Képzelt világ, valódi sebek A Visszatérés Epipóba bátran odatehető az új aranykorát élő magyar dokumentumfilm-gyártás jobban sikerült darabjai közé. Oláh Judit személyes traumáinak feloldását tűzte ... több»
Amikor a nagyfater nem szabadul el Joggal adhat okot aggodalomra egy olyan vígjáték, amelyben Robert De Niro nagypapát játszik, és a slapstick-komédiákra hajazó helyzetkomikum jut osztályrészéül, ám a Nagy... több»
Tabló a frusztrációinkról Hajdu Szabolcs Békeidő című filmje a mai magyar valóságot, a mindennapokban megjelenő egyéni és közéleti feszültséget tematizálja, miközben mágikus realista lebegése reme... több»
Nem lehet mindent lenyelni! A Nyelés, bár még a hivatalos kommunikáció is horrorfilmként pozicionálja, inkább egy párkapcsolati/pszichológiai dráma a #metoo szellemiségében. Ennek ellenére a főszere... több»
A pisztolykezű programozó Daniel Radcliffe továbbra is mindent megtesz, hogy lemossa homlokáról a villámjelet, így Az ember, aki mindent tudott, a Szarvak, vagy az Imperium után a Talpig fegyverbe... több»
Problémás szakítás A 2017-es A múmia sikertelensége után a Universal korai horrorfilmjeinek remake-jei úgy tűnik, új irányt vettek: a low-budget horrorokban utazó Blumhouse stúdió James Wha... több»
Árral szemben Todd Haynes jogi drámája egy önmagán jócskán túlmutató ügy részleteinek boncolgatásával hívja fel a figyelmet a hatalmasra duzzadt, törvény felett álló nagyvállalatok jel... több»
A kék sün magánya Bár a kapkodva (vagy épp ellenkezőleg, egy nagyon tudatos médiahack keretében) kiadott, a rémes CGI miatt közröhej tárgyává vált előzetes, a további munkálatok és az ezek... több»
Gyászparadoxon - Kritika A búcsú című filmről Lulu Wang személyes ihletettségű drámája biztosan szíven találja azokat, akik végigmentek már egy közeli családtag elvesztésével járó gyász stációin.
A búcsú azonban – a ... több»
Kortárs gengszterek Guy Ritchie végre egy olyan gengszterfilmet készített, mely az őt híressé tevő A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső, valamint a Blöff által megalapozott fogásokat si... több»
Világégés valós időben Az 1917 erősebb pillanataiban a háborús filmek etalonjaival vetekszik, ám a szinte alig létező forgatókönyv miatt Sam Mendes alkotása nem válik remekművé.
Mendes, akárcsa... több»
Ki ez a lány? – Kritika az Amanda című filmről Mikhaël Hers Velencében díjazott drámája foglalkozik a terrorizmus, a gyász, valamint ezen jelenségeknek a gyermeki lélekre gyakorolt hatásaival, ám egyik vállalását sem ... több»
A pollen bódító ereje – Boldogságvirág Jessica Hausner kiszámíthatatlan arthorrorja olyan, mintha egy Peter Stricklandbe oltott Wes Anderson rendezte volna: az alkotók a merész alapötletet műfaji elemek virtuó... több»
A filmkritikus szerelme – Seveled Szerencsére idén év végére is befutott egy olyan magyar, nagyközönségnek szánt, mégis igényes és tisztességesen összerakott romkom, ami bátran ajánlható azoknak, akik nem... több»
Az osztályharc nehézségei – Élősködők A jövő évi Oscar korábban idegen nyelvűnek hívott, mostanra „nemzetközi” filmre átnevezett kategóriájának egyelőre Bong Joon-ho legújabb, Arany Pálma-nyertes munkája az é... több»
Vámpír a rendszerben – Drakulics elvtárs Bodzsár Márk egy kult-kompatibilis szatíra (Isteni műszak) után folytatja az első nagyjátékfilmjével megkezdett utat: a ’90-es évek eleji Magyarország után új filmjének t... több»
Lopott identitás - Gemini Man A könnyűzenében is előfordul, hogy egy kivételes tehetségekből álló supergroup alakul, ám a végeredmény valamiért nagyon messze áll attól a minőségtől, melyet az előadók ... több»
Lehet szebb az élet - Akik maradtak Tóth Barnabás Oscar-nevezett drámája letisztult, akadémikus formanyelven, páratlan érzékenységgel beszél a nagy ívű történelmi traumák utáni továbbélés lehetőségéről.
A T... több»
77 Visszatérés Epipóba (2020)
A Visszatérés Epipóba bátran odatehető az új aranykorát élő magyar dokumentumfilm-gyártás jobban sikerült darabjai közé. Oláh Judit személyes traumáinak feloldását tűzte ... több»