Ez csak a körúton belül működik Sajnos nem tudok egyetérteni a sajtóban megjelent kritikákkal: ez egy gyenge film. A szereplők személyisége, problémáik végtelenül klisések: találkozik a zárkózott, a naiv, a cinikus és a materialista. A cinikus karakter sztárfestőként való bemutatása például szintén nagyon fantáziátlan. A film nagy fordulata egy hatalmas közhely. A szereplők pedig hiteltelenül reagálnak rá. A párbeszédek végig életszerűtlenek, mesterkéltek, kiszámítottak. A film nagy kérdése, hogy miért éljünk, egy végtelenül steril kontextusban jelenik meg. Az emberek ezt a kérdést nem ilyen laboratóriumi formában szokták feltenni. Aki ezt írta, az sejtésem szerint nagyon kevés élettapasztalattal rendelkezik. Hajdu Szabolc... több»
Méhek porozzák a virágokat, a háttérben genocídium hangjai... A holokausztról ilyen megközelítésben filmet még nem láttam, de úgy gondolom, a széles nagyközönség sem. Nincs benne egyetlenegy erőszakos jelenet sem, egyetlenegy szenvedésre vagy halálra ítélt sors sem. Mégis ott vannak milliók a háttérben.
És ez a fontos: a háttérben. Olyan filmművészeti érához nyúl vissza Jonathan Glazer, ami mára már a múlté: amikor nem akarnak mindent a szánkba rágni, több körben túltárgyalni, és szégyentelenül az arcunkba tolni. Amikor még bíztak a nézőben, aki tud befogadni és értelmezni. Ezt a kort idézi meg ez a film, amely nagykorúnak tekinti a nézőjét, s milyen jól teszi.
Aki olvasta a Mesterségem a halált, az tudja, mennyire igaz minden képkocka. Az általános e... több»
Monumentális freskó és katartikus (szocio)dráma Látványvilága hipnotikus, és képkockánként galériáért kiállt. Igaz, ezt a képtárat valóban meg is lehet(ne) teremteni, hiszen az 5 éves alkotómunka során több száz festő 72 ezer olajfestményt készített a korábban filmre vett jelenetek alapján (digitális technika segítségével átlagosan 4 óra/festmény sebességgel), majd a két forrást vegyítették. Mindebbe beleszőtték korabeli neves lengyel festők képeit, mint például Józef Chełmoński Vénsszonyok nyara című remekművét, hasonlóan, mint történt az van Gogh esetében az alkotópáros előző filmjénél.
A cselekmény nem marad el a külcsíntől. A történet gyönyörű és végtelenül fájdalmas.
Egyfelől egy óriási festmény a tradicionális paraszti világról, mel... több»
Való Világ Erdélyben A második rész közepéig bírtam nézni. Azt hittem, végre egy értelmes valóságshow, ahol az elméleti fizikus, az erőember, az ipari formatervező, az úszásoktató, a jégkorongedző (csapatdinamika) stb. olyan együttest alkot, ahol nem pitiáner királydrámákat, óvodai veszekedéseket, eleve hihetetlen és hiteltelen kicsinyeskedéseket kell nézni megírt script alapján, hanem lehet tanulni valamit a szervezeti pszichológiáról, a statikáról, az építőmérnökségről stb. Ehelyett ez nem lett több, mint egy csoda szép tájba helyezett, jól fényképezett thrash reality, ahol ezúttal nem Ágicáról és Pongóról kell szavaznia a nagyérdeműnek, hanem néznie kell röhejesen rendezett szituációkat:
– Bruttó 2 millió meg... több»
Az igazat mondd, ne csak a valódit Nyilvánvaló, hogy a zöldügyek mellett köztudottan elkötelezett Leonardo DiCaprio főszereplésével készült Ne nézz fel! több mint egy olyan allegória, ahol az üstökös becsapódása a valós élet klímakatasztrófájának feleltethető meg. Sokkal átfogóbb parabola ez korunk társadalmi-kulturális jelenségeiről, ahol semminek sincs tétje, ahol minden a virtuális térben zajlik, ahol minden viszonylagos. Így szól ez a film a tudományos gondolkodásmód relatívvá tételének bemutatásán keresztül akár a járvány- és oltásszkepticizmusról, vagy a politika elbulvárosodásának ábrázolása révén Trump, Bolsonaro és társai megválasztásáról, esetleg belelátható az állami feladatokat átvállalni kezdő techóriások hatalmá... több»
Nyisd ki a szemed! Az „Otwórz oczy” eredeti cím jelentése „Nyisd ki a szemed!”, s jobb cím is lenne a tükörfordítás. Hiszen folyton folyvást szemkinyitási kísérleteket látunk 17 éves főhősnőnktől, Juliatól... Avagy Karolinától? Ki tudja?
Szintén nehéz dönteni, ha be akarjuk sorolni ezt a 6 részes (nyitottan, folytatásra váróan végződő) sorozatot a tiniknek szóló sorozatok, avagy a nagyívű pszichológiai drámák közé… Egyszerre érezzük olcsó szubzsánernek, s a valósággal és álomvilággal frenetikusan zseniálisan játszó pszichotrillernek ezt a mozit. Egyszerre megvan benne minden, ami „Netflix” (a lá Hallmark), azaz jól ismert stílus, kezdve a klasszikusan letisztult díszlettől a stilizált történetmesélésen át a ki... több»
Hang nélkül… a párbeszédek is jobbak lettek volna Vegyes érzésekkel lehet fogadni a Hang nélkül 2-t. Feltételezhetően azok nézik meg, akik felül tudnak emelkedni az első rész világának logikátlanságain. Ilyen például az az életszerűtlenség, miszerint miért nem tud a világ katonasága eredményesen fellépni a lények ellen, vagy hogy miként lehetséges, hogy egyes hangos zajokra nem „ugranak” a lények, míg más, relatív halk neszekre igen. És ekkor még nem is beszéltünk az első rész cselekményének kérdéseiről.
A második rész nem ad magyarázatot ezekre a kérdésekre, ugyanott lebegnek a levegőben. De a gond nem is ez a folytatással. Inkább az, hogy ez a világ alig halad valamerre. Némileg tágul, némileg teljesebbé válik (pl. a víz és a lények viszo... több»
Nézheteten Végeláthatatlanul öncélú, érdektelen párbeszédek untató halmazából álló veszett gagyi mozgókép. 1910 forint volt a mozijegy, 60 perc után hagytam ott, de jól jártam, mert 160 percnél is hosszabb a játékidő... Ezen még elaludni se lehetett volna, mert kicsinyesen irrrritáló volt minden képkocka. Tarantino legalább lopott volna, ahogy szokott, de még ahhoz is lusta volt...
Van valami... oka, hogy ez elkészült? Ez a film minden szterereotipiát igazol, miért nem érdemes filmet készíteni. Nem csak magyar filmet, de úgy általában filmet. Már ha ezt annak lehet nevezni: inkább mozgó képnek titulálnám. Szenvedteti a nézőt rendesen: gusztustalan jelenetekkel tarkított öncélú képsorokban kapunk minősíthetetlen színészi alakításokat, miközben egyik szereplővel se tudunk szemernyit se azonosulni. Mivel nézőjét pofátlan módon szenvedteti, s ez a "munka" nem mondható unalmasnak. Ez az egyetlen jó pont, s ezért is kap is rá egy egész(!) "nézhetetlen"-minősítést. Így egyébként is kevésbé szégyellem magam. A film miatt. A készítők helyett.
De azért azt is hozzátenném, hogy ez a film nem az "annyira rossz, hogy ... több»
Bár még csak május van, de biztos hogy 2018 két legjobb thrillere közül ez az egyik. Egyesek horrorként emlegetik, de tekintve, hogy itt alapvetően a szituációk feszültsége kerül előtérbe, én nem sorolnám ebbe a kategóriába.
A film erénye, hogy a kevés párbeszéd mellett folyamatosan képes a figyelem fenntartására, s a néző pontosan tud azonosulni a szereplőkkel, bele tudja magát élni a szituációba - az egyértelműen kiütköző logikai kompromisszumok ellenére (pl. nem igazán életszerű, hogy bizonyos hangokra nagyon, másokra kevésbé reagálnak az alienek; kérdés, hogyan tud a család teljes csendben élni stb.).
A fő üzenet a gondoskodás fontossága, amelyet mi, emberek képesek vagyunk a legembertel... több»
Kicsit hosszú, a szálak kicsit nehezen követhetőek, de ennek ellenére izgalmas és igényes. A film külön érdekessége a hidegháborús korszak keverése a a mai technológiával, amelyben talán, - a történet szempontjából kulcsfontosságú, - floppy lemezek képezik a két korszak közötti technológiai átjárót. Ezt leszámítva klasszikus kémfilmként érdemes elkönyvelni, amely darab ugyan nem mérföldkő, de például messze túlmutat művészi értékét tekintve olyan alkotásokon, mint pl. a Salt ügynök. Jennifer Lawrence túl van sztárolva, de érdemes megnézni, - a sajtóban megjelent fanyalgó kritikák ellenére is.
Nem egyszerűen rossz, irritáló. Kibonthatta volna a film az elvont művészvilág és a valóság egymásnak ütközését, s számos groteszk, gondolatébresztő helyzetet teremthetett volna ebből. Ugyancsak ábrázolhatta volna a véleménynyilvánítás szabadságának és bizonyos alapvető emberi viselkedési normák megkövetelésének szembenállását. Ehelyett a néző egy esetleg szűk rétegnek szóló "művészieszkedést" kap és öncélú jeleneteket. A főszereplővel a legkisebb mértékben sem lehet azonosulni: labilis, gyenge jellemű alak, akiről nem érti a néző, hogy hogyan juthatott ilyen magas pozícióba (múzeumigazgató), hiszen a film első jelenetéből kiderül, hogy ez teljesen kizárt egy alternatív valóságban is. Sőt, a... több»
62 Anora (2024)