annak ellenére, hogy lefékeződött és elméletileg nincs jelentősebb gravitáció.
Ezen blödli baromságok ellenére a film elejétől végéig annyira szívbemarkoló (számomra), félelemtől reszkető, hogy szó szerint együtt veszek levegőt Sandrával. V... több»
Ha nem láttad, pótold. Véletlenül akadtam erre a sorozatra, a Ghost in Shell-univerzumon belül. Én csak a "Független Tizenegyek" történet szálának 26 epizódját láttam és azt kell mondanom, remekmű, méltó utódja az egészestés anime filmnek. Szégyen, hogy erről a remekműről senki sem áradozik, mert megérdemelné a szóbeli dicséretet. Belekukkantottam a többi sorozatba (van egy pár), hát, azok nagyon butuska mangacicának tűnnek e mellett. Komoly, igen komoly mű.
84 Agatha Christie – Az alibi (2018)
Kifejezetten igényes átirat, bár tartalmaz néhány hibát. A fényképezése elsőrangú, a színészek jól játszanak (bár kicsit sablonosan), a szerkezete csodálatos. Ahogy elhangzott a Meghívás egy gyilkos vacsorára c. filmben, Agatha Chrisite is így dolgozott: „Évek óta becsapjátok és félrevezetitek az olvasóitokat. Elhallgattok nyomokat, hazudtok, az utolsó pillanatban hoztok be szereplőket. Elrejtitek a bizonyítékokat, és olyan információkat tartotok vissza, amit csak a nyomozó tud. Így az olvasónak esélye sincs megoldani a bűntényt.” Na, itt nem ez a metódus játszott sőt, átestek a ló túloldalára mert igyekeztek mindenkiről egy villanásnyi gyanús képet megmutatni. És ez a része nekem nagyon tet... több»