Az idén már 59 éves Brad Pitt köszöntjük most a karrierjének legjobb filmjeivel és egy galériával a pályafutásáról. Nektek melyik a kedvencetek?

A rajongók világszerte mindig izgatottan várják, ha Pitt új fimmel jelentkezik, a színész pedig híres arról, hogy láthatóan nagyon alaposan megválogatja a filmjeit, így amikor feltűnik a neve egy poszteren, szinte biztos, hogy nyugodt szívvel válthatunk jegyet a produkcióra. A filmrajongók a legkülönfélébb karakterek miatt szerettek bele Pittbe: baseball-menedzserként, kaszkadőrként, őrült személyi edzőként, nyomozóként és számtalan más karakterben mutatta meg magát egyre csak felfelé ívelő karrierje során. 

A közelmúltban debütált például a mozikban A gyilkos járat, amely azonnal a hazai hétvégi bevételi toplista élére ugrott. A film - amely Kôtarô Isaka japán író Maria Beetle című könyvén alapul - egy "eklektikus, különböző bérgyilkosokból álló szereplőgárdát követ - akiknek összefüggő, de egymásnak ellentmondó céljaik vannak" - egy Japánon átívelő vonatút során.  Ebben a színész horgászsapkával, vastagkeretes szemüveggel és pisztollyal felszerelkezve a nemzetközi kivégzés új világába lépett, és bátran mondhatjuk, hogy elvitte a hátán a filmet, pont, ahogy szokta.

De lássuk most pályafutása legjobbjait!

#13

76 A gyilkos járat  (2022)

(40) (11)

akció | szatíra | thriller

HBO Max | Netflix | Telekom TVGO

Öt profi bérgyilkos néz szembe egymással egy száguldó vonaton, a kirakós részletei pedig lassan összeállnak, hiszen úgy tűnik, hogy mindannyian ugyanabban a küldetésben vesznek... több»

Aki egyszer a bűn útjára lép, az nem szállhat ki többet. Ladybug (Brad Pitt) megpróbálta letenni a fegyvert, és nem sikerült. Újabb megbízást kap titokzatos főnökétől (Sandra Bullock), és újra munkába kell állnia. Ezúttal egy aktatáskát kell megszereznie bármi áron. Mindegy hányan halnak meg érte. A táska az óránként több száz kilométeres sebességgel haladó japán szupervonaton utazik. Ladybug felszáll, egyszerű, tiszta munkára számít, és rájön, mennyire kellemetlen, ha nincs kiszállás. Mert a vonaton vannak még néhányan, akik a) a táskával b) vele c) valami egészen mással akarnak valamit, ami őrült, kiszámíthatatlan és kegyetlen. Bérgyilkosok, bosszúállók, simlisek és rablók küzdenek egymással először óvatosan azután egyre vadabbul. És nincs kiszállás. Mert a vonat száguld tovább. A Deadpool 2. rendezőjének japánban játszódó akcióvígjátéka elképesztő tempót diktál, nagyon gátlástalan, nagyon vicces, és csupa zseniális színész őrültködik benne.
#12

76 Égető bizonyíték  (2008)

(14) (9)

dráma | krimi | politikai | szatíra | thriller | vígjáték

Linda egy fitneszteremben dolgozik. Már jócskán benne van a korban, ezért plasztikai műtéten gondolkodik. Fiatalabb kollégájának, Chadnek is elmeséli ötletét. Életük teljesen... több»

Pitt-től nem idegenek a felháborító alkotások, de a Coen testvérek 2008-as Égető bizonyíték című sötét komédia-thrillerében nyújtott alakítása még akkor is kiemelkedik, amikor olyan hollywoodi nehézfiúk között van, mint George Clooney, Frances McDormand, Tilda Swinton, John Malkovich, JK Simmons és Richard Jenkins. Pitt alakítja Chad Feldheimert, a rágógumizó, fagyos személyi edzőt, aki olyan gyermeki csodálattal navigál a világban, amely teljes ellentmondásban áll a film cselekményével. Miután felfedeznek egy CD-t, amelyen állítólag kiszivárgott CIA-dokumentumok vannak, Pitt és McDormand karakterei belevetik magukat a szerelmi ügyek, gyilkosságok és a teljes zűrzavar világába. A film nagy tétje és alkalmi erőszakossága ellenére Pitt karaktere végig szédületes marad. Ököllel ütöget a futópadon, és lazán narancslevet iszik, miközben telefonon zsarol egy szövetségi ügynököt. Feldheimer jobban aggódik a biciklije biztonsága miatt, mint a bűntettek listája miatt, amelyeket lazán elkövet, és mindvégig meglepődik, amikor a dolgok balul sülnek el. Ilyen például, amikor Feldheimer megpróbálja lerázni Osborne Cox ügynököt (Malkovich), aki ehelyett egy gyors pofonnal lerendezi az előbbit. Feldheimer zavarában és fájdalmában visszahőköl, értetlenkedve, hogy miért érdemelt meg egy ilyen ütést. Az Égető bizonyíték ritka formában mutatja be Brad Pittet: egy bambuló idióta, aki imádja a bogyós turmixokat és iPodot hord a karjára szíjazva. Mind a film, mind a karaktere fantasztikus időmérője a késő nyolcvanas éveknek.
#11

81 Pénzcsináló  (2011)

(25) (13)

dráma | életrajzi | sportfilm

Billy Beane élete a baseball. Valaha sportolói karrierről álmodott, ám nem sikerült a legjobbak közé kerülnie. Munkája így is a sportról szól, ő az Oakland A's baseballcsapat... több»

Kevesen számítottak arra, hogy Brad Pitt és Jonah Hill olyan megható és drámai filmet fog alkotni, mint a 2011-es Pénzcsináló. A film Michael Lewis bestseller könyvén alapul, amely az Oakland Athletics 2002-es szezonjáról számol be, és részletesen bemutatja a csapat általános igazgatója, Billy Beane (Pitt) és segédje, Peter Brand (Hill) által követelt stratégiát, amely a Major League Baseball csapat felépítésének pénzügyi és filozófiai átalakítására irányul. A néhai, nagyszerű Phillip Seymour Hoffman, Chris Pratt és mások támogatásával a Moneyball túllép a tipikus diadalmas sportfilmeken. Azzal, hogy a film a gyémántpályán kívül kidolgozott karakterfejlődésbe és stratégiába fektet, magáévá teszi Pitt karakterének sztoikus, visszafogott természetét. Beane büszke volt arra, hogy új, pragmatikus gondolkodásmódot alkalmaz egy olyan teremben, amely tele volt ellenzőkkel és hagyományos baseball-puristákkal. "Másképp kell gondolkodnunk" - hangsúlyozta Beane, miközben egy asztalnál kopogtatott, amelyet élethosszig tartó rajongók vettek körül. Pitt előadásában a hatalmas kockázattal szemben tanúsított nyugalma hangosabban beszélt, mint ahogy egy vad nagyszájú ember valaha is tudna. Beane és Brand szisztematikusan a statisztikák és a költségvetés alapján építettek egy győztes csapatot, ahelyett, hogy az egész franchise pénzügyeit olyan játékosokba fektették volna, akik feltűnőek, öncélúak vagy egyénileg sikeresek. Ahogy Beane magyarázza a csapatának, ők ketten kártyaszámolóként viselkedtek, akik készen álltak arra, hogy visszavágjanak a kaszinónak - vagy a csillagászati költségvetéssel és sztárerővel rendelkező csapatoknak. És talán Pitt karakterének legviccesebb furcsasága, hogy soha nem nézte a meccseket. A Pénzcsináló nem csak egy sportfilm, hanem egy nagyszerű film. Hat Oscar-díjra jelölték, köztük a legjobb film, a legjobb színészi alakítás és a legjobb férfi mellékszereplő kategóriában.
#10

83 Folyó szeli ketté  (1992)

(4) (8)

dráma

A századfordulón, Montana vadregényes tájain, két ifjú fivér bontogatja szárnyait. Az idõsebbik, a komoly és mûvelt Norman leghõbb vágya, hogy író legyen, míg öccse, a... több»

A Robert Redford által rendezett 1992-es drámát rengeteg Oscar-díjra jelölték, és még a legjobb operatőri munkáért járó díjat is hazavihette. A regény ihlette, Montana államban játszódó filmben Pitt Paul Macleant alakítja, aki egy tiszteletes fia és Norman Maclean (Craig Sheffer) akadémikus öccse. A film egy gyönyörű életrajzi tabló, amely a család, a társaság, a szerelem és a veszteség történetét meséli el. Pitt karaktere sikeres, de túlságosan is ismeri az ökölharcokat és a börtöncellákat. Van azonban egy hely, ahol Paul Maclean megtalálja a belső békéjét: a missoulai vizeken való műlegyezés. Botjával a kezében Maclean zsinórja úgy mozog a levegőben és az áramlatban, mint egy balett-táncos, aki piruettezik a színpadon. Családi időtöltésüknek hódolva a Maclean család a Blackfoot folyóban térdig érő vízben találja meg a gondok és tragédiák elől a megnyugvást. A Folyó szeli ketté elrettentő mese a a toxikus maszkulinitásról és a férfi világban elfoglalt helyéről, Pitt karrierjének korai szakaszában kibontakozó színészi képességeit mutatja be - nincs szükség sikkes misztikumra vagy robbanásokra.
#9

dráma | fantasy | romantikus

Benjamin Button élete rendhagyó módon indul: nyolcvan esztendősen jön a világra, s onnantól egyre csak fiatalodik. Életpályája olyan, mint másoké: a halál felé tart. Az... több»

Brad Pitt filmográfiájának talán legkülönösebb mozija a Benjamin Button különös élete címszerepe, amely egy újabb David Fincher-film. A nagy Gatsby szerzője, F. Scott Fitzgerald novelláján alapuló filmet 13 Oscar-díjra jelölték, és három Oscart is hazavitt: a sminkért, a művészeti rendezésért és a vizuális effektekért. A fantasztikus színészgárda - köztük Cate Blanchett, Taraji P. Henson, Mahershala Ali és Tilda Swinton - mellett a film Button történetét meséli el, aki egy idős ember külsejével születik, és végül visszafelé öregszik a gyermekkorba. Bár a történetet a Katrina hurrikán (2005) kitörésekor New Orleansban játszódó jelenetek zárják, Button életútja 1918-ban kezdődik. Az évek során eligazodik bizarr állapotában, a történelmi mérföldkövekben és a gyermekkori barátjával és életre szóló partnerével, Daisyvel (Blanchett) való románcban. Pitt alakítása a filmben a CGI-vel és a sminkkel párosulva egy olyan szerepet eredményez, amelybe számos mellékszereplőt építettek be. Nemcsak, hogy különböző életkorokban ugyanazt a személyt alakította, de minden egyes életkorban fizikailag is fordítottan ábrázolták. Nem lehet eléggé hangsúlyozni azt a precizitást és összpontosítást, amellyel egy ilyen előfeltevés megvalósítható. Pitt technikai színészi precizitása mellett A Benjamin Button különös élete azért is mesteri film, mert univerzális érzelmeket vált ki - még egy olyan karakteren keresztül is, akinek az élettapasztalata egyedi és megismételhetetlen. Az élet hullámhegyei és mélypontjai, születések és halálok, sikerek és kudarcok mind-mind Button szokatlan útja és az útközben megismert karakterek által mutatkoznak meg. Tragikus, mégis szívmelengető emlékeztető arra, hogy töltsünk időt azokkal, akiket szeretünk, és mindvégig legyünk jelen.
#8

83 Ha eljön Joe Black  (1998)

(48) (8)

dráma | fantasy | romantikus

William Parrish (Anthony Hopkins), a dúsgazdag üzletember 65. születésnapja előtt rosszul lesz. Pár nappal később egy rejtélyes fiatalember (Brad Pitt) érkezik a házhoz, aki a... több»

A több mint háromórás játékidejéről híres, vegyes kritikai fogadtatással és kemény kritikákkal ellentétben a Ha eljön Joe Black című 1998-as film olyan bájos, amely finom, üdítő és elgondolkodtató. Talán a nézők az agresszív vágás és a bombasztikus CGI okozta fáradtságuknak - és a streaming-szolgáltatásokon nézett drámák számtalan órányi binge-watchingjának - köszönhetik, de a film élvezhető és emészthető, ami nem kis feladat, tekintve, hogy szinte kizárólag a párbeszédek vezérlik. Ja, és mellesleg Brad Pitt játssza a halált. Pittről, aki a "Joe Black" álnevű karaktert alakítja, valójában hamar kiderül, hogy ő a halál emberi megtestesítője, aki ideiglenesen a Földet járja, miközben arra készül, hogy a médiamogul William Parrish-t (Anthony Hopkins) átvezesse a túlvilágra. Az ördögien jóképű kaszás, Pitt először más személyazonosságban lép a képernyőre: egy gyors eszű fiatal szakemberként, aki elbűvöli Susant (Claire Forlani) - aki történetesen a mogul lánya - egy étkezdében, mielőtt búcsút vennének egymástól. Nem telik el sok idő, és egy tragikus baleset következtében az ügyvéd lelke helyébe a halál szelleme lép. Egy zűrzavaros szerelmi történet kerekedik, de összefonódik a mindannyiunkban égető kérdésekkel: Mi értelme van az egésznek? Mikor fogunk meghalni? Mi lesz a hagyatékunk? És vajon megéri-e a szerelem szenvedélye a veszteség szívfájdalmát? Pitt alakítása drámai, de lefegyverző könnyedséggel egészíti ki. Az újdonsült ember, a halál a mogyoróvaj megszállottjává válik. Csodálkozik egy irodai szék kerekein, és szűrő nélkül beszél. Vannak váratlanul vicces pillanatai, de röviden: a Ha eljön Joe Black azért nagyszerű film, mert a halandóságról szól. Az idő múlandóságáról, arról a vágyról, hogy minél tovább éljük az életet, amikor annak szentsége veszélybe kerül, és arról a kellemetlen feloldásról, hogy egyesek - például a halálos betegek vagy a kiteljesedett és elszánt emberek - készek lehetnek arra, hogy maguk mögött hagyják mindezt.
#7

83 Volt egyszer egy Hollywood  (2019)

(60) (40)

dráma | vígjáték

Nem könnyű az állástalan színészek élete a hatvanas évek végén. Hollywood kíméletlenül átalakult; új vezetők, korábban ismeretlen elvárások, s mindezek fejébe már a nők... több»

Quentin Tarantino kilencedik filmje a 60-as évek végi Los Angelesbe repíti vissza a nézőket, ahol Rick Dalton (Leonardo DiCaprio), a hanyatlóban lévő westernsztár küzd, hogy megtalálja az utat a folyton változó világban. Kaszkadőrdublőre, Cliff Booth (Pitt) eközben a nyugodt, higgadt, klasszikus autókat vezető, hawaii inget viselő örökmozgó, akinek nem okoz gondot felmászni a tetőre, hogy bepiszkítsa a kezét. Az ő alakítását pedig nagyon is értékelték, hiszen Pitt hazavihette (régóta esedékes) első Oscar-díját a legjobb férfi mellékszereplő kategóriában. A film a díszlettervezésért járó Oscar-díjat is hazavihette, és összesen 10 kategóriában jelölték. A Volt egyszer egy Hollywood úgy stimulálja a nézőt, ahogyan csak egy Tarantino-film képes rá. Amikor Pitt először találkozik Al Pacino karakterével a híres Musso & Frank Grillben a Hollywood Boulevardon, a pultnál ül farmerdzsekiben, egy szál zellert ropogtatva, és Bloody Maryjét pörgetve, mosolyogva, hűvösen. Ez elég jó metafora Cliff Booth-ra, aki egyformán nyájas és vagány. Pitt egy Kurt Russell által alakított kaszkadőr-koordinátorral is összefut (szépen utalva Tarantino Halálbiztos című filmjére), és végül valahogy ökölharcba keveredik Bruce Lee-vel egy stúdió területén. Aztán ott van a Sharon Tate (Margot Robbie) és Charles Manson történetszál - és Pitt feszült látogatása a Manson család farmján. Természetesen a háromórás filmben szerepel egy jó öreg verekedés is, amelyet maga Pitt rendez - és Leónak nem egyszer van alkalma lángszóróval hadonászni.
#6

83 12 majom  (1995)

(39) (16)

misztikus | sci-fi | thriller

SkyShowtime

1997-ben csak a világ lakosságának 1% élte túl a nagy vírusjárványt. 38 évvel később újjabb járvány fenyegeti a túlélőket, élettbenmaradásuk attól függ, hogy James... több»

Brad Pitt első Oscar-jelölését Terry Gilliam 12 majom című sci-fi időutazós thrillerében nyújtott mellékszerepéért kapta. Bár az Oscar-díjat nem nyerte el, Pitt hazavihette első Golden Globe-ját. A színész Bruce Willis társát, Jeffrey Goines-t alakítja, egy kiszámíthatatlan, dühöngő pszichiátriai beteget egy disztópikus intézményben. Goines történetesen a világ első számú virológusának fia, aki agresszív társadalmi aktivistává vált. A film áthallása a COVID-19 világjárvány fényében nyugtalanító, ahol Willis karaktere, a fogoly James Cole az időben utazik, hogy minél több információt gyűjtsön a milliárdokat megölő vírusjárvány kitöréséről. A 12 majomban a fiatal Pitt változó higgadtsággal és teljesen kiszámíthatatlan viselkedéssel nyújt meggyőző alakítást, csupasz fenekét felfedve és párnákat tépkedve. További részletek derülnek ki Goines motivációiról, ahogy Cole az idősíkok között ugrál. Ahogy Pitt karaktere fejlődik, úgy fejlődik a küldetése is. Miután kiengedik a pszichiátriáról, Goines megtestesíti a meg nem értett gazdag gyerek-aktivista mentalitását, és földalatti akciókkal tiltakozik az állatkísérletek ellen - például kígyókat enged szabadon a szenátusban -, miközben ékesszólóan papol, és hátat fordít apja vagyonának és örökségének. A közönség csak az utolsó felvonásban érti meg igazán, hogy Goines milyen mértékben érintett a katasztrofális járvány kitörésében.
#5

85 Interjú a vámpírral  (1994)

(29) (38)

dráma | horror

Egy fiatal riporternek különös és távolságtartó interjúalanya akad, Louis, a vámpír. A halhatatlan teremtmény elmeséli az újságírónak 200 éves történetét, hogyan... több»

"Hús és vér vagyok, de nem ember. Már 200 éve nem vagyok ember" - magyarázza Pitt karaktere, Louis az 1994-es, Neil Jordan rendezte Interjú a vámpírral című film elején. Lófarokkal, díszes öltönyben és sápadt arccal Pitt karaktere egy kíváncsi újságírónak (Christian Slater) részletezi ember - és vámpír - életét. Az Anne Rice regénye alapján készült film vitathatatlanul az az alkotás volt, amely Pittet szupersztárrá tette.A film visszatekintéseken keresztül meséli el a jelenből az 1700-as évekbe visszatekintve Louis történetét, aki elvesztette csecsemőjét és feleségét. Depressziójában vergődve és "az élet fájdalmától való megszabadulást" remélve Pitt karakterét megtámadja a Tom Cruise által alakított Lestat, egy párizsi vámpír. Miután a Mississippi folyó partján holtan hagyják, Louis később engedelmeskedik Lestat ajánlatának, hogy vámpírként "betegségtől és haláltól mentes" életet éljen, és egyenesen a csuklójából igya meg az utóbbi vérét. Louis elmeséli a vámpírként eltöltött évszázadokat, beleértve a New Orleans-i utazásokat, hogy a duó a francia konyhából vacsorázhasson, miközben Cruise karaktere, Lestat igazán hátborzongató viselkedést mutat, például szexuális együttlét közben megharapja egy nő mellét. Végül a vámpírok megtérítik a gyermek, Claudiát (Kirsten Dunst), hogy csatlakozzon a vérszívó családjukhoz. Annak ellenére, hogy ez volt Dunst első nagyobb szerepe, alakítása Golden Globe-jelölést hozott neki. A film során különös apa-lánya kapcsolat alakul ki Louis és Claudia között. Louis végül megtört emberként jelenik meg, akinek a megbánás az egyetlen emberségre utaló jel, amit megőriz. A vámpírt, aki krónikusan azon kesereg, hogy ártatlan áldozatokat öl, hogy táplálkozzon és fenntartsa saját életét, úgy írják le, mint "halhatatlan, halandó szenvedéllyel". Ha a film abszurd rétegei nem elégségesek ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődést, minden olyan filmet érdemes megnézni, amelyben Brad Pitt repülő, lángoló vámpírokat szeletel egy hatalmas kaszával. Az Interjú a vámpírral nem egy remekmű, de a nevetségessége, hogy egyáltalán létezik, szükségessé teszi a megtekintését.
#4

86 Becstelen brigantyk  (2009)

(106) (30)

dráma | háborús | kaland | szatíra

HBO Max | SkyShowtime

Quentin Tarantino filmje a II. világháború ideje alatt, Franciország német megszállásának első évében játszódik. Shosanna Dreyfus (Mélanie Laurent) családját a lány... több»

Quentin Tarantino második világháborús fantáziafilmjében Pitt egy zsidó-amerikai katonákból álló elit csapatot vezet a németek által megszállt Franciaországban. A csapatnak egyetlen világos küldetése van: nácikat ölni. A színész a Tennessee állambeli Maynardville-ből származó Aldo Raine hadnagyot alakítja, aki keménykezű vezetőként azt mondja az osztagának, hogy mindegyiküknek 100 náci skalpot kell leadnia, vagy meg kell halniuk. Raine, a Great Smoky Mountains embere, az "Aldo, az apacs" becenévre hallgat. De nem ő az egyetlen katona, akinek a neve megelőzi őt. Vegyük például Donny Donowitz őrmestert, alias "A medve zsidó" (Eli Roth), aki szívesen emel baseballütőt a fasiszta ellenfélre. Pitt karaktere nem kertel. Egyértelmű ellenszenvvel viseltetik a Harmadik Birodalom iránt, gyakran szidja a katonáik savanyú káposztához és schnitzelhez való vonzalmát, mielőtt horogkeresztet vésne a homlokukba. Raine tud tapintatos lenni, például ki tudja tárgyalni a csapatát egy veszélyes pincéből, vagy tud finom nyers erőt alkalmazni az ujját egy friss lőtt sebbe dugva, hogy a nehéz helyzetekben megfelelően eligazodjon. Raine hadnagyról talán a legszórakoztatóbb képet a film utolsó fejezetében láthatjuk, amikor az amerikai srác fehér szmokingban tisztálkodik, és szerencsétlenül elbukik abban, hogy Enzo Gorlomi kaszkadőrként mutatkozik be - Tennessee-i akcentusával szemtelenül dobálózva olasz szavakkal. A Becstelen brigantyk nyolc Oscar-jelölést szerzett, Christoph Waltz pedig a legjobb férfi mellékszereplőnek járó elismerést vihette haza Hans Landa SS-ezredes szerepéért.
#3

90 Blöff  (2000)

(88) (11)

krimi | vígjáték

HBO Max | TV-ben (HBO, csütörtök 01:33)

A sok szálon futó történetben szerepet kap egy hatalmas 84 karátos gyémánt, egy kutya, egy illegális bokszmeccseket szervező kegyetlen maffiózó, két pitiáner ügyintéző, egy... több»

A 2000-es Guy Ritchie-film, a Blöff Pittet gengszterek, tolvajok és huligánok kavalkádjába helyezi, akiket olyan sztárok játszanak, mint Jason Statham, Stephen Graham, Lennie James, Benicio Del Toro és Dennis Farina. A brit szervezett bűnözés, a szerencsejáték és a földalatti boksz durva világában játszódó filmben egy Mickey O'Neil nevű szélhámos (Pitt) egy 84 karátos gyémántrablás, egy sor sikertelen bunyószervezés és egy gyújtogatással elkövetett gyilkosság visszhangjának középpontjában találja magát.A pimasz bajkeverő, aki (kissé érthetetlenül) bőbeszédű, O'Neil tetovált felsőteste és arany ékszerek iránti vonzódása tökéletesen kiegészíti fizikumát: a puszta kézzel bokszoló bajnokét. Mickey hamar bebizonyítja, hogy több mint esztétikus, amikor egy nyers erőfitogtatás során egy hatalmas embert dob át egy fakapun. A brutális harcos, aki nagyon szereti az anyját, Pitt karaktere arra összpontosít, hogy gondoskodjon a családjáról, és bosszút álljon, amikor a saját hátsó udvarában történik a baj. A krimi-vígjátéki cselekményszálak a lehető legszerencsésebb módon kapcsolódnak egymáshoz és zárulnak le.
#2

92 Hetedik  (1995)

(172) (26)

dráma | krimi | misztikus | thriller

David Mills (Brad Pitt) újonc nyomozó és társa, a nyugdíjba készülő William Sommerset (Morgan Freeman) egy elvetemült sorozatgyilkos után nyomoz, aki a bibliai hét főbűn szerint... több»

A Harcosok klubjához hasonlóan a Hetediket is David Fincher rendezte, és széles körben Pitt karrierjének egyik legintenzívebb szerepének tartják. A történet szerint Somerset nyomozó (Morgan Freeman) egy héttel a nyugdíjazása előtt készen áll arra, hogy visszavonuljon a rendőri munkától. Miközben a fiatal Mills nyomozónak (Pitt) megmutatja a terepet, búcsúajándékként egy különleges ügyet kap: egy sorozatgyilkos a hét halálos bűnt használja fel témaként gyilkosságai során. A filmben szereplő gyilkosságok a kereszténység által meghatározott hét halálos bűnt képviselik: a falánkságot, a kapzsiságot, a lustaságot, a bujaságot, a gőgöt, az irigységet és a haragot. A gyilkosságok különösen hátborzongatóak és nem a gyengéknek valók (bár mindig utólag mutatják meg őket). Vegyük például az első áldozatot, amely a falánkságot ábrázolja: egy elhízott férfit szó szerint a halálba kényszerítenek evéssel. Ez egy csavaros film, amely némileg emlékeztet arra, amit később a Fűrészhez hasonló horrorfilmek próbáltak megidézni azzal, hogy megduplázták a gyilkosnak a bűneiért érzett igazságérzetét. Pitt alakítása erőteljes a Hetedikben, különösen a film utolsó felvonásában, amikor a gyilkos John Doe (Kevin Spacey) a sivatagba vezeti a nyomozókat. Megtalálnak egy aljas tartalmú kartondobozt, aminek hatására elhangzik Pitt híres sikolya: "Mi van a dobozban?!?".
#1

92 Harcosok klubja  (1999)

(184) (35)

dráma | szatíra

Mozikban | Netflix | HBO Max

Jack azt gondolja, hogy teljesen normális és kiegyensúlyozott életet él, hollott utálja a munkáját, terápiás csoportokba jár, és csak Marlával tudja megértetni magát. Élete... több»

A Chuck Palahaniuk 1996-os, azonos című regénye alapján készült David Fincher-film vitathatatlanul Pitt legikonikusabb alakítása, mivel Tyler Durden karaktere a kapitalista-állami felvilágosult férfiasság antikapitalista szimbólumaként került át a filmből az általános kulturális tudatba. Az egyesek által evangéliumként ünnepelt, mások által pszeudo-intellektuálisnak kritizált Pitt és ellenlábasa - akit a hihetetlen Edward Norton alakít - kettészakadt személyiségű kanyargása kiállta az idő próbáját, és olyan filmek sorát idézi, mint a Keresztapa vagy a Sebhelyesarcú. Ne feledd: "A dolgok, amiket birtokolsz, végül téged birtokolnak".Tyler Durden szerepében Pitt cigarettával a szájában, napszemüveggel és a védjegyévé vált kabátokkal: bőrrel és szőrmével egyaránt. A hipermacsó, vadul szexi, csupaszív harcos (Helena Bonham Carter oldalán) tökéletesen szembeállítja Norton gombos, Ikea-katalógusokat kedvelő munkásméh-mentalitását. Miközben ők ketten felfedezik kapcsolatuk különös természetét, az erőszakos földalatti harci ringet, amely összehozta őket, és a "Project Mayhem" anarchista terveit, Pitt egyik felejthetetlen jelenetet a másik után adja elő. Legyen szó a Harcosok Klubjának leleplezéséről és szabályainak előadásáról, a "szappankészítésről" vagy a "biztonság illúziójának" magyarázatáról, a pillanatok összessége bebetonozza, hogy Durden hosszú ideig Pitt legkedveltebb szerepeként tartható számon. Sajnálatos, hogy a film csak a legjobb hangvágásért kapott Oscar-díjat.