Harry Gregson-Williams Nagy Britanniában született 1961. december 13-án. Zenei képzést a Guildhall School of Music and Drama falai között kapott. A ’80-as években az Amesbury-i iskolában testvérével, Ruperttel zenét tanított, főhangszere a zongora volt. A tanítás mellet ingatlanügynökként is dolgozott.
Londonban ismerkedett meg a brit zeneszerzővel, Stanley Myers-el, aki mellett karmesterként tevékenykedett. Ennek köszönhetően találkozott Hans Zimmerrel, aki meghívta őt stúdiójába.
A Media Ventures stúdióban komponálta A közellenség... TöbbHarry Gregson-Williams Nagy Britanniában született 1961. december 13-án. Zenei képzést a Guildhall School of Music and Drama falai között kapott. A ’80-as években az Amesbury-i iskolában testvérével, Ruperttel zenét tanított, főhangszere a zongora volt. A tanítás mellet ingatlanügynökként is dolgozott.
Londonban ismerkedett meg a brit zeneszerzővel, Stanley Myers-el, aki mellett karmesterként tevékenykedett. Ennek köszönhetően találkozott Hans Zimmerrel, aki meghívta őt stúdiójába.
A Media Ventures stúdióban komponálta A közellenség zenéjét. Karrierje legnagyobb kihívást Ridley Scott rendező Mennyei királyság című filmje jelentette; azt az utasítást kapta, hogy próbálja meg ötvözni európai és az arab zenét. Fáradozása azonban kifizetődött, ugyanis munkájáért Satellite Award díjat kapott.
Dallamai olyan hollywoodi szuperprodukciókban csendültek fel, mint a Shrek (2001), a Bridget Jones: Mindjárt megőrülök! (2004), a Narnia krónikái: Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény (2005) vagy Az emlékmás (2012).
Ma már saját stúdiója van, a Wavecrest Music, melynek olyan zeneszerzők is a tagjai, mint David Buckley vagy Lisbeth Scott.
(Kántor Gábor)